Apie 8.42 val. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai sulaukė kvietimo vykti į keltą, kuris apie 9 val. švartavosi uostamiestyje. Pagalbą iškvietė pats kelto kapitonas. Vienas muštynių dalyvis nuvežtas į ligoninę, kitas apklaustas pareigūnų.
Anot „DFDS Seaways“ atstovo Vaido Klumbio, kartas nuo karto kelte pasitaiko situacijų tarp keliaujančių „kultūringų lietuvių“.
Pasak jo, kelte sukonfliktavo dvi grupelės vyrų – vienoje būta trijų, kitoje keturių asmenų. Konfliktas įsižiebė tambūre, kuris numatytas kaip rūkymo zona.
„Matyt, susiginčijo. Vienam žmogui buvo suduota, tačiau mūsų apsaugos tarnyba greit tą konfliktą neutralizavo. Žmogui, kuris nukentėjo, suteikė pirmąją pagalbą, kiek žinau, nieko rimto nenutiko, buvo sužalota nosis. Kitas asmuo buvo izoliuotas, kol keltas atplaukė į krantą, – sakė V.Klumbys. – Nukentėjusysis buvo pasiryžęs rašyti pareiškimą į policiją, buvo perkeltas į kitą kajutę, kad netrukdomas sulauktų kelionės pabaigos“.
Anot jo, kai kurie vyrai buvo neblaivūs. Paprastai tokie konfliktai ir kyla padauginus alkoholio.
Su 15min susisiekusi sumušto vyro žmona parašė, jog jos vyras buvo visiškai blaivus.
„Ir nebuvo taip, kad susiginčijo dvi kompanijos. Tiesiog vienas neblaivus vyriškis užpuolė mano vyrą be jokios priežasties. Nepatiko žvilgsnis, atėjo ir sumušė niekuo dėtą žmogų“, – rašo sumušto vyro žmona.
Panašus įvykis buvo užfiksuotas ir prieš mėnesį, kovo 20-ąją. Keltui skrodžiant Baltijos jūros bangas jame kilo muštynės, kurių metu sužaloti keturi žmonės. Keltą tuomet taip pat pasitiko medikai ir policija. Sužalotieji nugabenti į ligoninę.
Spėjama, kad konfliktą tarp keleivių galėjo pakurstyti vartojami stiprieji gėrimai. Kai kurie liudininkai situaciją įvardijo paprastai: „Fūristai susipliekė“.
Kreipėsi dėl saugumo keltuose
Po šio įvykio Seimo narys Naglis Puteikis kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją, teiraudamasis, ar kelte neprivalo būti įrengtos stebėjimo kameros tokiems įvykiams išsiaiškinti. Kaip 15min sakė Seimo narys, jis jau ne kartą sulaukė skambučio iš keleivio, kuris dažnai keliauja keltais ir vis pastebi įsižiebiančius konfliktus.
„Žmonės išsigandę, nes tai kartojasi. Juk jei tai nuolat vyktų autobusuose, geležinkelio vagonuose ar lėktuvuose, irgi neatrodytų normalu“, – sakė politikas.
Savo kreipimesi į ministeriją politikas teiravosi, ar keltuose įrengtos stebėjimo kameros, kitoje užklausoje siūlo uždrausti alkoholio vartojimą.
„Dėl vaizdo stebėjimo sistemų keltuose informuojame, kad pagal Tarptautinius konvencijos dėl Žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – SOLAS 74) I skyriaus 23-2 taisyklių reikalavimus keleiviniuose įvažiuojamuose keltuose (taip pat ir kelte „Victoria Seaways“) turi būti įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos ir vandens pratekėjimo nustatymo sistemos, sujungtos su navigaciniu tilteliu ir su variklių valdymo postu. Tokios sistemos įrengiamos bet kokiam vandens pratekėjimui aptikti. Be to, jos padeda nustatyti, ar specialiosios paskirties patalpose, krovinių patalpose dėl oro sąlygų nepasislenka krovinys, ar į šias patalpas nepatenka pašaliniai asmenys.
Susisiekimo ministerija informavo VRM, kad laivas „Victoria Seaways“ atitinka minėtus Tarptautinius jūrų organizacijos priimtos konvencijos reikalavimus. Kitų privalomo pobūdžio reikalavimų dėl vaizdo stebėjimo sistemų ar vaizdo kamerų įrengimo kitose laivo patalpose laivybos saugą reglamentuojantys teises aktai nenumato“, – į užklausą atsakė Vidaus reikalų viceministras Artūras Norkevičius.
Anot V.Klumbio, kai kurios bendros erdvės kelte yra filmuojamos – restoranas, baras, registratūra. Tai daroma siekiant apsaugoti krovinius, automobilius. Prireikus įrašai, kurie patenka į įvykio zoną, peržiūrimi.
Siūlo uždrausti alkoholį
Anot V.Klumbio, prekyba alkoholiu laive vyksta kaip ir krante esančiuose baruose ar restoranuose. Neretai alkoholio keleiviai su savimi turi lagaminuose.
„Netikrinam rankinių, žmonės ir savo dešrų atsineša, ir alkoholio. Kajutėse geria, bet tai nėra priimtina. Kajutėse alkoholį vartoti draudžiama, leidžiama vartoti tik baruose ir restoranuose, tačiau vidaus taisyklės aiškiai pasako, kad jei yra keliamas pavojus keleiviams, turtui, toks asmuo gali būti izoliuotas. Turime specialią patalpą neklaužadoms. Yra apsaugos darbuotojas, kuris perspėja ir, jei neklausoma, palydi iki kajutės. Jei toliau nerimsta – keleivis izoliuojamas. Laivai kaip ir lėktuvai yra padidintos apsaugos zonos, privalome izoliuoti tokį žmogų, jei kelia pavojų kitų saugumui, savo taip pat. Jei padaro žalą turtui – turi atlyginti. Čia tas pats kaip krante – įvykus muštynėms restorane, kviečiama policija. Jie atsakingi už kaltininkų nustatymą“, – kalbėjo V.Klumbys.
Ką vokietis turėtų galvoti, jei negalės įsigyti alaus ar vyno, pasirodytume kaip aborigenų šalis, nemokanti kultūringai vartoti, – sakė V.Klumbys.
Viceministro A.Norkevičiaus nuomone, prekybos alkoholiu apribojimas keltuose turėtų teigiamos įtakos saugumui, tačiau tam reikalingi teisės aktų pakeitimai ir šis klausimas turėtų būti svarstomas įtraukiant kompetentingas valstybės institucijas, kontroliuojančias alkoholio apyvartą bei privataus sektoriaus atstovus.
Pasak V.Klumbio, uždrausti prekybą alkoholiu galima visur. Tai padarius laivuose, reikėtų uždrausti ir lėktuvuose.
„Užsienio žmonės to nesupras, juk mes ne tarp Nidos ir Klaipėdos kursuojame, o į Vokietiją ir Švediją. Ką vokietis turėtų galvoti, jei negalės įsigyti alaus ar vyno, pasirodytume kaip aborigenų šalis, nemokanti kultūringai vartoti. Dėl kelių žmonių tokių sprendimų priiminėti negalima. Yra kitos priemonės tokiems žmonėms sutramdyti“, – įsitikinęs įmonės atstovas.