„Norėtųsi žinoti, kad ištikus bėdai, kas nors prieitų, o greitoji medicinos pagalba bei patruliai atliktų profesionaliai savo darbą. Tačiau šiuo atveju taip nebuvo. Moteris vidury gatvės guli kraujo klane, o nesustoja nė viena mašina.
Pro šalį važiavusi ir stabtelėjusi uniformuota patrulė blaškėsi, nežinodama, kaip padėti, o medikai į įvykio vietą važiavo apie 12 min. Juk buvo ankstus rytas – tuščios gatvės, ligoninė – už kelių kilometrų“, – įvykius reziumavo Tautvydas.
Padėti sustojo tik pareigūnė
Ankstų antradienio rytą vaikinas su draugais važinėjosi po miestą, kai staiga priešais pamatė avarijos padarinius. Partrenktos ant gatvės šalia pėsčiųjų perėjos gulėjo dvi moterys.
Pirma pamačiau kraujo klane gulinčią moterį. Jos galva buvo prakirsta, į koją buvo įlindusi mašinos dalies atplaiša. Buvo be sąmonės. Galvojau, kad mirė vietoje, todėl nejudinau.
„Vairavo draugas. Jis užblokavo mašina kelią, kad ir manęs kas nesužalotų. Pirma pamačiau kraujo klane gulinčią moterį. Jos galva buvo prakirsta, į koją buvo įlindusi mašinos dalies atplaiša. Buvo be sąmonės. Galvojau, kad mirė vietoje, todėl nejudinau. Priėjau prie kitos moters. Raminau, kad nesikeltų. Jog viskas bus gerai. Ji tik guodėsi, kad skauda kojas. Net nusišypsojo. Apklojome striuke“, – pasakojo Tautvydas.
Padėti, pasak jo, suskubo ir šoko ištiktas „Toyota“ vairuotojas. Jo automobilis buvo apklijuotas „Daugirdo“ viešbučio lipdukais. Jaunas vyras tikino iš autobusų sustojimo, buvusio už 300 metrų, turėjęs paimti vieną žmogų, guodėsi, jog nepastebėjo iš kairės pusės staiga išnirusių trijų moterų. Laimei, jis nekliudė bent vienos iš jų.
„Suprantama, juk šviesoforas dar neveikė. Buvo tamsu, šlapia, nieko nesimatė. Moterys nesegėjo atšvaitų. Labiausiai sužalotoji dar buvo ir nemažai išgėrusi – nuo jos dvelkė alkoholio kvapas. Nemanau, kad vairuotojas viršijo greitį – stabdymo kelias už pėsčiųjų perėjos nesiekė 40 metrų. Jis mums padėjo, nešė daiktus ir pan.“, – teigė Tautvydas.
Anot vaikino, tik jiems sustojus, pasirodė uniformuota pareigūnė. Ji važiavo pro šalį.
„Pareigūnė nežinojo, ką daryti. Blaškėsi po įvykio vietą. Neatnešė nei vaistinėlės, juk moterys kraujavo – reikėjo bintų. Pasiūlė tik iškviesti greitąją. Bet mes jai paaiškinom, kad čia ne vienos paprastos reikia, o dviejų reanimobilių. Kad jau iškvietėme. Tai pastovinėjusi dar kiek ėmė ir išvažiavo. Tuomet atvyko jauni policijos patruliai – jie savo darbą atliko gerai. O greitosios medicinos automobiliai pasirodė tik po 10-12 min. Kur jie taip ilgai važiavo, kai gatvės ankstų rytą – tuščios?“, – kritiką išsakė vaikinas.
Kaltas prastas apšvietimas?
Tautvydo teigimu, padėti nesustojo nė viena pakeleivinga mašina. O štai iki tol be sąmonės buvusi sunkiai sužalota moteris staiga ėmė judinti rankas. Galiausia panoro keltis iš vietos.
„Šaukė, kad jai jau paskutinioji atėjo, jog nebeišsikapstys. Jog padėtume atsikelti. Teko raminti. Kiek supratau, visos trys jos buvo draugės“, – teigė Tautvydas.
Labiausiai dėl šio įvykio vaikinas kaltina prastą miesto apšvietimą. Prie šios pėsčiųjų perėjos, kur įvyko ne vienas eismo įvykis, reikėtų įrengti bent jau LED žibintus. Tai padaryti, anot jo, būtina, nes toje pačioje K.Baršausko g., netoli avarijos vietos, įsikūręs studentų miestelis. Savaitgaliais daug studentų iš barų grįžta naktimis neblaivūs, tad įvykių gali būti ir daugiau.
„Padėjau, kaip galėjau. Apie dešimt metų esu susijęs su autosportu. Teisėjauju varžybų trasoje. Ne kartą teko vaduoti lenktynininkus, suteikti jiems pirmąją pagalbą, prie stiprių sužalojimų esu pratęs – apmokytas“, – tikino šiuo metu studijuojantis dvidešimtmetis gelbėtojas.
Automobilis „Toyota“, pasak jo, apgadintas nestipriai.
Eismo saugumo priemonėms – triskart daugiau lėšų
Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties vyr. pamainos gydytojos žiniomis, abi sužeistos moterys buvo sąmoningos, jos patyrė politraumas. Viena medikų brigada į avarijos vietą vyko iš Šančių, kita – iš Pramonės g. Sužeistosios pristatytos į Kauno klinikas.
Trečiadienio rytą šios sveikatos priežiūros įstaigos atstovė Austė Aleksandravičiūtė-Šviažienė patikino, jog viena moteris po apžiūros buvo paleista į namus, o kita vis dar gydoma ligoninėje. Grėsmės jos gyvybei nėra.
Rimanto Mikaičio, Kauno miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininko, 15min pasiteiravo, ar nežadama prie šios avaringos perėjos artimiausiu metu įrengti LED apšvietimo. Jis patikino, jog šiemet saugaus eismo priemonių įgyvendinimui skirta triskart daugiau lėšų. Tam tikras planas yra numatytas, jis vykdomas.
Tikimasi, kad jau nuo gruodžio pradžios bus pradėti pagrindinių (magistralinių) Kauno gatvių šviestuvų keitimo LED šviestuvais darbai. Šiemet buvo įrengtas 26 pėsčiųjų perėjų kryptinis apšvietimas.
„Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų procedūros. Tikimasi, kad jau nuo gruodžio pradžios bus pradėti pagrindinių (magistralinių) Kauno gatvių šviestuvų keitimo LED šviestuvais darbai. Šiemet buvo įrengtas 26 pėsčiųjų perėjų kryptinis apšvietimas. Dar bus įrengta ir daugiau – tose gatvėse, kur baigiami remonto darbai, pvz., Marijampolės plente“, – patikino R.Mikaitis.
Pasak jo, dar šiemet LED žibintais bus apšviesta ir Jonavos g. Tai – ne tik geresnis, bet ir ekonomiškesnis gatvių apšvietimo būdas.
„Tačiau daug kur reikia įrengti ir papildomą kryptinį apšvietimą. Kalbant apie šį atvejį, reiktų paminėti, jog ne tik senas apšvietimas yra avarijų priežastis. Ar pėsčiosios buvo pakankamai atsargios? Ar dėvėjo atšvaitus? Be to, K.Baršausko bei Tunelio g. vairuotojai mėgsta viršyti greitį. Todėl šioje vietoje numatytas ir greičio matuoklis. Sutvarkius gatves, mieste išties išaugo greičiai“, – teigė Kauno miesto savivaldybės narys R.Mikaitis.
Antradienį prieš vidurnaktį įvyko dar viena skaudi avarija: Kauno Baltijos g., pėsčiųjų perėjoje, „VW Passat“ buvo partrenkta praeityje skandalais pagarsėjusi dainininkė Erika Škudzinskienė, visiems geriau žinoma kaip Erika Lisauskienė. Jaunas „VW Passat“ vairuotojas taip pat guodėsi, jog nematė pėsčiosios.