Ornela Ramašauskaitė: Šmeižto kampanija prieš KTU: planas A nepavyko, bandomas planas B

Pastaruoju metu vėl sustiprėjo prieš Kauno technologijos universitetą (KTU) ir jo rektorių Petrą Baršauską nukreipta organizuota šmeižto kampanija, kuri persikelia į socialinius tinklus.
Ornela Ramašauskaitė
Ornela Ramašauskaitė / Asmeninio archyvo nuotr.

Šią savaitę „YouTube“ ir „Facebook“ tinkluose pasirodė dar vienas buvusio KTU studento, kuriam dėl nepažangumo buvo neleista gintis baigiamojo magistro darbo, vaizdo klipas, kuriame kvestionuojamas P.Baršausko habilitacinis darbas. Reikia pabrėžti, kad mokslinis darbas atitiko visus jo rengimo metu taikytus reikalavimus. Habilitacinį darbą vertino ir patvirtino habilitacijos komisija, todėl visi su juo susiję klausimai turi būti skirti komisijai.

Aukščiau minimas asmuo galimai yra susijęs su jau kelerius metus nuosekliai šmeižto kampaniją vykdančia asmenų grupe, kurią sudaro keletas esamų ir buvusių KTU darbuotojų, pasitelkiančių profsąjungas, įvairias marginalines organizacijas, įtakai pasiduodančius žmones, linkusius aktyviai ir iniciatyviai viskuo piktintis.

Pažymėtina, kad kai kurie šių asmenų aktyviai reiškiasi internetiniuose portaluose, kuriuos Valstybės saugumo departamentas (VSD) ir Antrojo operatyvinių tarnybų departamentas prie KAM įvardina kaip prorusiškus, todėl, galimai, jie gali turėti ne tik asmeninių priežasčių neigiamai atsiliepti Universiteto ir jo vadovo atžvilgiu.

Pažeisti Universiteto reputaciją siekiama išnaudojant visus įmanomus būdus ir formas. Skundais dėl Tarybos, rektoriaus rinkimų, ISM sandorio, rektoriaus mokslinės veiklos (nesėkmingai) užverstos teisėsaugos institucijos, etikos sargai, Seimo komitetai, įvairios komisijos, išnaudojamos profsąjungos, siuntinėjami pranešimai akademinei bendruomenei, politikams, žiniasklaidai...

Su planu A nepasiekus tikslo – sukiršinti vidinę bendruomenę, atbaidyti studentus, pastaruoju metu imamasi plano B: aktyviai ir agresyviai žengiama į socialinių tinklų erdvę – „YouTube“, „Facebook“. Tai yra gerai apgalvotas žingsnis, nes naujausios pasaulinės tendencijos (pasiekusios ir Lietuvą) rodo, jog būtent virtuali erdvė yra palankiausia vieta propagandai ir šmeižtui, viešinant ir platinant netikras naujienas („fake news“).

Svarbu pastebėti, kad nors netikras naujienas apie Universitetą skleidžiantys veidai keičiasi, „informacijos“ šaltinis išlieka tas pats.

Kodėl organizuoto puolimo taikiniu tapo KTU? Nes savo pavyzdžiu įrodė, jog strategiškai svarbius sprendimus reikia priimti laiku, drąsiai ir žvelgiant į ateitį, reaguojant į dinamišką pasaulinę aplinką, sparčiai besikeičiančią rinką, žaibiškai besivystančias technologijas. O tai yra nesuderinama su siekiu išlaikyti status quo, kuris palankus ginantiems siaurus asmeninius arba konkrečios aukštosios mokyklos interesus, net jei atliekami veiksmai prieštarauja Vyriausybės ir Švietimo ir mokslo ministerijos koordinuojamam pertvarkos procesui.

Galima būtų nekreipti dėmesio į marginalų veiksmus, tačiau jų veiklos atkaklumas ir nuoseklumas iškelia daug klausimų: ar sutapimas, kad šmeižto kampanija suintensyvėja prieš svarbius Universitetui ar aukštojo mokslo pertvarkos įvykius? Ar tai nėra siekis kelti sumaištį ir chaosą vienoje svarbiausių valstybės sričių – švietime? Galbūt tokius veiksmus inicijuoja mūsų nedraugiškas didysis kaimynas, kuris, kaip ir silpnieji universitetai, nesuinteresuotas kokybiška švietimo sistema Lietuvoje?

KTU veiklos pagrindas – skaidrumas, akademinis sąžiningumas. Tai yra svarbiausia siekiant aukštos mokslo ir studijų kokybės, sėkmingai konkuruojant tarptautinėje erdvėje, ugdant ateities Lietuvos lyderius. Neabejojame, kad visuomenė jau yra pakankamai brandi ir nesileis suklaidinama, didžiuliame kasdieniame informacijos sraute atpažindama tikras ir netikras naujienas. Taip pat visuomet reikia prisiminti, kad gyvename teisinėje valstybėje, kurioje teisingumą vykdo teisėsaugos institucijos, o ne kiekvienas to panorėjęs.

Kauno technologijos universiteto korporatyvinių ryšių direktorė Ornela Ramašauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs