Iš Vilniuje veikiančios įmonės sukčiai apgaule pasisavino 24,8 tūkst. eurų.

Sukčiai toliau siautėja ir sėkmingai apgaudinėja ne tik pavienius žmones, tačiau dideles pinigų sumas jau ryžtasi vilioti ir iš įmonių.
kibernetinė ataka
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Pirmadienį Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas gavo įmonės pareiškimą.

Jame nurodoma, kad rugsėjo 29 dieną, padarius pavedimą už užsakytas prekes į galbūt suklastotą banko sąskaitą, apgaule buvo pasisavinta 24 tūkst. 850 eurų.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl sukčiavimo.

Lietuvos bankų asociacija sako, kad sukčiai įsilaužia į elektroninį susirašinėjimą tarp dviejų šalių, pavyzdžiui, prekės pirkėjo ir jos pardavėjo, ir sulaukę patogaus momento informuoja mokėtoją apie pasikeitusią banko sąskaitą.

„Tam, kad nepakliūtumėte į tokias pinkles, rekomenduojama sulaukus panašaus el. laiško pirmiausiai tiesiogiai susiekti su prekės ar paslaugų tiekėju ir įsitikinti, kad informaciją gavote tikrai iš jo“, – rašoma asociacijos pranešime.

Asociacijos prezidentė Eivilė Čipkutė sako, kad tobulėjant finansinių nusikaltėlių metodams, gyventojai ir įmonės turėtų daugiau dėmesio skirti informacinių technologijų raštingumui – svarbu mokėti atpažinti suklastotą elektroninį laišką, SMS žinutę, internetinę svetainę.

Finansiniai nusikaltėliai taikosi ir į bendroves, tad šioms patariama daugiau dėmesio skirti saugumo sistemoms.

„Finansinių nusikaltimų augimo tendencija rodo, kad gyventojai ir įmonės vis dar nėra pakankamai atidūs. Kuo daugiau asmenų sukčiams pavyksta apgauti, tuo daugiau resursų nusikaltėliai skiria atakų organizavimui Lietuvoje.

Vienintelis būdas nuo jų apsisaugoti – kritiškai vertinti informaciją ir niekam neatskleisti savo slaptažodžių, prisijungimo prie interneto banko informacijos, netvirtinti mokėjimo operacijų, kurių patys neinicijavote“, – pabrėžė E.Čipkutė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis