Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paulius Lukševičius: Kaip galėtume „parduoti“ Kauno potencialą

Kauno LEZ atidarius kelias dideles gamyklas, pradėta kalbėti apie proveržį, nors realiai jis įmanomas, tik jei kasmet atsirastų po kelis stambius investuotojus. Investicijų į gamybą srityje Kauno regionas jau gali trinti rankas, tačiau paslaugų sektoriuje dar ramu, o gausybė šiuolaikinių biurų stovi tušti.
Paulius Lukševičius
Paulius Lukševičius / TS-LKD nuotr.

Biurai laukia nuomininkų

Investuotojų pritraukimu į Lietuvą rūpinasi „Investuok Lietuvoje“. Šios įstaigos darbutojai padeda rasti investuotojų ir Kaunui. Kelios sėkmės istorijos jau nuskambėjo. Priminsiu, kad pernai maždaug pusė visų užsienio investicijų „nusėdo“ Kauno regione.

Neabejoju, kad išskirtinis dėmesys, patarimai, konsultacijos, iniciatyvos rodymas padidina galimybes pritraukti užsienio investicijas. Tačiau supraskim teisingai: „Investuok Lietuvoje“ jausis atlikusi darbą, nesvarbu, kur investuos užsienio kompanija: ar Vilniuje, ar Kaune, ar bet kurioje kitoje šalies vietoje. Tai natūralu.

Tačiau situacijos Kaune kaita (intensyvi biurų erdvių plėtra) verčia ieškoti drąsesnių sprendimų. Jei tie biurai ilgai stovės tušti, neturės naudos nei miestas, nei investuotojai. Biurų plėtra Kaune jau šiemet suteiks verslui iki tol neturėtas pasirinkimo galimybes: miesto biurų rinka pasipildys 83 000 kv. m. modernių biurų plotu, o bendras biurų plotas padidės iki daugiau nei 230 tūkst. kv. m.

Kai kurie biurų vystytojai patys ieško nuomininkų ir net nepradeda statybų, kol nėra tikri, kad biurus galės išnuomoti. Tačiau didelė dalis verslininkų tikisi miesto ar valstybės pagalbos randant nuomininkus, kurie pasiryžę nuomotis šiuolaikines patalpas ilgesniam laikui.

Geras metas investuotojų paieškai

Kaunas gali sau padėti išvystydamas ir investicijoms parengdamas laisvus valstybinės žemės sklypus. Potencialūs investuotojai signalizuoja, kad ieško didelių sklypų (10 ha ir didesnių) Kaune ar šalia jo. Tokio ploto šiuo metu Kauno LEZ negali pasiūlyti.

Kauno rajono savivivaldybė taip pat jaučia, kad verslo plėtra padidino transporto srautus, oro taršą, triukšmą, todėl reikės derinti verslininkų ir šalia įsikūrusių gyventojų interesus, užtikrinti, kad nepablogėtų jų gyvenimo kokybė, kad urbanizacija nepadarytų žalos gamtai. Taigi, Kauno rajonas netrukus turės spręsti kitas problemas.

Vakarų šalių bendrovės jau perkelia įmones iš Kinijos į Centrinės ir Pietryčių Azijos šalis. Kinijos patrauklumas sumažėjo dėl augančių darbo kaštų pačioje Kinijoje, JAV prekybos karo su šia šalimi bei neapibrėžtumas dėl koronaviruso epidemijos trukmės. Manau, kad „Investuok Lietuvoje“ taip pat seka šią situaciją ir ieško potencialių sugrįžėlių į Europą.

Raskime patyrusius ir atlyginkime solidžiai

Tačiau turėtume padaryti daugiau. Kauno miesto savivaldybės „Kaunas In“ organizacijoje siūlyčiau įdarbinti bent tris specialistus, kurie dirbtų tik ieškant investuotojų. Kurie orientuotųsi į Vokietijos ir Skandinavijos rinkas ir iš ten viliotų investuotojus į Kauną.

Reikėtų surasti ir įdarbinti ne studentus, o jau patyrusius rinkodaros ir pardavimų specialistus, kuriems mokėti padorius, tarkime, ne mažesnius nei mero atlyginimus. Tas, kas moka parduoti pasauliui silkę ar baldus, žinos būdų ir galimybių „parduoti“ Kauną, t.y. galimybes šiame mieste investuoti.

Tokių kompanijų kaip „Continental“, „Hella“ atėjimas jau savaime tapo puikia reklama, tai padės ieškant naujų investuotojų. Netapsime nauja Čekija, kur renkami kelių gamintojų automobiliai, nebus pas mus surenkami kokie nors „Volvo“, tačiau atskirų detalių ir komponentų surinkimas ir gamyba gali tapti puikus pasirinkimas Kaunui.

Paulius Lukševičius, Kauno miesto tarybos TS-LKD frakcijos narys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos