BPC kasmet skubios pagalbos telefono numeriu 112 sulaukia daugiau kaip 3 mln. skambučių. Deja, didelė jų dalis – ne skubios pagalbos prašymai, o įvairios užklausos, kurios neatitinka BPC teikiamų paslaugų (pvz., norima išsikviesti avarinę tarnybą dėl gedimų inžineriniuose tinkluose, sužinoti telefono numerį, PIN kodą ir kt.). Liūdniausia, kad apie trečdalį visų atsakytų skambučių sudaro piktavališki ir trukdantys dirbti skambučiai.
„Esant dideliam darbuotojų stygiui toks didelis BPC dirbti trukdančių skambučių srautas neleidžia prisiskambinti žmonėms, kuriems iš tiesų reikia skubios pagalbos. Kita vertus, dėl tokio pobūdžio skambučių BPC operatoriai patiria papildomą psichologinį krūvį, o tai vėliau atsiliepia bendraujant su pagalbos prašančiais asmenimis“, – sako BPC viršininkas Audrius Čiuplys.
Nors už skambinimą skubios pagalbos telefono numeriu 112 žinant, kad nėra pagalbos poreikio, melagingą pagalbos tarnybų iškvietimą ar BPC operatoriaus garbės ir orumo įžeidimą yra numatyta administracinė ir baudžiamoji atsakomybė, dalis tokių piktybiškų skambintojų vis tiek nesupranta, kad jų veiksmai pažeidžia kitų žmonių teisę laiku sulaukti pagalbos.
Siekdamas sumažinti trukdančių dirbti skambučių skaičių, BPC planuoja apibrėžtam laikui jiems taikyti automatinio užlaikymo procedūrą. Nuo šiol, klasifikavus skambutį, kaip trukdantį dirbti, ir užregistravus viešojo telefono ryšio numerį atitinkamoje BPC duomenų bazėje, pasikartojantys skambučiai iš to telefono numerio bus užlaikomi iki 140 sekundžių ir tik vėliau perkeliami į bendrą skambinančiųjų eilę. Automatinio skambučio užlaikymo metu skambinantis asmuo girdės pranešimą apie gresiančią baudą už piktybinius ir dirbti trukdančius skambučius.
Automatinis užlaikymas bus taikomas ir visiems be išimties skambučiams be SIM kortelės. BPC duomenimis, tik 1,37 proc. skambučių iš įrenginių be SIM kortelių buvo skirti pranešti apie pagalbos poreikį.
Dėl panašių priežasčių kai kurios Europos Sąjungos valstybės – Vokietija, Bulgarija, Prancūzija, Slovėnija ir Jungtinė Karalystė – iš viso nepriima skambučių iš įrenginių, neturinčių kortelių. Lietuvoje, siekiant, kad skubios pagalbos telefono numeris 112 būtų naudojamas tinkamai, tokie skambučiai bus 15 sekundžių automatiškai užlaikomi filtre.
Automatinio užlaikymo trukmė tiesiogiai priklausys nuo skambučių tipo. Ilgiausiai bus užlaikomi skambučiai iš piktavalių skambintojų, kurie nepraneša apie jokį realios pagalbos poreikį, o šaukia, vartoja necenzūrinius žodžius ir įžeidinėja BPC darbuotojus.
Ilgesnė užlaikymo trukmė numatyta ir tiems asmenims, kurie nuolat skambina dėl klausimų, nesusijusių su BPC teikiamomis paslaugomis. Kiek trumpiau bus užlaikomi išdykaujančių vaikų, akivaizdžiai melagingi ir tokie skambučiai, kai paskambinęs asmuo tyli.
BPC, kaip ir anksčiau, kreipsis į policijos įstaigas dėl netinkamai pagalbos numerį 112 naudojančių asmenų patraukimo administracinėn atsakomybėn.
Gyventojams BPC primena, kad 112 numeris skirtas išsikviesti skubią pagalbą, kurią teikia policijos, ugniagesių gelbėtojų, greitosios medicinos pagalbos tarnybos ir aplinkos apsaugos specialistų pajėgos.