Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Rolandas Viršilas: Politikams apie skaudžius sprendimus

Paskelbus apie skaudų, tačiau neišvengiamą sprendimą reorganizuoti mūsų gamybos ir logistikos padalinius Klaipėdoje bei mažinti etatų skaičių, reikia dar kartą pasakyti tai, kas yra svarbiausia – ir toliau būsime svarbia uostamiesčio dalimi.
Rolandas Viršilas
Rolandas Viršilas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pažadėjome sau ir kaip verslas tikrai prisitaikysime prie mums diktuojamų sąlygų, tačiau dabar norisi dar kartą aiškiai pasakyti, kur yra tikrosios kiekvieno veiksmo priežastys. Apie viską iš eilės.

Praėjusiais metais mes tikrai nesitikėjome tokio scenarijaus, koks buvo padiktuotas mums naujųjų Seimo narių dar metų pabaigoje. Kaip savo rinkos lyderiai esame pratę skaičiuoti ir prognozuoti, tačiau tokius valdžios padiktuotus pokyčius prognozuoti būtų itin sunku net pačiam geriausiam ekonomistui. Tokių turbūt tiesiog neatsirastų. Valdžioje, matyt, veikia kiti logikos dėsniai.

Per keletą pirmųjų šių metų mėnesių buvome priversti pranešti apie 40 savo srities profesionalų, mūsų kolegų, draugų, žmonių, kurie prisidėjo prie to, kokie esame dabar, atleidimą. Jei norime toliau išlikti – tiesiog turėjome tai padaryti. Buvusiems darbuotojams samdysime profesionalius konsultantus, padėsiančius susirasti naują darbą, jiems įmonės lėšomis pagalbą teiks įdarbinimo agentūra, bus apmokėtas ir savanoriškas sveikatos draudimas vieniems metams.

O dabar prie priežasties. Kaip žinote, nuo kovo mėnesio akcizas alui dabartinės valdžios yra keliamas net keliolika kartų (dabartinis akcizas didinamas net 112 proc.). Nereikia būti dideliu ekspertu, jog suprastum – rinkai tai yra didelis smūgis. Dėl to prognozuojame, kad remiantis pakankamai optimistiniu scenarijumi – šiais metais alaus rinka smuks bent penktadaliu. Elementaru, kad besitraukiančioje rinkoje mažėja ir darbo vietų poreikis, nes mažesniam produkcijos kiekiui parduoti tiesiog reiks mažiau sunkvežimių vairuotojų, krovikų, gamybos ar administracijos darbuotojų.

Noriu pabrėžti, kad būtent dėl šių priežasčių gamybos padalinys Klaipėdoje bus mažinamas, o ne naikinamas, gamyba šioje darykloje ir toliau vyks pagal pakoreguotus planus, jau paskelbėme, jog į šią gamyklą investuosime 7 mln. eurų. Nuo šiol čia bus koncentruota „Švyturio tradicinės kolekcijos“ alaus rūšių bei vadinamojo „craft“ „Raudonų plytų“ išskirtinio skonio alaus gamyba. Įsivaizduojame Klaipėdą kaip tikrojo „craft“ alaus meistrystės centrą visos Lietuvos mastu.

Pabaigai. Dabartinės valdžios atstovų noras kovoti su alkoholizmu yra absoliučiai teisingas ir mes jį palaikome. Tačiau žmonės juk negyvena steriliose įstatymų leidėjų knygose, kuriose dažnai sprendimai argumentuojami matematiškai, prielaidos visada idealiai atitiks galutinį rezultatą, o žmogus tampa tik „statistiniu vienetu“, kuris turėtų daryti taip, kaip yra rašoma.

Argumentuotai diskusijai pradėti pateiksiu čia tik vieną pakankamai realų scenarijų: nesunku įsivaizduoti, jog pakilus akcizams vietiniam alui Lietuvoje per tam tikrą laiką itin suaktyvės „alkoholio taškų“ rinka pasienyje, kur produkcija tiesiog bus pigesnė (tai, beje, jau vykstantis scenarijus kitose šalyse). Tuomet kyla klausimas, ar tikrai alkoholio vartojimo mastą reguliuos tiesiog keliolika kartų didinamas akcizas? Kai kurie sprendimai tiesiog neatlaiko kritikos.

Iš praktikos žinome, kad eiliniam seimūnui pasidaro labai sunku laviruoti teorinėmis sąvokomis tada, kai pradedi kalbėti apie darbuotojų atleidimą dėl konkretaus sprendimo, galimą juodosios rinkos augimą, masinį pigesnio alkoholio turizmą į kitas šalis, mokesčių surinkimą, kuris nesusijęs su tik matematiniu požiūriu, sociologines ir demografines problemas, regionuose.

Pasikalbėkime apie tai ir tik tada imkimės darbų.

Rolandas Viršilas yra „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos