Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

BPC atskleidė dar nerastos uogautojos paieškų užkulisius: pravartu skambinti 112, o ne vien kalbėtis su šeima

Kodėl šiais laikais miške pasiklydusio žmogaus nepadeda rasti tikslios ar bent apytikslės mobiliojo telefono vietos nustatymo technologija?
Ieškoma Panevėžio senjora
Ieškoma Panevėžio senjora / 15min koliažas

Atsakymas į šį klausimas susijęs su gyvybiškai svarbiu patarimu: būtent skambutis skubios pagalbos numeriu 112 iš būtent to telefono, kurio vietą reikia sužinoti, leidžia Bendrajam pagalbos centrui svariai prisidėti prie asmens paieškų. Priešingu atveju užduotis sunkesnė – apie tai byloja dar ir šiuo metu dramatiškai besiklostanti uogauti į Panevėžio rajoną išvykusios ir girioje pasiklydusios senolės istorija.

Miške praleido bent dvi naktis

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyris apie vykdomą paiešką visuomenę lakoniškai, vienu sakiniu, informavo rugsėjo 15 d. rytą: „2022-09-13 Panevėžio r., Žaliojoje girioje, pasiklydo moteris (g. 1936 m.) ir šiuo metu yra dingusi be žinios.“

Nejaukiai ilgai (mažiausiai dvi vėsias naktis) užsitęsusi senolės paieška iškėlė klausimų apie šiuolaikinių technologijų naudą ir sąlygas, leidžiančias jomis pasinaudoti.

Paaiškėjo, kad 86 metų senolė gyvena Panevėžio mieste, o grybauti ar uogauti mėgsta Žaliojoje girioje.

Paieškų bylos duomenimis, pensininkė antradienį apie 8.30 val. Panevėžio stotyje sėdo į autobusą, kuriuo pasiekė Vabalninko miestelio (Panevėžio r.) prieigas bei išlipo Kimbalos stotelėje. O tuomet su dar tuščiais krepšeliais nėrė į girios tankmę – spanguolių.

Panevėžio VPK nuotr./Ieškoma Panevėžio senjora
Panevėžio VPK nuotr./Ieškoma Panevėžio senjora

Kaip pasakoja Aukštaitijos internetinė naujienų agentūra, nesulaukdama grįžtančios spanguoliautojos, jos dukra antradienį prieš 18 valandą jau pati buvo Žaliojoje girioje ir ten praleido visą naktį.

Atsiliepė ir ryte, laikėsi žvaliai

Dukra pasakojo, kad motina atsiliepdavo mobiliojo ryšio telefonu, sakė sėdinti tai spanguolyne, tai ant kelmo.

Dukra kreipėsi į policiją, tačiau nei vakare, nei per visą naktį senolės rasti nepavyko.

Dukros nuomone, motina labai toli nuklysti negalėjo, nes jai yra įstatytas širdies stimuliatorius, ji sunkiai vaikšto. Anot jos, senolė visą laiką atsiliepdavo, o paskutinį kartą trečiadienio rytą apie 7 val. atsiliepusi spanguoliautoja laikėsi žvaliai ir sakė esanti „prie kapelių“.
Tai buvo paskutinis skambutis, nes išsikrovė pradingėlės telefonas, rašo aina.lt.

Pagalbos į BPC kreipėsi dukra

15min pasidomėjo, ar pagal dukters ir senyvos jos motinos pokalbius telefonu specialiosios tarnybos gali nustatyti pradingėlės buvimo vietą. Pasirodo, yra esminis skirtumas: jei moterys ne tik pasikalbėtų tarpusavyje, bet konkrečiai senolė iš savo turimo aparato būtų surinkusi numerį 112, paieška galėjo būti kur kas efektyvesnė.

„Šiuo atveju nepavyko pasinaudoti mūsų turimomis galimybėmis“, – Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams apgailestavo Vilma Juozevičiūtė.

Skambutis Bendrajame pagalbos centre buvo gautas antradienį, rugsėjo 13 d., 20.33 val.

Skambino ne pati pasiklydusi moteris, o jos dukra.

Operatorė pasiteiravo, ar negalėtų pasiklydusi moteris pati paskambinti numeriu 112, kad galėtume gauti jos vietos nustatymo duomenis (šie duomenys gaunami tik tuo atveju, jei skambinama į numerį 112, o skambinant iš Bendrojo pagalbos centro, tarkime, kaip šiuo atveju, ieškomam asmeniui – duomenys negaunami).

„Deja, dingusios moters dukra pasakė, kad pasiklydusi moteris pati paskambinti negali. Todėl operatorei neliko nieko kito, kaip, surinkus visą informaciją (ir dingusios moters telefono numerį taip pat), perduoti pranešimą policijai“, – papasakojo V.Juozevičiūtė.

Teigiama, kad be artimųjų ir policininkų, į pradingėlės paieškas įsitraukė kariai, medžiotojai, savanoriai, kinologas su šunimi, spanguoliautojos girioje buvo dairomasi ir iš drono. Tačiau ilgos ir intensyvios paieškos rezultato nedavė.

Automatinė funkcija, galinti išgelbėti gyvybę

Kodėl tarp pasiklydusio asmens skambučio numeriu 112 ir kitu numeriu yra esminis skirtumas?

Kai skambinama numeriu 112, mobiliojo ryšio operatoriai privalo Bendrajam pagalbos centrui perduoti duomenis apie skambinančiojo buvimo vietą, kuri nustatoma pagal tai, prie kurios bazinės stoties (bokšto) jungiasi mobilusis telefonas ir kiek užtrunka radijo ryšio signalo sklidimo laikas.

Telefonas su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema automatiškai 30-čiai sekundžių aktyvina savo turimus imtuvus ir pagal GPS, Wi-Fi arba mobiliojo ryšio siųstuvų radijo signalus pats nusistato buvimo vietą ir jos koordinates koduota žinute išsiunčia numeriu 112.

„Tokie vietos nustatymo duomenys nėra tikslūs ir labai priklauso nuo atstumo, kuriuo skambinantysis yra nuo bazinės stoties siųstuvo. Kuo skambinantysis bus arčiau, tuo duomenys bus tikslesni, ir kuo jis bus toliau, tuo galima paklaida bus didesnė, sieks kelis ar net keliolika kilometrų“, – aiškino BPC atstovė.

Paprastai, kai skambinama iš miško, žmogus būna toli nuo bazinės stoties ir gaunami duomenys būna labai netikslūs.

Tačiau, jei žmogus turi išmanųjį telefoną su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema, toks telefonas, skambinant numeriu 112, automatiškai 30-čiai sekundžių aktyvina savo turimus imtuvus ir pagal GPS, Wi-Fi arba mobiliojo ryšio siųstuvų radijo signalus pats nusistato savo buvimo vietą ir jos koordinates koduota žinute išsiunčia numeriu 112.

„Tokie išmanaus telefono atsiųsti duomenys gali būti labai tikslūs, vos su 3–6 metrų paklaida“, – tvirtino V.Juozevičiūtė.

Tokiu būdu, pasiklydus miške ir paskambinus numeriu 112, labai padidėja tikimybė, kad skubios pagalbos skambučių operatoriai galės matyti gana tikslią žmogaus buvimo vietą.

Praverčia išmanusis, svarbu ir jį įkrauti

Pasak BPC atstovės, ne kartą yra buvę atvejų, kai operatoriai net nesiuntė į įvykio vietą tarnybų, o patys patarė žmonėms į kurią pusę eiti ir tokiu būdu „išvedė“ juos iš miško.

„Todėl pirmas patarimas grybautojams ir uogautojams būtų, jei įmanoma, einant į mišką pasiimti išmanųjį telefoną su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema. Taip pat reikia pasirūpinti, kad telefonas būtų pilnai įkrautas ir būtų gerai pasiimti išorinę bateriją, o pasiklydus būtų patartina telefono bateriją taupyti ir nebūtinais skambučiais jos neiškrauti“, – gyvybiškai svarbiais patarimais dalijosi Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams.

Bus papildyta

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?