Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tadas Kertenis: Gyventi iš nuolaidų turizme – bomba, kuri bet kada sprogs

Prasidėjus globaliai COVID-19 pandemijai, staiga buvo uždarytos valstybės, miestai ar kavinės. Taip visas pinigų srauto ciklas buvo uždarytas po gaubtu. Išvykstamojo turizmo įmonėms tai smogė bene labiausiai. Finansinės krizės, tokios, kuri sumažina pardavimus, tikėjosi daug kas, tačiau gavome tokią, kuri viską absoliučiai sušaldė. Labiausiai dabar kenčia tie kelionių organizatoriai, kurie dirbo „ant nuolaidų“.
Tadas Kertenis
Tadas Kertenis / Asmeninio archyvo nuotr.

Stebint mūsų didžiąsias kelionių agentūras akivaizdu, kad kelios iš jų skęsta. Ir skęsta labai greitai. Portaluose jau buvo aprašyta viena jų. Pagal darbuotojų skaičių ji buvo viena didžiausių, nors tikrai ne algų vidurkiu. Ši agentūra dirbo principu, kad parduos paslaugas su nuolaida ir taip prisirinks gausybę klientų.

Tačiau šis veiklos principas yra geras tol, kol pinigų traukinys rieda, o jam sustojus iškarto galima patirti nemalonumų. Verslo modelis ganėtinai paprastas – parduodu kelionę ir organizatoriui persiunčiu avansą, tada pardavęs kitą sumoku už ankstesnę ir taip šiuo traukiniu važiuojama tol, kol keliones perka, tiesa, nepamirštant pasilikti pinigų sau bei įmonės plėtrai. Šiuo atveju koronavirusas pasibeldė į visų duris ir į aklakelį nustūmė pinigų traukinį, todėl kai kurios agentūros avansu už klientus mokėti nebegali.

Būkime realistai – jei verslas sukuria pridėtinę vertę klientui, už tai reikia pasiimti ir pelną, kad toliau būtų galima kurti šią vertę. O kas nemato vertės, tas neperka.

Kelionių agentūros bei organizatoriai yra linkę suteikti nuolaidas, bet nereiktų pamiršti, jog kelionių verslas „statomas“ ant labai plonų antkainių ir ta nuolaida gali žadėti ne gerą kelionę vartotojui, o sufleruoti apie prastus įmonės finansinius rodiklius ir bandymą susirinkti kuo daugiau apyvartinių lėšų.

Daugelis didesnių agentūrų ir organizatorių netaiko nuolaidų, nebent būtų specialūs išpardavimai. Būkime realistai – jei verslas sukuria pridėtinę vertę klientui, už tai reikia pasiimti ir pelną, kad toliau būtų galima kurti šią vertę. O kas nemato vertės, tas neperka.

Šis pandemija gali sumenkinti išvykstamojo turizmo kaip patikimos verslo šakos vardą, bet įmonės, kuriančios savo paslaugas - keliones, kurios nedalino nuolaidų į kairę ir į dešine šiuo metu gali ramiau bendrauti su klientais ir priimti visoms pusėms tinkamus sprendimus. Žinoma, kažkokio procento klientų netenkins nei pinigų grąžinimas, nei sujaukti atostogų planai.

Matau, jog nemažai klientų šiuo metu rašo bankrutuojančių agentūrų puslapiuose socialiniame tinkle „Facebook“ ir klausinėja „kas bus su mūsų pinigais“, „ką daryti toliau?“

Tikslaus atsakymo šiuo metu negausite, bet ateičiai labai patarčiau rinktis agentūras ir organizatorius, kurie nedirba vien tik „ant nuolaidų“ – juk pirkdami dešrą irgi žiūrite ne tik į tai, kad ji būtų kuo pigesnė. Priešingu atveju, reikės kovoti dėl savo pinigų.

Tadas Kertenis yra keliautojas, kelionių organizatoriaus „Tedo“ vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai