112 pagalbos prašiusi moteris nesakė nei adreso, nei vardo: BPC operatorius ją atpažino

Išgelbėti moterį padėjo ir laimingas atsitiktinumas, pažymima Bendrojo pagalbos centro (BPC) pranešime.
Bendrajame pagalbos centre
Asociatyvi iliustracija: gyventoja paskambino 112, prasitarė apie savižudybę, bet nesakė nei adreso, nei vardo. Kaip BPC operatorius ją atpažino? / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kiekvienas skambutis skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 – tai atskira istorija. Reaguojant į jį labai daug kas priklauso nuo Bendrojo pagalbos centro skambučių operatoriaus, jo gebėjimo tinkamai įvertinti situaciją, priimti sprendimus, analizuoti informacinės sistemos duomenis, rinkti ir perduoti informaciją. Tačiau kartais daug lemti gali ir atsitiktinumas. Taip nutiko šį mėnesį, kai būtent laimingas atsitiktinumas padėjo išgelbėti vienos moters gyvybę.

„Adresą turite pats sužinoti“

Tai buvo įprasta Bendrojo pagalbos centro operatoriaus Lino darbo diena: skambučiai apie eismo įvykius, konfliktus, sveikatos sutrikimus. 13.37 val. jis sulaukė skambučio iš moters, kuri skundėsi smurtaujančiu sutuoktiniu. Deja, adreso ji nenorėjo sakyti – teigė, kad operatorius pats turi jį sužinoti. Neatsakė ji ir klausiama vardo, ryšys nutrūko.

Nors pokalbis buvo trumpas, tęsėsi vos 35 sekundes, bet to užteko, kad moters išmanusis telefonas pats nusistatytų savo buvimo vietą ir išsiųstų duomenis į Bendrąjį pagalbos centrą. Remdamasis tais gautais duomenimis, Linas nustatė galimą moters adresą ir perdavė jį policijai.
Policija, nuvykusi nurodytu adresu, rado skambinusią moterį, išsiaiškino jos tapatybę, bet ji neigė patyrusi smurtą ir prašiusi pagalbos.

Praėjus vos porai valandų, 15.32 val., Linas savo ausinėse ir vėl išgirdo pažįstamą balsą. Tik šį kartą moteris skundėsi ne sutuoktiniu, o nenusisekusiu gyvenimu. Ji prisipažino esanti pavargusi nuo sunkumų ir nebenorinti gyventi.

Paskambino antrą kartą

Nustatyti, ar skambino tikrai ta pati moteris, buvo sudėtinga: šį kartą sistema nerodė jos telefono numerio, nes telefonas greičiausiai buvo be SIM kortelės. O moteris ir vėl nesutiko pasakyti nei savo adreso, nei telefono numerio. Kai ji prisistatė išgalvotu vardu, Linas surizikavo – kreipėsi į ją anksčiau skambinusios moters vardu, kurį buvo išsiaiškinę policininkai.

Kai pašnekovė prisistatė išgalvotu vardu, operatorius Linas surizikavo – kreipėsi į ją anksčiau skambinusios moters vardu, kurį žinojo iš policijos.

Supratusi, kad buvo atpažinta, moteris nebesigynė. Užsimezgė pokalbis. Moteris ėmė dalintis savo rūpesčiais, tačiau ir vėl kartojo nebenorinti gyventi. Linas, pasinaudodamas ankstesnio pranešimo informacija, nedelsdamas išsiuntė naujus pranešimus apie pagalbos poreikį – šį kartą ne tik policijai, bet ir greitosios medicinos pagalbos tarnybai. Reikėjo gelbėti gyvybę, nes moters psichologinė būsena kėlė nerimą.

Medikai suskubo laiku

Skubiosios pagalbos tarnybos atvyko laiku. Buvo nustatyta, kad moteriai iš tiesų sutriko psichika, ir ji buvo išvežta į ligoninę.
Sėkmingai susiklosčius aplinkybėms ir BPC operatoriui rūpestingai atlikus savo darbą, pavyko išsaugoti gyvybę.

O jei į antrąjį skambutį būtų atsiliepęs kitas operatorius, būtų buvę sudėtinga padėti, nes mobiliojo ryšio tiekėjo atsiųsti duomenys buvo netikslūs ir moters adresas buvo nežinomas, pasakojama Bendrojo pagalbos centro atstovės viešiesiems ryšiams Vilmos Juozevičiūtės paviešintame pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis