Bendrasis pagalbos centras viešina pagalbos prašymus: „Prašome, leiskite padėti jums“

„Po visą Lietuvą sukrėtusių įvykių kalčiausi dažnai liekame mes“, – sakė Bendrojo pagalbos centro (BPC) vadovas Andrius Čiuplys, kuris ketvirtadienį stengėsi nušviesti iki 9 tūkstančių skambučių per dieną sulaukiančių savo darbuotojų kasdienybę.

Įsitikinkite patys, ką tenka patirti BPC operatorėms. Jūsų dėmesiui – keli BPC užfiksuotų pagalbos prašymų įrašai.

Po prašymo patikslinti vietą – keiksmažodžiai

„112, klausau“, – atsiliepia Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorė.

„Klausykit, nuo veterinarinės klinikos agresyviai nusiteikęs jaunuolis nubėgo į dešinę pusę, konkrečiai, kokia gatvė yra, nežinau“, – tokį pagalbos prašymą pateikia taksi vairuotojas Alytuje.

Operatorė tikslios pranešėjo buvimo vietos negali nustatyti, todėl bando teirautis tikslaus adreso, kurį galėtų nurodyti policijos pareigūnams ir, reikalui esant, greitosios pagalboms medikams bei ugniagesiams.

Po tokio klausimo pranešėjas paplūsta keiksmažodžiais. Kantri operatorė, savo ruožtu, toliau ramiu balsu bando įtikinti vyrą nurodyti bent apytikslią vietą, kurioje įvyko nusikaltimas.

„Tuoj aš tau pasakysiu ženkliuką... Karoče, yra rodyklė į Kauną – 130 (kilometrų)“, – taip savo buvimo vietą bandė patikslinti pranešėjas.

Tokioje situacijoje operatorė yra bejėgė, nes kol kas nėra techninio sprendimo, kuris leistų rasti pranešėją pagal jo telefono signalą, kuris gali nukreipti į bent apytikslią jo buvimo vietą.

„Nukentėjęs žmogus gali būti net kitoje vietoje nei rodo jo ryšio signalas, todėl technologijos gali pagelbėti, bet pagrindinis informacijos šaltinis vis dėlto yra žmogus, su kuriuo kalba operatorė“, – pabrėžė BPC vadovas.

„Leiskite BPC padėti“

Kitas pranešėjas Vilkaviškyje skundėsi, kad klientas nesusimokėjo už taksi paslaugas, tačiau su padėti pasiruošusiais BPC darbuotojais bendrauti vyras atsisakė ir primygtinai reikalavo „sujungti jį su policija“.

Tuoj aš tau pasakysiu ženkliuką... Karoče, yra rodyklė į Kauną – 130 (kilometrų)

„Jūs sujunkite mane su pačia policija, iš tikrųjų, nes eilinį kartą kartojasi nesąmonės, kurias kiekvieną dieną per televiziją jūsų nenaudai rodo“, – pratrūko pranešėjas, kuris pats nesugebėjo tiksliai nupasakoti, kur atsitiko minėtas konfliktas su klientu.

BPC vadovai patikino, kad joks žmogus, patekęs į bėdą, pagalbos tokiu būdu greičiau nesulauks, kadangi policijos komisariatuose dirba vienas ar geriausiu atveju keli žmonės, kurie gali atsiliepti į tokį pagalbos prašymą.

Kadangi visos pagalbos tarnybos Lietuvoje susiduria su personalo trūkumu, BPC klausimai taip pat reikalingi tam, kad būtų galima nustatyti prioritetą policijai, į kurį įvykį vykti – prie ne vietoje pastatyto automobilio ar į pasikėsinimą nužudyti. „Todėl prašome, leiskite BPC padėti jums“, – sakė BPC darbuotoja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis