Bendrasis pagalbos centras ketvirtadienį pateikė tris pavyzdžius, kokie skirtingi kartais būna skambučiai į 112 tarnybą. Vienu atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip per 40 sekundžių prisišaukti gaisrininkus į savo degančius namus. „Laba diena, gaisrinę norėjom išsikviesti! Sitenių kaimas, Panevėžio rajonas, Paįstrio seniūnija. Kaminas užsidegė, namas medinis, vieno aukšto“, – tokios dalykiškos informacijos sulaukusi operatorė nedelsdama galėjo nuraminti: „Laukite, ugniagesiai jau važiuoja.“
Kitame pokalbyje užfiksuota raudančios kelmiškės greitakalbė. Tenka prisipažinti, kad pacituoti šios moters „pagalbos šauksmo“ tiesiog nėra galimybės.
Trečiasis paskambinęs vyriškis šneka taip, lyg pats būtų ateivis iš kosmoso: „Norėčiau, kad greitai mano telefoną susektumėte, kadangi dabar gali kažkas įvykti...“
Kaip skelbta anksčiau, nuo šių metų Lietuvoje pradėti naudoti du metodai, kurie, kaip tikimasi, padės tiksliau nustatyti skambinančiojo Bendrajam pagalbos centrui (BPC) buvimo vietą.
„Žmonės jaučia didelę įtampą, nežino ar supainioja adresą, nežino vietovės, kur yra – ar mieste, ar kaime. Skambinantysis galvoja, kad operatorius jį mato. Tačiau BPC vietos nenustato, o mato, ką pateikia mobilaus ryšio tinklas“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė BPC vadovas A.Čiuplys.
Savo ruožtu BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pripažino, kad svarbiausias informacijos šaltinis pagalbos tarnyboms yra telefonu 112 skambinantis žmogus.