Akivaizdu, kad bet kokio sektoriaus bendrovei pardavinėjant paslaugas ar prekes žemiau savikainos, anksčiau ar vėliau tai prives prie bankroto. Kita vertus, itin patrauklių kainų pasiūlymai yra įprasta globalios rinkos praktika.
Tam tikrais atvejais nuolaida gali būti perpus ar dar žemesnė nei įprasta kaina, tačiau tai jokiu būdu nereiškia operatoriaus finansinių problemų. Priešingai – kuo didesnė ir labiau subrendusi rinka, tuo tokių pasiūlymų pasitaiko daugiau.
Iš kur atsiranda nuolaidos?
Turizmo sektorius turi tam tikrą specifiką – net ir ilgai dirbantis, puikiai savo veiklą vykdantis ir nepriekaištingų finansų kelionių organizatorius nesugeba visada parduoti 100 prc. visų suplanuotų kelionių.
Turizmo versle vyrauja ryškūs sezoniniai svyravimai, neišvengiamai lieka laisvų, neišparduotų vietų lėktuvuose, viešbučiuose, už kurias jau iš anksto sumokėta. Tokiais atvejais susidaro sąlygos, kada kelionių operatoriui naudingiau parduoti kelionę už pakankamai žemą kainą negu jos neparduoti visai. Tokiais atvejais ir atsiranda vadinamieji „paskutinės minutės“ pasiūlymai.
Kelionių operatoriui naudingiau parduoti kelionę už pakankamai žemą kainą negu jos neparduoti visai. Tokiais atvejais ir atsiranda vadinamieji „paskutinės minutės“ pasiūlymai.
Tačiau esminė sąlyga – kelionių operatorius tokius pasiūlymus numato iš anksto, įskaičiuoja juos į metinį biudžetą ir tai, kad tokie pasiūlymai atsiranda rinkoje, jokiu būdu nereiškia, kad kelionių organizatorius turi finansinių problemų.
Jei keliautojai sugeba pasinaudoti tokiomis siūlomomis nuolaidomis, jie gali gauti kelionės paketą kur kas pigiau be jokių kompromisų atostogų kokybei.
Ar keliautojas gali susigaudyti?
Žemų kainų kelionių pasiūlymų gali ieškoti ir jų patikimumą vertinti pats vartotojas, tačiau tam reikia patirties kelionių organizavime arba aktyviai stebėti rinką ir kainas. Kur kas paprastesnis būdas – pasitarti su patikimu kelionių konsultantu – įmone (agentūra) ar asmeniu (turizmo profesionalu).
Svarbu tai, kad sėkminga kelionių agentūra nerizikuoja savo reputacija pardavinėdama rizikingų kelionių organizatorių keliones. Ji turi galimybę dirbti su keletu partnerių, nėra priklausoma nuo vieno tiekėjo, taigi, visada turi galimybę pasiūlyti saugią ir klientui naudingą alternatyvą.
Kokiais kriterijais vadovautis?
Nesunku patikrinti kelis svarbius kelionių organizatorių vertinimo kriterijus. Pirmiausia, būtina pasidomėti, kiek metų bendrovė jau vykdo savo veiklą ir ar anksčiau nepardavinėjo prastai pagarsėjusių bankrutavusių organizatorių kelionių.
Kiti svarbūs kriterijai, vertinant kelionės patikimumą, ar kelionių agentūra skelbia finansus viešai – apyvartas, augimus, ar jos pavadinimas yra įmonių kreditų reitingų sąrašuose. Vertėtų pasidomėti, kokia bendrovės struktūra, taip pat įvertinti, kokia kita viešai prieinama informacija yra apie ją skelbiama.
Arūnas Navickas yra kelionių agentūros TopTravel.lt vadovas