2018 01 12 /18:49

Neradę parasparnio piloto kūno kariškiai nutraukė paiešką: taip ilgai pilotas išgyventi šaltame vandenyje negalėjo

Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras penktadienio vakarą nutraukė dingusio parasparnio piloto paieškos operaciją. Kaip pranešė Krašto apsaugos ministerija, paieška baigta konstatavus, kad taip ilgai pilotas išgyventi šaltame vandenyje negalėjo. Kol kas rastas tik parasparnis.
Eglė Jurgaitytė
Parasparnis (asociatyvinė nuotr.) / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Remdamiesi tarptautiniu aeronautikos ir jūrinių paieškos ir gelbėjimo žinynu buvome priversti konstatuoti, kad padarėme viską, ką galėjome, ieškodami parasparnio piloto. Skaudu pripažinti, bet tokiomis sąlygomis, kokios dabar yra, taip ilgai išgyventi neįmanoma“, – pranešime cituojamas Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras Eugenijus Valikovas.

Šiuo metu Baltijos jūros temperatūra siekia 4 laipsnius, žmogus tokiomis sąlygomis gali išgyventi iki 2 val., o mūvint specialius, šilumą sulaikančius kombinezonus – iki 8 valandų.

Rastas tik parasparnis

Piloto ieškota nuo ketvirtadienio vakaro, paieškos vyko visą naktį ir penktadienį. Po vidurdienio pasiekė žinios, kad Rusijos teritorijoje jūroje rastas nukritęs parasparnis. Vanduo jį buvo nunešęs į Rusijos Kaliningrado srities vandenis. Tačiau piloto kūno prie parasparnio nebuvo. Keliama versija, kad jis galėjo nuskęsti.

„Rado Rusijos pareigūnai savo pusėje parasparnį jūroje. Žmogaus nerado“, – BNS sakė Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis.

Rusijos gelbėjimo centro atstovas Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrą informavo, kad iškėlus parasparnio liekanas piloto kūnas nerastas.

Pasak jo, parasparnis rastas kelių kilometrų atstumu nuo kranto, apie pusantro kilometro nuo Lietuvos sienos.

Kaip BNS sakė „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovas Vytautas Beniušis, pranešimas apie dingusį pilotą iš Bendrojo pagalbos centro gautas apie 21 valandą ketvirtadienį. Pirminiais duomenimis, vyras Nidoje turėjo nusileisti apie 18 valandą.

„Parasparniu skrido vienas žmogus, jis kol kas dar nesurastas. Prašome gyventojų pamačius parasparnį visų pirma skambinti pagalbos numeriu 112“, – LRT radijui sakė V.Beniušis.

Paieškos ir gelbėjimo darbai atliekami kartu su Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centru, Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir Lietuvos policija.

Paieškoje dalyvavo Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis, karinių jūrų pajėgų laivai.

15min žiniomis, iš Vilniaus pakilo du parasparniai, vienas jų pasirinko kitą kryptį, o šis nusprendė aplankyti Nidą, nutūpti Nidos oro uoste ir vėliau grįžti atgal. Deja, parasparnis dingo nepasiekęs Nidos.

Dingo 40-metis vyras

Kaip pranešė Policijos departamentas, dingęs asmuo – 40-metis vyras, Lietuvos pilietis. Iš Vilniaus į Nidą motorizuotu parasparniu išskridusiam pramogautojui iki Nidos buvo likę skristi apie 5 km.

Į įvykio vietą iš Klaipėdos papildomai minėto asmens išvyko ieškoti 3 policijos ekipažai ir kinologas su šunimi, taip pat pasitelkti VSAT pareigūnai, į orą pakeltas aeroklubo sraigtasparnis. Paieškos veiksmai tęsėsi visą naktį ir vyko toliau.

Ieškota aplink Nidą

Iš Vilniaus į Nidą ketvirtadienį skridęs parasparnininkas dingo šios gyvenvietės apylinkėse, sako jo paiešką vykdančių Karinių jūrų pajėgų atstovas.

Nėra absoliučiai jokių variantų, kas atsitiko, man tik iš Civilinės aviacijos administracijos paskambino, pasakė, kad ieško, – pasakojo federacijos vadovas.

„Paieškos rajonas buvo nustatytas pagal gautą informaciją iš ryšio operatorių apie paskutinę to dingusio asmens telefono buvimo vietą“, – BNS penktadienį sakė komandoras leitenantas Ramūnas Kažerskas.

Pasak jo, šiuo metu paieškos rajonas nusidriekęs maždaug 10 kilometrų aplink Nidą ir yra nuolat plečiamas. Karininkas teigė, jog pareigūnai dirbo visą naktį, du kartus buvo pakelti kariuomenės sraigtasparniai, paieškai pasitelkti ir kariniai laivai.

BPC taip pat praneša, kad penktadienį Lietuvos pasieniečius kolegos iš Kaliningrado srities informavo, kad Rusijos pusėje taip pat vykdoma dingusio parasparnininko paieška. Kaimyninės šalies pareigūnai, be kitų priemonių, tam naudoja ir savo sraigtasparnį. Rusijos pusėje žvalgoma ir Kuršių marių, ir Baltijos jūros teritorija.

Pasak R. Kažersko, neatmetama galimybė, jog parasparnininkas galėjo nukristi ir sausumoje, ir į jūrą.

Kaip BNS sakė Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė, į BPC kreipėsi dingusio 1977 metais gimusio vilniečio draugas, kuris turėjo jį nusileidusį pasiimti.

„Jis turėjo nusileisti Nidoje, (pranešėjas) važiavo jo pasiimti, bet nutrūko ryšys. Paskutinis kontaktas buvo 17 valandą, parašė žinutę, kad leisis Nidoje, po to dar buvo gyva transliacija feisbuke, kur jis pranešė, kad yra 2 kilometrų aukštyje ir iki Nidos likę 5 kilometrai. Paskui, kai jo draugas nuvyko į Nidą, buvo dingęs ryšys, telefonas išjungtas, racija nesusijungia“, – sakė BPC atstovė.

Patyręs narys

Kaip BNS sakė Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas, prie paieškų prisijungė ir dingusiojo kolegos federacijos atstovai. Pasak jo, ieškomas asmuo buvo didelę patirtį turintis federacijos narys, jis yra vienas pirmųjų tokios priemonės pilotų Lietuvoje. Anot P.Kalinausko, kelionė nuo Vilniaus iki Nidos parasparniu trunka apie 5 valandas.

„Metų laikas nėra labai svarbus, jei meteorologinės sąlygos leidžia, skrendama. O dėl atstumo – jie labai ekonomiški, užtenka 3-4 litrų kuro valandai. Nėra absoliučiai jokių variantų, kas atsitiko, man tik iš Civilinės aviacijos administracijos paskambino, pasakė, kad ieško“, – pasakojo federacijos vadovas.

Jei motoras užges, tu sklęsi kaip su paprastu sklandytuvu, svarbu turėti vietos nusileisti. O jei virš jūros – tada jis tave kaip inkaras gali nutempti žemyn, – spėjo dingusiojo kolega.

Jis sako, kad smulkių incidentų yra buvę ir anksčiau, tačiau tokios ilgos kelionės metu nėra nutikusių rimtesnių nelaimių.

Be motorų skraidančius pilotus vienijančios Lietuvos skraidyklių ir parasparnių sporto federacijos Elektrėnų aeroklubo prezidentas Algirdas Sirvydas neatmeta, kad dingęs pilotas dėl klaidos ar technikos gedimo galėjo nukristi į jūrą arba susižeisti per nusileidimą miškingoje vietoje. Jis pabrėžia, kad ilgesnių atstumų kelionės parasparniais su motoru yra įprastos ir pakankamai saugios, taip skraidoma ir Himalajų kalnuose, tūkstančius kilometrų.

„Jei motoras užges, tu sklęsi kaip su paprastu sklandytuvu, svarbu turėti vietos nusileisti. O jei virš jūros – tada jis tave kaip inkaras gali nutempti žemyn. Ten viskas prisegta, atsisegti neįmanoma, yra apsaugos sistemos, saugančios stuburą. Tad netyčinio atsisegimo variantą eliminuojame. Gali būti, kad miške nusileido, kabo ant medžio, gavo su šaka. Gali būti miškas arba vanduo“, – spėjo dingusiojo kolega.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis