Ne kartą esame kalbėję, kiek vertės sukuria transporto sektorius, tačiau iki šiol transporto rinka tikrai pasigenda reikiamo dėmesio. Todėl svarstant Lietuvos atstovų Europos Komisijoje klausimą būtų tikslinga apsvarstyti galimybę pretenduoti į transporto eurokomisaro poziciją. Apie konkrečias pavardes tikrai neketinu diskutuoti, esu tikras, kad mes tikrai turime išmanančių ir stiprių žmonių, kurie galėtų užimti šį postą.
Lietuva yra šalis kryžkelėje, kuri turi pakankamai gerai išvystytą įvairių rūšių transportą – tiek kelių, tiek oro, tiek geležinkelių ar jūros. Todėl Lietuvos politikams ne svetima nei viena sritis ir jie tikrai yra sukaupę patirties sprendžiant vienokius ar kitokius transporto sektoriaus klausimus. Šis sektorius artimiausiu metu sulauks nemažai iššūkių, kuriuos teks spręsti visai Europai drauge surėmus pečius.
Akivaizdu, kad artimiausiu metu nemažai klausimų kils dėl Žaliojo kurso įgyvendinimo. Čia įvairių sričių vežėjams kyla nemažai klausimų, dėl kurių teks priimti ryžtingus sprendimus siekiant nubrėžti kursą, kuriuo toliau judės Europa. Kuria linkme judėsime į švaresnę aplinką ir tvaresnį gamtos išteklių naudojimą, kam didžiulis transporto sektorius turi pasiruošti artimiausiu metu – į šiuos klausimus nekantraudami laukiame atsakymo tiek mes, vežėjai keliais, tiek kitos transporto sritys.
Dar viena aktuali problema, su kuria susiduria visa Europa – milžiniškas vairuotojų trūkumas. Visoje Europoje pastaruoju metu fiksuojamas apie 0,5 mln. vairuotojų trūkumas. Koks sprendimas bus pasiūlytas vežėjams, nuo to labai priklausys ne tik transporto sektoriaus pasiekiami rezultatai, bet ir bendra situacija Europos darbo rinkoje.
Vežėjų taip pat laukia didžiulis iššūkis – skaitmeninių technologijų plėtra. Brangstant darbo jėgai ir ieškant efektyvesnių, tvaresnių sprendimų verslui teks nemažai investuoti, todėl sprendimus būtina priimti iš anksto, kad verslas turėtų laiko pasirengti įgyvendinimui. Taip pat labai svarbūs klausimai yra infrastruktūros kūrimas – vairuotojai visoje Europoje šiandien susiduria su stovėjimo aikštelių trūkumu, dėl infrastruktūros neišvystymo neretai susiduriame su teisės aktuose numatytų poilsio sąlygų neįgyvendinimu.
Visus šiuos klausimus Europa privalės spręsti artimiausiu metu, ypatingai didelį dėmesį skirdama transporto sektoriaus konkurencingumo išsaugojimui. Lietuva yra viena stipriausių transporto ir logistikos šalių Europoje. Mūsų laukia aštri konkurencija su Rytų šalių verslu.
Todėl transporto eurokomisaras iš Lietuvos būtų tinkamas sprendimas, ieškant atsakymų į daugybę pastaruoju metu kylančių klausimų Europos transporto sektoriui. Dabar puiki proga turėti atitinkamą vietą prie stalo, kur bus priimami sprendimai iš tiesų lemiantys Lietuvos ir visos ES tolesnę ekonominę ir saugumo kryptį.