Kelių policija: praėjusią parą prasčiausiai iš visų eismo dalyvių sekėsi pėstiesiems

Lapkričio 25 d., trečiadienį, policijos pareigūnai užregistravo, pirminiais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 62 eismo įvykius. 7-iuose iš jų sužeisti 7 žmonės. Visi eismo įvykiai – miestuose (Vilniuje – 3, Kaune, Panevėžyje, Anykščiuose, Marijampolėje), esant šlapiai kelio dangai.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / LKPT nuotr.

Tamsiuoju paros metu fiksuoti 6. Pėstieji nukentėjo 5-iuose įvykiuose, 3 – pėsčiųjų perėjose. Pirminiais duomenimis, elektrinių paspirtukų vairuotojai dalyvavo 2-uose įvykiuose, nukentėjo ir garbaus amžiaus moteris, važiavusi viešuoju transportu.

Popietę, Kaune, Kovo 11-osios gatvėje, troleibuso 49 metų vairuotojui stabdant, salone pargriuvo ir susižeidė 90 metų keleivė.

Po ketvirtos po pietų, lyjant, Anykščiuose, J.Biliūno gatvėje, automobilis „VW Bora“, vairuojamas 82 metų vyro, partrenkė, pirminiais duomenimis, staiga į važiuojamąją kelio dalį neleistinoje vietoje įėjusią pėsčiąją. Nukentėjo ir į ligoninę paguldyta 75 metų moteris.

Pavakarę, lyjant, Panevėžyje, Kniaudiškių gatvėje (apšviesta), 27 metų vyras, vairuodamas automobilį „BMW 530i“, nepastebėjo ir kliudė nereguliuojama pėsčiųjų perėja ėjusią 40 metų moterį.

Taip pat pavakarę, po penktos, Marijampolėje, Sporto ir Stoties gatvių sankryžoje (apšviesta), į kairę automobiliu „Renault Espace“ sukdamas 39 metų vyras nepastebėjo degant žaliam šviesoforo signalui ėjusios moters ir ją kliudė. Nukentėjo 59-erių pėsčioji.

Septintą vakaro, lyjant, Vilniuje, L.Asanavičiūtės ir A.P.Kavoliuko gatvių sankryžoje, nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje 30 metų pėsčiąjį kliudė automobilis „Toyota Corolla“, vairuojamas 51 metų moters.

Nereguliuojamoje sostinės pėsčiųjų perėjoje 30-metę kliudė automobilis „Toyota Corolla“, vairuojamas 51 metų moters.

Dar vienas pėsčiasis, 47 metų vyras, nukentėjo Vilniuje, Liepkalnio gatvėje, kai jį, ėjusį nuokalne šaligatviu, pirminiais duomenimis, kliudė elektriniu paspirtuku važiavęs asmuo.

Prieš šeštą vakaro, lyjant, sostinėje, Vakarinio aplinkkelio ir Pilaitės prospekto sankryžoje (apšviesta), 38 metų vyro vairuojamas automobilis „BMW 435“ partrenkė į sužeidė per dviračių pervažą elektriniu paspirtuku važiavusią 29 metų moterį.

Per parą, pirminiais duomenimis, įvyko 12 eismo įvykių (19,4 proc. visų įvykių), kai transporto priemonės susidūrė su gyvūnais, žmonės nenukentėjo. Šie įvykiai įvyko Elektrėnuose, Druskininkuose, Marijampolės savivaldybėje, Alytaus, Ignalinos, Kauno (2), Panevėžio, Skuodo, Šilalės, Utenos ir Zarasų rajonuose.

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena pėstiesiems pagrindinius ir svarbiausius Kelių eismo taisyklių reikalavimus:

● Pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios kelio dalies pakraščiu.

● Kelkraščiu arba važiuojamosios kelio dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

● Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios kelio dalies kraštu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privalo neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą.

● Į kitą važiuojamosios kelio dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu.

● Vietose, kur eismas reguliuojamas, pėstieji privalo vadovautis šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalais.

● Įžengti į važiuojamąją kelio dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu. Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (pvz., naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis), kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

● Artėjant specialiajai transporto priemonei su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais, pėstieji neturi pradėti eiti per važiuojamąją kelio dalį, o esantys joje privalo nedelsdami iš jos pasitraukti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis