Vaidas Žagūnis: Konsultacijos į banką – su naminiu chalatu ir šlepetėmis?

Pranešimai apie artėjantį gripo sezoną privertė susimąstyti apie būtinybę skiepytis, o kartu ir apie rūpesčius, kylančius bandant užsiregistruoti pas gydytoją. Noras prisiskambinti į poliklinikos registratūrą gali pavirsti kantrybės išbandymu, mat tik ketvirtadalis Lietuvos gyventojų pasinaudoja galimybe užsiregistruoti pas gydytoją internetu.
Vaidas Žagūnis
Vaidas Žagūnis
Temos: 2 Bankas Internetas

Šis skaičius galėtų būti du ar tris kartus didesnis, nes interneto prieigą turi bemaž 8 iš 10 namų ūkių. Be to, kitų sričių pavyzdžiai rodo, kad Lietuva sugeba išnaudoti telekomunikacijų infrastruktūrą, kuri yra viena geriausiai išvystytų pasaulyje.

Pasaulinės konsultacijų bendrovės „Accenture“ tyrimo duomenimis, pažangiausiose valstybėse beveik 7 iš 10 klientų finansinius veiksmus atlieka internetu. Pagal šį rodiklį drąsiai galime priskirti save prie pažangiųjų valstybių: Statistikos departamento duomenys atskleidžia, kad elektroninės bankininkystės paslaugomis Lietuvoje šiemet naudojosi 6 iš 10 žmonių, kurių amžius nuo 16 iki 74 metų.

Tobulėja ne tik vartotojai, bet ir verslas. Svetainėse ir programėlėse atsiranda daugiau intuityviai valdomos aplinkos, aiškios tvarkos ir paprastų mechanizmų, leidžiančių paslaugą klientui suteikti jam neišėjus iš namų. Matome, kad virtualų kelią gyventojai vis dažniau renkasi ir spręsdami įvairius klausimus su savo banku. Vienas pavyzdžių – populiarėjančios video finansinės konsultacijos, teikiamos realiuoju laiku internetu. Nuo šių metų pradžios jų gyventojams jau esame suteikę beveik keturis tūkstančius.

Tokiu būdu finansinius klausimus klientai sprendžia iš bet kurios vietos, kur veikia patikimas interneto ryšys, – namuose ar tolimoje atostogų šalyje. Kai kuriems gyventojams konsultaciją esame suteikę ir jų darbo vietoje. Yra buvę atvejų, kai klientai, dirbantys tolimųjų reisų vairuotojais, dalį savo poilsio pertraukos skirdavo finansinei konsultacijai ir su banko specialistu konsultuodavosi sėdėdami už krovininio vilkiko vairo.

Tokio tipo konsultacijos vyksta saugioje interneto banko aplinkoje, jos metu banko klientas ir konsultantas mato vienas kitą kompiuterio ekrane ir gali tartis žodžiu ar susirašinėti žinutėmis, užpildyti reikiamus dokumentus ir juos pasirašyti. Tarp SEB banko klientų jau esama tokių, kuriems būsto paskola buvo suteikta asmeniškai nesusitikus. Visi kredito teikimo klausimai su klientu buvo aptarti nuotolinės konsultacijos metu, internetu pasirašyti ir būtini dokumentai.

Banko statistikos duomenimis, nuotoliniu būdu teikiamas finansines konsultacijas aktyviausiai išbando 30–40 metų amžiaus klientai. Statistikos departamento duomenys rodo, kad internetu kasdien Lietuvoje naudojasi beveik visi 16–44 metų amžiaus gyventojai (nuo 93 iki 100 proc.). Ir nors vyresnėse amžiaus grupėse šie skaičiai nėra tokie įspūdingi, internetas kaip patogus kasdienis įrankis šiandien jau prieinamas daugumai gyventojų. Todėl, kai kitąsyk kils poreikis pasinaudoti kokia nors paslauga, pirmiausiai kviečiu pasidomėti, ar ji yra teikiama internetu. Verslo bei valstybinių institucijų siūlomi nuotoliniai sprendimai padės klausimą išspręsti jums net neišėjus iš namų.

Vaidas Žagūnis yra SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis