Ikiteisminio tyrimo metu buvo siekiama nustatyti, ar tragišką įvykį galėjo lemti kokia nors trečiųjų asmenų nusikalstama veika ar neatsargumas, techninis gedimas, staiga sutrikusi pilotų sveikata bei kitos priežastys.
Atlikus išsamų ikiteisminį tyrimą ir įvertinus visas jo eigoje gautas specialistų išvadas, atsakingų institucijų pateiktus dokumentus, liudytojų parodymus bei kitą tyrimui reikšmingą medžiagą, buvo konstatuota, kad lėktuvas buvo techniškai prižiūrėtas ir tvarkingas, skrydis vyko turint visą reikalingą dokumentaciją, pilotai neturėjo jokių nustatytų sveikatos problemų.
Tyrimo metu taip pat nebuvo gauta duomenų, jog avariją galėjo nulemti netinkamas skrydžio valdymas.
Įvertinęs visus ikiteisminio tyrimo metu surinktus duomenis ir nenustatęs jokių galimai padarytos nusikalstamos veikos požymių, prokuroras priėmė sprendimą ikiteisminį tyrimą nutraukti, o tragediją pasibaigusį įvykį įvertino kaip nelaimingą atsitikimą.
15min primena, kad 2022 metų rugpjūčio 8 dieną Kauno rajone, Armaniškių kaime, nukrito ir užsidegė iš Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo pakilęs (turėjo po valandos į jį nusileisti) sportinis ultralengvasis „Bristell“ lėktuvas, žuvo du patyrę pilotai – Vladimiras Nikonovas (gim. 1951 m.) ir Artūras Šimkus (gim. 1985 m.).
V.Nikonovas buvo patyręs pilotas, veteranas, ilgametis Kauno aeroklubo narys, skraidęs ir su akrobatiniais lėktuvais.
Liudininkai matė, kad dvivietis čekų gamybos lėktuvas į lauką šalia kelio Kaunas–Garliava nukrito sukdamasis.
Po nelaimės aviacijos ekspertas teigė, kad įprastai pilotai vengia suktuko.
„Netekus greičio, lėktuvas virsta per sparną ir prasideda suktukas. Pradeda suktuku kristi žemyn. Profesionalai to vengia arba kai tik mato, kad lėktuvas virsta, jį iš karto išveda – neleidžia jam kristi į suktuką“, – 15min buvo teigęs Kauno aeroklubo vadovas Algimantas Žentelis.
Šiuo lėktuvėliu neretai skraidydavo ultralengvųjų orlaivių pilotų mokyklos „Asociacija Pilotai.lt“ nariai ir mokiniai. Šios mokyklos vadovas Lukas Liekis naujienų portalui 15min sakė, kad lėktuvas priklausė vienai įmonei, o „Asociacija Pilotai.lt“ jį nuomodavosi savo skrydžiams.