Gediminas Misevičius: Lietuvoje 55 proc. įmonių sunku rasti IT specialistų – kaip tai išspręsti?

Verslo įmonėms ir viešajam sektoriui masiškai renkantis diegti įvairius skaitmeninius sprendimus, darbo rinkoje vis labiau jaučiamas IT specialistų stygius. „Eurostat“ duomenimis, Europos šalyse 41 proc. įmonių turėjo sunkumų surasti reikiamų IT specialistų. Lietuvoje situacija dar sudėtingesnė – tokių sunkumų turėjo daugiau nei pusė arba 55 proc. įmonių.
Gediminas Misevičius
Gediminas Misevičius / Asmeninio archyvo nuotr.

Nepaisant iššūkių, Lietuvoje IT ir telekomunikacijų (ICT) specialistų skaičius per pastaruosius 5 metus išaugo nuo 1,8 proc. iki 2,5 proc. skaičiuojant nuo visų dirbančiųjų skaičiaus. Lietuva šiuo augimo tempu viršijo Europos Sąjungos vidurkį, tačiau mes vis dar stipriai atsiliekame nuo kitų Baltijos regiono šalių, pavyzdžiui, Estijos (5 proc.), Švedijos (6 proc.) ar Suomijos (7 proc.).

Darbuotojų perkvalifikavimas suteikiant jiems galimybių rinktis paklausias ir darbuotojų stygiumi pasižyminčias sritis yra labai sveikintina iniciatyva.

Įdomu, kad šiuo metu IT specialistų skaičius dukart mažiau gyventojų turinčioje Estijoje yra toks pat kaip ir Lietuvoje – jis siekia apie 34 tūkst. Tiesa, Europos kontekste Lietuva išsiskiria dideliu moterų skaičiumi IT sektoriuje (beveik 25%) bei aukštu procentu specialistų, turinčių aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą IT srityje – 81 proc., tai yra antroji vieta ES po Airijos.

Panagrinėjus statistiką detaliau, paaiškėja viena bendra tendencija – šalyse, kuriose yra didesnis IT specialistų procentas, didelė dalis dirbančių specialistų yra be atitinkamo IT išsilavinimo. Pavyzdžiui, Estijoje ir Švedijoje ši dalis siekia daugiau nei 40 proc. Vertindami IT specialistų atrankas Lietuvoje, matome kad ir Lietuvoje vis daugiau žmonių stengiasi pereiti į IT sritį. Ar tai reali yra galimybė padidinti tokių specialistų skaičių Lietuvoje? Tikrai taip. Darbuotojų perkvalifikavimas suteikiant jiems galimybių rinktis paklausias ir darbuotojų stygiumi pasižyminčias sritis yra labai sveikintina iniciatyva.

Be to, verslo įmonės neretai pačios imasi bendradarbiauti su būsimaisiais IT specialistais, suteikdamos joms galimybę dalyvauti realių projektų įgyvendinime ir pamatyti „IT virtuvę“ iš vidaus. Pavyzdžiui, „Swedbank“ jau trečius metus vykdo projektą „IT Akademija@Swedbank“. Kiekvienais metais yra atrenkama studentų grupė, kurie kviečiami gilinti savo programavimo bei testavimo žinias. Po teorinių paskaitų studentai gauna praktinių užduočių išbandyti ir įtvirtinti gautas žinias.

Čia svarbūs ne tik individualūs sugebėjimai, bet ir gebėjimas dirbti komandoje. Sėkmingai integravusiems studentams pasiūlome pradėti karjerą „Swedbank“ IT padalinyje – tokiu būdu per pastaruosius dvejus metus „Swedbank“ pasipildė daugiau nei 30 kolegų.

Kita vertus, svarbu ne tik formuoti įmonės IT komandą pritraukiant naujų specialistų, bet ir jau dirbantiems komandos nariams suteikti galimybių kelti savo kompetencijas ir plėsti turimas žinias. Tai ypač svarbu, nes IT projektai vis dažniau įgyvendinami taip vadinamu agile principu. Šiuo metu „Swedbank“ organizacijoje vykdoma vidinių IT mokymų programa, kuri yra orientuota į vienos konkrečios kompetencijos gilinimą, o užduotys pritaikomos pagal komandą, kurioje dirba besimokantis darbuotojas.

Tokia programa apima tris mokymosi sritis – architektūrą ir sistemų analizę, automatinį testavimą bei Java programavimo kursą. Tai leidžia specialistams greičiau tobulėti, jie įgyja naujų papildomų įgūdžių, kuriuos pritaiko kasdieninėse užduotyse dirbdami savo komandose.

Akivaizdu viena – IT specialistų poreikis ateityje tik stiprės, ir šios srities darbuotojų paieška tik intensyvės. Todėl verslo įmonėms teks rinktis arba ieškoti įvairių formų, kaip pritraukti ir ugdyti naujus IT specialistus, arba tenkintis lėtesne skaitmenine plėtra atiduodant pranašumą į konkurentų rankas.

Gediminas Misevičius yra „Swedbank“ skaitmeninės plėtros vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis