Ramūnas Burokas: Ar socialdemokratai pirks „Nokia“?

„Nokia“ nekreipė dėmesio į 2007 metais kilusį išmaniųjų telefonų bumą, nors suomiai jau anksčiau buvo sukūrę rinkai išmaniųjų telefonų, bet jų neplėtojo, mėtėsi tarp operacinių sistemų, keitinėjo vadovus. 2008–2011 metais „Nokia“ bandė pelno uždirbti iš besivystančiuose regionuose vis dar itin didelių įprastų telefonų pardavimų, tačiau 2011 metais jau tapo aišku, kad šiuos įrenginius reikės atiduoti į muziejus, jie ilguoju laikotarpiu neperspektyvūs.
Ramūnas Burokas
Ramūnas Burokas / Asmeninio albumo nuotr.

Jau ne pirmi metai „Nokia“ yra laidojama, nes į rinką bendrovė įšoko tada, kai „Samsung“ ir „Apple“ rinką jau buvo pasidalinusios. „Nokia“ tol pirmavo įprastų telefonų rinkoje, kol šios rinkos paprasčiausiai nebeliko, o suomiai efektyviai konkuruoti geba tik besivystančiose rinkose Afrikoje ir Pietų Amerikoje.

Europos Parlamento rinkimų rezultatai parodė, kad socialdemokratai gali rinkimus laimėti 31 iš 60 savivaldybių, tačiau Lietuvoje likti antri ir iškovoti vos 2 mandatus vietoje prognozuotų keturių.

Pagrindinė nesėkmės priežastis yra nesugebėjimas patraukti jaunimo balsų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, neproporcingas dėmesys senjorams ir pensininkams, neteisingai sudėlioti rinkiminės kampanijos akcentai ir klaidingas vertinimas, kad regionai „ištrauks“.

Neištraukė. Socialdemokratai Vilniuje liko ketvirti (12,11 proc.), Kaune – treti (14,85 proc.), Klaipėdoje – šešti (11,00 proc.), o tai yra vieninteliai augantys, iš viso 850 tūkst. rinkėjų turintys miestai. Rezultatą lėmė ne reklaminių klipų skaičius, skrajučių kokybė ar užsakomieji straipsnai, bet idėjos, sąrašuose esantys veidai, gebėjimas atstovauti jaunus žmones, vidurinį sluoksnį ir dirbančiuosius.

Įtikinti jauną žmogų balsuoti už sąrašą, kuriame yra Bronius Bradauskas, eilė senjorų ir „no name’ų“ yra tas pats, kas įtikinti 2014 metais įsigyti “Nokia 3310”.

Reikia pripažinti, kad įtikinti jauną žmogų balsuoti už sąrašą, kuriame yra Bronius Bradauskas, eilė senjorų ir „no name’ų“ yra tas pats, kas įtikinti 2014 metais įsigyti “Nokia 3310”.

Socialdemokratai susiduria su ta pačia dilema, kurią turėjo „Nokia“: ar reaguoti į signalus, kuriuos siunčia rinkėjai didžiuosiuose miestuose, padaryti išvadas ir pasiūlyti kitokią viziją, arba tikėtis, kad 2016 metų Seimo rinkimuose sąrašą „ištrauks“ regionai.

Darvino teorija sako, kad  išlieka ne didžiausias ar stipriausias, išlieka gebantis prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos. „Nokia“ padarė sprendimus, klaidingai įvertinusi tendencijas. Kokius sprendimus padarys socialdemokratai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis