Tadas Langaitis: Pasala Rusijos TV kanaluose reklamą perkančioms Lietuvos įmonėms

Kremliaus propaganda Lietuvos gyventojus pasiekia per dvi dešimtis informacinių ir pramoginių Rusijos televizijos kanalų. Gyvename atviroje demokratinėje valstybėje, negalime blokuoti visą mūsų tautai priešišką eterį ir norėdami išsaugoti savo valstybingumą kaunamės atvirame informaciniame kare su žymiai stipresniu priešu.
Tadas Langaitis
Tadas Langaitis / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Mūsų resursai kurti kokybiškas visuomenę informuojančias ir Lietuvos kultūros erdvę ginančias televizijos laidas – riboti. Kremliaus resursai kurti vis naujas dezinformacijos bangas, iškreipti šiandieninių įvykių supratimą, naikinti istorinį, kultūrinį, vertybinį Lietuvos visuomenės pąmatą – nepalyginamai didesni, nors ir nėra neriboti.

Visa tai šiandien jau atrodo savaime suprantama. Ir aš niekaip negaliu suprasti, kodėl tiek daug Lietuvos verslininkų stoja į Lietuvai priešingą informacinio karo barikadų pusę. Kas tai – situacijos nesuvokimas, pavėluota reakcija ar abejingumas?

Niekaip negaliu suprasti, kodėl tiek daug Lietuvos verslininkų stoja į Lietuvai priešingą informacinio karo barikadų pusę. Kas tai – situacijos nesuvokimas, pavėluota reakcija ar abejingumas?

Šiandien (lapkričio 3d.) ryte įsijungiau „Pervyj Baltijskij kanal“ žinias. Nenustebau, kai man dešimt minučių buvo „kabinami makaronai“ apie tai, kaip sklandžiai vakar įvyko „Donecko liaudies respublikos“ ir „Luhansko liaudies respublikos“ rinkimai.

Kokie jie buvo skaidrūs ir sąžiningi. Kaip žmonės veržėsi vienas per kitą balsuoti, anot „rinkimų“ komisijos pirmininkės. Kaip jie stovėjo trijų valandų eilėse, kad atliktų pilietinę pareigą, anot „atsitiktinai kalbinto rinkėjo“. Kaip rinkimų apylinkėse vyravo „šventinė nuotaika“.

Na ir, be abejo, kaip Ukrainos Rados rinkimuose ginkluoti Ukrainos savanoriai falsifikavo rinkimų rezultatus, tai atimdami biuletenius iš rinkėjų su kita nuomone, tai prikimšdami balsadėžes padirbtais biuleteniais.

Nustebau, kai vėliau po naujienų transliuotoje reklamos pertraukėlėje man lietuviškai tris kartus vaistus siūlė pirkti „Eurovaistinė“, skustis be skausmo norėjo pagelbėti „Nivea“ bei ramiai miegoti man siūlė „Dormeo“. Lietuvos įmonės vis dar moka pinigus Kremliaus propagandą skleidžiantiems Rusijos televizijos kanalams.

Anot Giedrės Juronienės, rinkos tyrimų UAB TNS LT reklamos monitoringo vadovės, per pirmus aštuonis šių metų mėnesius 125 Lietuvos įmonės pirko reklamą „Pervyj Baltijskij kanal” (PBK) ir NTV Mir kanaluose, vertinant bendrai. Reklamą Lietuvoje parduoda keturi Rusijos televizijos kanalai – PBK, NTV Mir, „RTR Planeta“ ir „REN Lietuva“. Nepaisant jų aktyviai skleidžiamos Kremliaus propagandos, Lietuvos rinkoje veikiančios įmonės šiemet Rusijos televizijos kanalams sumokėjo apie 4-5 proc.visų televizijos reklamai Lietuvoje skirtų pinigų.

Nepaisant jų aktyviai skleidžiamos Kremliaus propagandos, Lietuvos rinkoje veikiančios įmonės šiemet Rusijos televizijos kanalams sumokėjo apie 4–5 proc.visų televizijos reklamai Lietuvoje skirtų pinigų.

Matomiausi reklamdaviai – „Studio Moderna“, „Procter & Gamble“, „TeleBaltics“, „4Finance“, „Provident Finansai“, „Unilever“, „Olifėja“, „Henkel“, „Maxima“ ir kiti.

Ne mažiau nei 125 Lietuvos įmonės šiemet finansavo Kremliaus propagandos sklaidą Lietuvoje. Dalis šių įmonių ne tik toliau finansuoja Rusijos televizijų propagandines programas, bet ir planuoja tai daryti kitais metais.

Dėl to labai džiaugiuosi šiame informaciniame kare atradęs Lietuvos partizanų pėdsakus – pilietinę akciją „Neperkam Kremliaus propagandos“.

Sąmoningi Lietuvos piliečiai ragina nepirkti prekių ir paslaugų, kurias mums teikia Lietuvos įmonės, perkančios reklamą Rusijos televizijos kanaluose. Cituoju: „Neperkam produktų Lietuvos įmonių, kurios moka pinigus Kremliaus propagandą skleidžiantiems kanalams = finansuoja Kremliaus propagandos sklaidą Lietuvoje.“ Juk išties pirkdami tokių Lietuvos įmonių prekes ir paslaugas mes patys savo pinigais netiesiogiai remiame Kremliaus propagandos sklaidą Lietuvoje.

Socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje „Neperkam Kremliaus propagandos“ (www.facebook.com/koloradai) išdėstytas prašymas ir išankstinis įspėjimas Lietuvos įmonėms: „Prašome Jūsų nesudaryti jokių reklamos pirkimo sutarčių su Rusijos televizijos kanalais 2015 metams. Bet kuris Lietuvos rinkai Rusijos televizijos kanaluose reklamuojamas produktas bus viešai žymimas „kolorado“ lipduku … Matydami kruvinus įvykius Ukrainoje, įvertinkite Jūsų perkamos reklamos Rusijos TV kanaluose galimas pasekmes Lietuvos žmonėms.“

Pritariu, išties atėjo laikas, gerbiami verslininkai, nustoti remti Kremliaus ruporus mūsų Tėvynėje. Jei iki šiol nesusimąstėte ar nespėjote, paskubėkite. Kad neliktumėte paskutiniais informacinio Kremliaus karo prieš Lietuvą rėmėjais.

Tadas Langaitis yra visuomenininkas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis