Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Artūras Zuokas. Vilnius neturi nei mero, nei valdančiosios daugumos, kuri atstovautų vilniečiams

Šiandien paskelbtos Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau VPT) išvados tik patvirtino Vilniaus tarybos Opozicijos ne kartą išsakytus teiginius, kad tokia daugiafunkcinio centro indeksacija yra negalima nei ekonominiu nei teisiniu požiūriu. Tai suprantama kiekvienam sąžiningai ir ūkiškai mąstančiam vadovui.
Artūras Zuokas
Artūras Zuokas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Vilniaus miestas neturi nei miesto mero, nei valdančiosios daugumos, kurią sudaro konservatoriai ir Laisvės partija, kuri atstovautų vilniečius. VPT išvados aiškiai parodo, kad meras V.Benkunskas ir valdančioji dauguma aptarnauja tik „Baltcap“ ir Šarūno Stepukonio interesus, taip pat mėto vilniečių pinigus bevertėms brangioms konsultacijoms.

Tikėkimės, teisėsaugos institucijos bus principingos ir imsis priemonių, kurios įvertins mero V.Benkunsko bei tarybos valdančiosios daugumos veiksmus.

Po šio VPT sprendimo reikalaujame kuo skubiau sušaukti Vilniaus miesto tarybos posėdį, kuriame būtų panaikintas priimtas tarybos sprendimas „Dėl 2021 m. spalio 8 d. koncesijos sutarties Nr. 29-602/21 „Dėl projekto „Daugiafunkcis sveikatinimo, ugdymo, švietimo, kultūros ir užimtumo skatinimo kompleksas“ įgyvendinimo“ pakeitimo“ dėl neteisėto indeksavimo.

Kartu meras, kaip darbo grupės vadovas privalo fiksuoti fondo „Baltcap“ ir UAB „Vilniaus daugiafunkcinis kompleksas“ esminius sutarties pažeidimus ir nutraukti esamą sutartį bei reikalauti sutartyje numatytos žalos atlyginimo.

Vilniaus miesto savivaldybė gali perimti įmonę „Vilniaus daugiafunkcinis kompleksas“’, kuriai priklauso stadiono projektas ir išduoti statybos leidimai bei skelbti atskirus viešus konkursus konkrečiam Daugiafunkcinio komplekso objektui.

Objektai turi būti pastatyti už sąžiningą kainą. Taip būtų užtikrinta konkurencija, būtų gauta reali statybos rinkos kaina ir stadionas būtų pastatytas greitai. Statant objektą dalimis, savivaldybė galėtų supaprastinti projektą ir išskirstyti rizikas atskiriems statybų rangovams, taip užsitikrindama realias garantijas pastatyti objektus laiku.

Svarbu, kad būsimų objektų operavimo klausimą savivaldybė galėtų spręsti tiesioginiu sandoriu arba atskiru konkursu, tai neabejotinai palengvintų pačias statybas, nes rinkos dalyviai aiškiai komunikavo, kad ekonomiškai atsiperkantis gali būti tik pats statybų procesas, tačiau ne jo operavimas pabaigus statybas.

Kartu Vilniaus taryba turėtų reikalauti atsakomybės iš konsultantų, kurie savo veiksmais atstovavo ne miesto interesus, o tik padėjo apiforminti politinę valią, kuri, kaip parodė VPT išvada, yra neteisėta ir žalinga Vilniui. Neįtikėtina, kad konsultantai pateikė išvadą įteisinti tarybai Koncesijos sutarties pakeitimus, kurie išeina iš pradinės Koncesijos sutarties ribų ir apimties.

Buvo leista ne pagal sutartį, o teoriniais bendrais pagrindais ir ignoruojant Koncesijų įstatymą, atlikti dvigubą (sutartyje nenumatyta) indeksaciją, taip pat neleistinai pakeisti statomų objektų skaičių, perrašyti atsiskaitymų grafiką net neslepiant, kad šie pakeitimai naudingi koncesininkui. Tačiau koncesijų esmė, kad koncesijų sutartis negali būti keičiama iš esmės, o tokius pakeitimus atliekant turi būti organizuojama nauja koncesija.

Džiugu, kad VPT atsispyrė neįtikėtino dydžio politiniam spaudimui ir apsaugojo mūsų teisinės valstybės principus, grąžino pasitikėjimą koncesijų procedūromis ir tikrai sutaupė mokesčių mokėtojų pinigų. Džiugu ir tai, kad mūsų argumentai atspindimi VPT išvadose, nes būtent tokiais pagrindais kreipėmės į VPT ir kitas institucijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais