15min šaltinių žiniomis, avarijoje žuvo 1981 metais gimusi Inga Kandrotienė su šešerių metų sūnumi Kajumi. Jos trylikametis sūnus Adrijus ir jos vyras Gražvydas, gimęs 1972 metais, sužeisti ir išgabenti į ligoninę.
Taip pat per incidentą žuvo 1969 metais gimęs Arvydas Remeika. Sužeista jo žmona Rasa, gimusi 1972 metais.
R.Remeikienė yra žuvusios I.Kandrotienės sesuo. Poilsiauti seserys su šeimomis vyko kartu.
Abi šeimos yra iš Tauragės.
Du lengviau sužeisti lietuviai gydomi Manavgato ligoninėje, trečias nukentėjusysis skubiai išgabentas į Antalijos ligoninę, nes jo būklė sudėtinga.
Kelionę pirko dar žiemą
Kaip 15min teigė degalinės Tauragėje savininkas Vaidotas Mockus, kurio degalinėje dirbo abu Kandrotai, šeima kelionę į Turkiją susiplanavo dar žiemą. Kelionių parodoje Vilniuje sausio pabaigoje jie įsigijo atostogų paketą ir labai laukė išvykos.
„Jie labai laukė tos kelionės. Gražvydas man dar žiemą pranešė, kad važiuos atostogų. Jie buvo dar žiemą parodoje nusipirkę kelionę, kaip ir kiekvienais metais. Jie ten važiuodavo visada. Gražvydas yra mūsų degalinės vadovas ir vyresnysis vadybininkas, o jo žmona Inga pas mus prižiūrėjo degalinę ir dirbo kirpėja dar, nes jos tokia specialybė“, – sakė V.Mockus.
Kaip 15min teigė degalinės Tauragėje savininkas Vaidotas Mockus, kurio degalinėje dirbo abu Kandrotai, šeima kelionę į Turkiją susiplanavo dar žiemą.
Pasak jo, žuvusiojo A.Remeikos žmona buvo I.Kandrotienės sesuo. Avarijoje Turkijoje žuvęs jos vyras A.Remeika Tauragėje turėjo nedidelį verslą, turėjo sunkvežimį, teikė transporto paslaugas.
„Arvydas sėkmingai dirbo, buvo pats sau viršininkas. Kandrotų labai darni, puiki, superinė šeima. Abu jauni, pilni idėjų. Gražvydas super darbuotojas. Net trūksta žodžių apibūdinti, kokia tragedija. Neišeina pačiam susigaudyti“, – emocijas tramdė šeimos darbdavys.
Buvo neeilinis žmogus
I.Kandrotienė Tauragėje dirbo kirpėja. Jos klientė Vaida 15min pasakojo, kad ji buvo neeilinis žmogus.
„Ingutė buvo turbūt pati nuostabiausia ir rūpestingiausia žmona, mama, draugė. Visada veide plati ir nuoširdi šypsena, visuomet paslaugi, visuomet padės, pagelbės, patars, supras ir užjaus. Niekada niekam neleis liūdėti“, – pasakojo Vaida.
Ji teigė, kad nežino, ar I.Kandrotienės sūnus, kuris taip pat žuvo avarijoje, jau lankė mokyklą.
„Ne tai šeimai Dievas paskyrė tokią tragediją“, – sakė I.Kandrotienę pažinojusi Vaida.
Krito nuo skardžio
Turkijos ambasada laukia oficialios informacijos apie įvykį ir šiandien į Antalijos regioną siunčia Lietuvos konsulą.
Nelaimė įvyko, kai nuo 15 metrų skardžio nuskriejo trys transporto priemonės.
Avarija įvyko kalnuotoje Manavgato upės užtvankos teritorijoje. Siaurame vingiuotame kalnų keliuke visureigių vairuotojai nesuvaldė automobilių ir nulėkė nuo skardžio į vandenį.
Į pagalbą atvykę narai iš vandens ištraukė trijų žuvusių lietuvių turistų kūnus.
Avarijoje buvo išvis sužeisti devyni žmonės.
Be lietuvių, safaryje dalyvavo turistai iš Vokietijos.
Turkijos šešėlis
Kas kaltas dėl sekmadienio tragedijos, dar nežinia. Tačiau neatsargūs ir nepatyrę vairuotojai jau kuris laikas meta šešėlį ant Turkijos turizmo rinkos.
Antai 2014 metų birželį žuvo britės Valerie Olton ir Alison Conroy, kurios, kaip ir daugelis į Turkiją atvykstančių turistų, dalyvavo pramoginiame visureigių safaryje. Vairuotojas nesuvaldė visureigio ir mašina rėžėsi į stulpą.
Ekspertų teigimu, nors Turkijoje keliai gana geri, o įstatymai dėl greičio viršijimo ar vairavimo apsvaigus nuo alkoholio, kaip bebūtų, galioja, taisyklių laikosi toli gražu ne visi.
Tada Turkijos turizmo ministerija tikino, jog į tokius incidentus reaguoja labai ir kad daro viską, kad panašių nelaimių būtų kuo mažiau.
Ir nors skaičiuojamos vis naujos tragedijos, tiek turizmo pareigūnai, tiek policija bando įvesti tvarką bent jau visureigių safariuose.
Vairuotojai keleiviams leidžia nevaržomai šėlti – automobiliuose garsiai leidžiama muzika, o viena prie kitos priartėjusių mašinų keleiviai šaudosi vandens pistoletais.
Jungtinėje Karalystėje teisininkai būsimus atostogautojus jau įspėja dėl rizikingų ekskursijų Turkijoje. Įspėjimų banga patvino dar 2006-aisiais, kai per safarį Saklikento nacionaliniame parke žuvo britas Perry Roe.
Galiausiai dar 2002-aisiais penki žmonės žuvo, o dar dešimtys buvo sužeisti, kai susidūrė du autobusai ir lengvasis automobilis.
Ekspertų teigimu, nors Turkijoje keliai gana geri, o įstatymai dėl greičio viršijimo ar vairavimo apsvaigus nuo alkoholio, kaip bebūtų, galioja, taisyklių laikosi toli gražu ne visi.
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, tik 70 proc. vairuotojų ir keleivių pasivargina užsisegti saugos diržus ir vos 12 proc. motociklininkų dėvi šalmą.
Per pramoginius safarius į visureigius sėsti rizikinga vien todėl, kad jų vairuotojams labai mažai mokama. Norėdami kuo daugiau užsidirbti, jie pluša nuo ryto iki vakaro, pavargsta ir kelia pavojų keleiviams.