„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Julius Naščenkovas: Skandalų fazės

Paskutinės dvi savaitės – kiek kartų jus pasiekė tekstai ar reportažai apie medikų emigraciją? O apie skirtingą maisto gaminių kokybę „Rytų bloke“ ir senosiose ES narėse – ar dar atsimenate šitą temą?
Julius Naščenkovas
Julius Naščenkovas / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Viską nuplovė LRT parlamentinis tyrimas. Tiesiogiai išrinktieji ir neišrinkti, bet išrinktieji nesutarė, kas turi teisę tą šventą karvę ganyti.

Perverskite žiniasklaidą nuo šio pirmadienio – kokia dar LRT? Socialinės apsaugos ir darbo ministras per viešai lanko kapą – dabar tai esminė tema.

Kas nori su manimi lažintis, kad po savaitės niekas nekalbės apie „ministrą-fariziejų“? Po savaitės ... jau savaitgalį bus naujas ir absoliutus dėmesio magnetas.

Todėl verta prisiminti, kad visos temos turi dvi fazes: karšto susidomėjimo ir auštančio susipratimo.

Susidomėjimas kyla dramatiškai. Kas nutiko? Kam? Juo dažniau mūsų socialiniuose ratuose kyla šitie klausimai, tuo agresyviau ieškome informacijos. Mums būtinas kontekstas: tai yra geriausias būdas įvertinti, ar kažkas panašaus jau yra įvykę anksčiau. Jeigu yra įvykę, mes galime pritaikyti ankstesnes patirtis – situaciją suprasti per analogiją.

Pasijuntame saugiau, susivokiame situacijoje ir susidomėjimas ima blėsti. Patenkame į analizės stadiją: ieškome priežasčių, ieškome kaltų.

Teoretikai skelbia, kad analizės stadija žiniasklaidą ir visuomenę domina, todėl tema iš akiračio dingsta tik vėliau, patekusi į „archyvo“ stadiją.

O ką sako mūsų praktinės patirtys? Kad temos analizės stadijos dažniausiai ir nesulaukia.

Matyt, tai šį bei tą pasako apie žiniasklaidą – orientacija į žinios sklaidą neatlaiko komercinio marketingo spaudimo. Bet dar daugiau pasako apie mus, skaitytojus: informacinės pramogos mums aktualesnės negu tiriamoji žurnalistika. Todėl man norisi rašyti ne „skaitytojai“, bet „vartotojai“.

Ir jei jau į žiniasklaidą pasižiūrėjome per vartojimo prizmę, retorinis klausimas: paklausa lemia pasiūlą ar atvirkščiai?

Julius Naščenkovas yra VšĮ Politinės komunikacijos institutas vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“