Tad mažiukams birželį organizuojama stovykla, o vyresnių klasių mokiniams, atsisakius tradicinio tvarkaraščio ir suintensyvinus dalykų programą, kad mokytojai galėtų panaudoti visas ugdymo formas, – mokymasis kitose erdvėse. Pvz., lituanistai su mokiniais gal išvažiuos į kokią nors biblioteką ar organizuos ekspediciją. Istorikas su mokiniais aplankys objektus, apie kuriuos jie mokėsi šių metų programoje: piliakalnius, sukilimų, partizaninio judėjimo vietas. Geografijos ar matematikos mokytojui praktikos darbus atlikti lauke matuojant geometrines figūras ar ką kita – vasara irgi dėkingas metas. Jeigu tai anglų kalbos pamoka – tai galima vesti ekskursiją anglų kalba, aprodyti, papasakoti apie savo gyvenvietę. Ypač, jeigu gyveni, tarkime, tokioje įspūdingoje vietoje kaip Kurtuvėnai. Turistų mūsų krašte pilna, net ir dabar matau, kaip kemperiai važiuoja. Vakarų šalyse populiaru, kad jaunimas savanoriauja ir turistams pristato savo miestelį.
Gyvename kaimiškoje vietovėje, tad mūsų veikla vasarą – tai ėjimas dažniausiai pėsčiomis, domėjimasis, ką įdomaus turime savo vietovėje, žiūrėjimas įvairiais kampais į mūsų bendruomenės gyvenimą. Nes viena iš mūsų misijų ir yra per akademinę veiklą parodyti mūsų bendruomenės gyvenimą. Miestiečiai sako: gerai jums, jūs kaime gyvenate. O mes jiems labai pavydime nemokamų didžiųjų muziejų. Jeigu ir mums atsirastų tokios galimybės, tai tikrai tikrai pasinaudotume.
Tai nereiškia, kad vasarą nevyks akademinė veikla, nes juk reikės ir tekstą sukurti, ir be klaidų sukurti, ir panaudoti IT įrankius, ir prezentacijas parengti. Tiesiog tai kitokia, ne 45 min. pamoka, o veikla lauke. Mokiniai mokysis veikdami.
Dažnai mokytojai skundžiasi: pamokoj turime tik 45 minutes, negalime kur nors išeiti, mokytis per patyrimą. Kadangi bus vasara, geras oras, tai kaip tik bus sudaromos sąlygos nuo akademinės veiklos pereiti prie mokymosi kitose erdvėse.
Vaidas Bacys yra Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.