Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Remigijus Šimašius. Kai politikai pasirenka pusryčių kavutę, o ne stresinį darbą Europos Parlamente

Sakote, kad Europos Parlamentas – poilsis ir nereikšmingų sprendimų priėmimas? Ne, ir viena paprasta istorija tai įrodo. Istorija, kuri, deja, Lietuvai ir mūsų verslui kainavo šimtus milijonų eurų.
Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Tai vyko prieš penkerius metus vieną pavasario pirmadienį. Mūsų į Europos Parlamento (EP) nariai (10 iš 11) gražiai pusryčiavo su savo šeimomis Vilniuje ar kitur, nes labai nesinorėjo eiti į darbą. Lėktuvas juk anksti, atskridus vėlesniais reisais atlyginimą nuo sumažėjimo galima apsaugoti, tai kodėl skubėti?

Tuo metu beveik visi kiti parlamentarai rinkosi į darbą Strasbūre, kad balsuotų dėl vieno kontroversiškiausių ir Lietuvai žalingiausių sprendimų – Mobilumo paketo, lėmusio logistikos verslo pokyčius, nenaudingus mūsų šaliai.

Nubalsavo dviejų balsų persvara, kad būtų traukiama į darbotvarkę. Galiausiai tai Lietuvai kainavo dešimtis milijonų eurų pajamų kasmet, gamtai – papildomus tūkstančius tonų dyzelino ir CO2 į orą, verslui ir vartotojams – didesnes išlaidas.

„Nieko tokio, dar tik pradžia“, tądien sakė mūsų parlamentarai, kurie galiausiai į Strasbūrą atskrido vėliau – kaip suprantu tam, kad neprarastų atlygio už tos dienos EP sesiją. Bet jau buvo vėlu – Lietuvai nenaudingas Mobilumo paketas priimtas. Iš mūsų Europarlamentarų naudos nebuvo, didelio skandalo, kad jie nepakovojo už Lietuvos interesus – irgi, bet apie patį faktą buvo rašyta.

Pats Mobilumo paketas be kita ko galiausiai numatė, kad kiekvienas vilkikas bent kas 8 savaites turi grįžti į registracijos šalį. Tai rakštis visai Europos idėjai, nes nuostata bloga keliais aspektais.

Pirma, ji yra nukreipta prieš bendrąją ES paslaugų rinką. Kad tai prieštaraujančia ES teisei (kas buvo aišku nuo pat pradžių) prieš pusmetį pripažino Europos Teisingumo Teismas.

Antra, ji sukuria didžiulius papildomus kaštus transporto sektoriui, o galiausiai ir visiems mums.

Trečia, dėl tokio reikalavimo kasdien tuščiai nuvažiuojama šimtus tūkstančių kilometrų, sudeginama tūkstančiai tonų dyzelino, į atmosferą išmetamą tūkstančiai tonų CO2.

Lietuvoje logistikos verslas sudaro didesnę dalį BVP nei bet kur kitur, ir Lietuva yra ES pakraštyje. Tad mums tai kirto labiausiai. Dalis įmonių iškėlė dalį verslo kitur, dalis įmonių atsisakė labai konkrečių didelių investicijų, Lietuva prarado dalį mokesčių, kurie persikėlė į Prancūziją ar Vokietiją.

Turime paradoksą – sutartinai galvojame, kad Europos Parlamentas nieko rimto nesprendžia, tada ten siunčiame tokius politikus kaip Jakeliūnas, Tomaševskis ar Uspaskich, kurie ten ir nenori nieko spręsti. Arba net kiti, kurie patingėjo ateiti į darbą per tą lemtingą balsavimą.

Rinkimai jau ant nosies – pasirinkite teisingai, kad Lietuva vėl neprarastų milijonų dėl rytinės kavos gėrimo. Ateikite į Europos Parlamento rinkimus birželio 9 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai