Aurelijus Veryga: Apspjauk „valstietį“

„Mes ir jie“. „Elitas ir kolūkiečiai“. „Patriotai ir runkeliai“. Šį sąrašėlį būtų galima tęsti ir tęsti. Tačiau esmė ne pavadinimuose. Pabandysiu apibūdinti fenomeną, kuris neturėtų daryti garbės jokiai demokratiškai valstybei. Tas fenomenas galėtų būti pavadintas teisumo monopoliu. Visi, kurie jam nepriklauso, turi „žinoti savo vietą“, arba, jei nenori viešo pasmerkimo, turi tylėti apie tai, kad turi kitą nuomonę ir prijaučia „runkeliams“.
Aurelijus Veryga
Aurelijus Veryga / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Ar esate patyrę jausmą, kuomet kai kurie jūsų bičiuliai pradeda bijoti būti su jumis kaip nors asocijuojami. Ar yra buvę taip, kad žmonės bijo padėti patiktuką po jūsų įrašu socialiniame tinkle ar juo pasidalinti, nes tai sukeltų nekontroliuojamą neapykantos ir patyčių bangą jų adresu. Jūs būtumėte išvadinti naisyno ubagais, šūdo kaliošais ir t.t. Ir tai padarytų ne runkeliai, tai padarytų elitu save laikantys „šviesuoliai“ ar patriotines dainas dainuojančios „divos“.

Teisūs Lietuvoje gali būti tik kelių grupių atstovai. Tik tų politinių grupių atstovai gali sakyti, jog jie už mokslą, nes visi kiti matyt yra prieš. Tik jie yra tikrieji šalies patriotai, nes tik jie gali rūpintis partizanų, tremtinių ir kitų svarbių istorijos veikėjų atminties išsaugojimu. Visi kiti, mažų mažiausiai tarnauja kokiam nors kremliui. Teisiesiems kartu su visa apimančia privatizacija pavyko privatizuoti ir Tėvynės meilę.

Privatizavusieji šventai tiki, kad jie yra išvardintų vertybių savininkai. Štai vienas Seimo kolega pareiškė negalėsiantis man atleisti už tai, kad neišėjau iš valstiečių kartu su frakciją palikusiais frakcijos nariais. Na man tas atleidimas tiesą sakant niekam ir nereikalingas. Nes tai ne to kolegos reikalas kur aš išėjau ar neišėjau.

Viso šito naratyvo, kuris sutartinai yra palaikomas visokių gerai apmokamų ir šiltuose kraštuose savo minkštąsias bekaitinančių influencerių, šou žvaigždučių ir kitų celebričių tikslas padaryti taip, kad kiti vien už „neteisingos partijos“ pasirinkimą būtų nubausti ir sėdėtų tyliai kamputyje, jausdami savo menkumą, tamsumą ir runkelystę.

Na, o aš galiu pasakyti, kad man nėra didesnės motyvacijos išlikti tarp valstiečių, kaip ta rodoma neapykanta ir panieka. Stebiu dabartinį vaizdelį, kuomet visiškas kvailystes krečiantiems, su darbu nesusitvarkantiems politikams bandoma rasti visus įmanomus pateisinimus ir paaiškinimus. „na gal jūs dar gerai pagalvokit“, „jums turbūt labai sunku“, „ir kam nepasitaiko“, „gyvenkime draugiškai“, „tokioje krizėje turėtų būti platus sutarimas“ ir t.t. Tuo tarpu kiekviena valstiečio klaida bus aptarta, kur nors paskųsta, padidinta ir išeksploatuota.

Tačiau „teisieji“ juodindami „kaimiečius“, „valstiečius“ ir kitus nesusipratėlius užsimiršta. Šiltai įsitaisius ant sėdmaišio Gedimino prospekto kavinės burbulėlyje labai sunku suvokti, kad tai kaimiečiai (na tie kur runkeliai) yra tie, kurių sunkaus darbo dėka jie gali mėgautis kavute su tiršta pieno puta užsikąsdami šviežia bandele, kuri dar taip neseniai buvo laukuose, o ją pasėjo ir nukūlė koks tai „runkelis“. Jau atsiranda tokių, kurių manymu pienas bėga iš tų didelių cisternų, ant kurių parašyta pienas, o kiaušiniai toje kramsnojamoje šiltoje bandelėje iškrito iš Mocarto beklausančių sparnais susikabinusių savanorių vištų.

Tiesa ta, kad didžioji dalis tų teisuolių yra viso labo vos antra trečia karta nuo žagrės. O ir spjaudyti ant kaimiečių ar „valstiečių“ yra kvaila. Paskaitykite Vasario 16-osios Akto signatarų biografijas. Paskaitykite kur jie gimė ir augo. Gal tada kaimas ir kaimiečiai įgaus kiek kitą atspalvį.

Tiesa ta, kad didžioji dalis tų teisuolių yra viso labo vos antra trečia karta nuo žagrės.

Šiandien „kaimiečiai ir valstiečiai“ vairuoja ir valdo sudėtingą milijonus kainuojančią techniką, ūkininkauja ir kuria bendruomenes, gamina produktus, prie kurių turgeliuose stumdosi juos runkeliais pravardžiuojantys hipsteriai.

Jei neduok Dieve ateitų dieną X, už kieno pečių norėtumėt stovėti? Už gerai sudėto užsispyrusio ūkininko, kuris jokia kaina nepaliks savo žemės ir ją gins, ar už trumpomis kelnytėmis apsivilkusio su pusiau nugertu kavos puodeliu apsiginklavusio, žolės parūkiusio ir vos vakar savo 35 metų jubiliejaus proga subrendusio rimtai įsipareigoti ir iš prieglaudos pasiimti globoti katiną apsisprendusio hipsteriuko?

Kai Lietuvoje neliks valstiečių ir kaimiečių, niekam nebebus reikalingi ir inteligentai. O aš džiaugiuosi ir didžiuojuosi būdamas kaimiško kilimo. Gėdijatės savo kilmės ir pažiūrų, tai esate neverti jų. Tušti blizgučiai ir pirsčiojimas į savo socialinio tinklo burbulą neprideda gyvenimui prasmės ir gali išnykti tiesiog išjungus elektrą. O tada supratimas ką reiškia žemė ir ją dirbantys, gali labai pasikeisti. Už valstiečius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos