Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė: Kaip pandemija pakeitė asmeninių finansų tvarkymą?

Pandemija turėjo ir turbūt dar ilgokai turės įtakos įvairioms mūsų gyvenimo sritims – tam, kaip dirbame, mokomės, dalyvaujame renginiuose, kaip apsiperkame ar rūpinamės kitais kasdieniais reikalais. Asmeninių finansų valdymas – ne išimtis. Nuo pavasario pandemija gerokai pakeitė ir tai, kaip tvarkome savo pinigus ir sprendžiame finansų klausimus. Apibendrinant svarbiausius pokyčius – finansų tvarkymą planuojame iš anksto, daug dažniau renkamės virtualius būdus ir noriai išbandome skaitmenines naujoves.
Sonata Gutauskaitė-Bubneliene
Sonata Gutauskaitė-Bubneliene / Asmeninio archyvo nuotr.

Į banką – tik užsiregistravus

Jei prieš metus būtų sunku įsivaizduoti, kad į banko skyrių, kaip pas gydytoją, odontologą ar kirpėją, registruosimės iš anksto, dabar ši praktika – visiškai įprasta. Ją pirmiausia išbandėme karantino metu, kad galėtume valdyti klientų srautą ir visus aptarnauti saugiai. Gavę daug teigiamų atsiliepimų – net 90 proc. taip aptarnautų klientų sakė, kad savo finansinius reikalus taip nori tvarkyti ir ateityje – tęsiame ir toliau.

Registruodamiesi iš anksto klientai gali pasirinkti sau patogiausią laiką, tiksliai žino, kiek užtruks sutvarkyti savo finansinius reikalus, be to, jiems nebereikia laukti eilėje, nes yra aptarnaujami iš karto tik atvykę.

Jei prieš metus būtų sunku įsivaizduoti, kad į banko skyrių, kaip pas gydytoją, odontologą ar kirpėją, registruosimės iš anksto, dabar ši praktika – visiškai įprasta.

Dabar į konsultaciją registruotis galima ne tik telefonu, bet ir internetu – taip užsiregistruoti į vizitą yra dar greičiau ir patogiau. Spustelėti kelis mygtukus ir pasirinkti patogiausią vizitui laiką galima geriant kavą, laukiant eilėje parduotuvėje ar bet kada, radus laisvą minutę.

Konsultuotis – pirmiausia virtualiai

Nuotolines konsultacijas, kai pasitarti finansų klausimais galima ne tik gyvai skyriuje, bet ir iš bet kurios pasaulio vietos, atliekame jau ne vienerius metus. Per karantiną jų skaičiai į viršų šoko daugiau negu tris kartus: jei pernai per visus metus buvome suteikę daugiau kaip 12 tūkst. nuotolinių finansinių konsultacijų, kai su banko specialistu galima pasitarti realiuoju laiku ir matyti jį kompiuterio ekrane, šiemet tiek atlikome vien per pirmąjį metų pusmetį.

Pastaruoju metu nusistovėjo 2,5 karto didesni nuotolinių konsultacijų skaičiai negu pernai, nes dalis klientų sugrįžo į skyrius ir pirmenybę teikia gyvam bendravimui. Tačiau žvelgiant į skaičius ir tendencijas panašu, kad tokių konsultacijų patogumas ir galimybė konsultuotis visur, kur tik yra interneto ryšys – namuose, biure, automobilyje – iš esmės pakeitė banko klientų įpročius.

Daugiau dėmesio skaitmeninėms naujovėms

Šiemet sparčiai vartotojų simpatijas pelnė ir visi inovatyvūs sprendimai, kurie leidžia finansus tvarkyti patogiau, greičiau ar be kontakto – ši detalė pandemijos metu ypač svarbi.

Telefonu dabar atsiskaito beveik kas trečias banko klientas, besinaudojantis „Android“ išmaniuoju telefonu, mokėjimo korteles į namus paštu siunčiasi trys ketvirtadaliai klientų.

Daugiau negu dešimtadalis pinigų pervedimų mobiliojoje programėlėje jau vyksta pagal telefono numerį, kai pervedant pinigus tarp skirtingų bankų nebereikia žinoti sąskaitos numerio. Švedijoje panašia „Swish“ sistema, kai reikia greitai ir paprastai pasidalinti bendrą pietų sąskaitą ar išlaidas kolegos ar draugo dovanai, naudojasi 7 mln. žmonių. Panašu, kad ir Lietuvoje šios paslaugos populiarumas tik augs.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, atsiskaitymų interneto parduotuvėse, jungiantis prie SEB interneto banko, apyvarta padidėjo 30 proc.

Mobiliosios programėlės, kurią klientai dabar naudoja ne tik kasdieniams finansams tvarkyti, bet ir taupymui su skaitmenine taupykle ar turimų investicijų rezultatų peržiūrai, naudotojų skaičius per metus išaugo daugiau negu penktadaliu.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, atsiskaitymų interneto parduotuvėse, jungiantis prie SEB interneto banko, apyvarta padidėjo 30 proc. Rekordiniai buvo kovas ir balandis, kai vien per šiuos mėnesius atsiskaitymų apyvarta išaugo ketvirtadaliu.

Pastarosios tendencijos nėra netikėtos – link jų žingsnis po žingsnio ėjome nuolat, tačiau panašu, kad pandemija, kaip ir kitose srityje, taip ir asmeninių finansų tvarkyme, pokyčiams suteikė kur kas didesnį tempą.

Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė yra SEB banko valdybos narė, SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis