15min jau pasakojo apie sensacingą posūkį šioje istorijoje: pirminiuose pranešimuose BMW vairuotojas buvo apkaltintas lėkimu remontuojamame kelyje 150 km/val. greičiu, reguliuotojo ir šviesoforo signalų nepaisymu, galbūt netgi vairavimu apgirtus.
Tačiau netikėtai paviešinta vaizdo medžiaga, apie kurios egzistavimą savaitę nežinojo nei policija, nei žiniasklaida, nei patys avarijos dalyviai, atskleidė esminę aplinkybę: BMW būtų važiavęs ir nuvažiavęs savais keliais, jei ne ekskavatorininko mostas. Šalia kelio dirbęs traktorininkas neapdairiai pasuko strėlę su kaušu taip, kad staiga kepštelėjo ir sutraiškė keleivinę transporto priemonę (įrašo 45 sek.).
„Aš iš tolo mačiau, kad jis ten sukinėjasi, bet yra veidrodėliai, yra langas... Aš įsitikinęs buvau, kad jis mato! Tas kaušas, jis nebuvo ant kelio, kai privažinėjau. Man grynai prieš nosį iškišo tą kaušą, aš net neturėjau momento, kada stabdyti“, – TV3 Žinioms yra sakęs ligoninėje sveikstantis BMW vairuotojas.
38 metų vyras iš Vytėnų kaimo per avariją nukentėjo taip, kad iš pradžių buvo patekęs į reanimaciją. Sunkiai buvo sužeista ir priekyje šalia jo sėdėjusi keleivė. Sužalojimų neišvengė ir dar du šiuo BMW važiavę žmonės.
Kad galėjo viršyti saugų greitį, pripažino ir pats BMW vairuotojas. Bet susidūrimo su ekskavatoriumi, jo supratimu, išvengti buvo neįmanoma.
Įvykio vietoje ekskavatoriaus vairuotoju pareigūnams prisistatė 32 metų vyras. Šioje permainingoje istorijoje ši aplinkybės jau irgi apaugo sąmokslo teorijomis. Esą kas galėtų paneigti, kad iš tiesų ekskavatoriaus kaušo nesuvaldė kitas asmuo? Tačiau ši spėlionė turi vieną akivaizdų trūkumą: ar kažkas norėtų prisiimti svetimą kaltę, būdamas neblaivus – oficialiai ekskavatoriaus vairuotoju laikomam vyrui nustatytas 0,6 promilės girtumas.
Tuo metu sužeistas BMW vairuotojas buvo skubiai išgabentas į ligoninę, todėl įvykio vietoje jo blaivumas alkoholio matuokliu nustatytas nebuvo. Pagal galiojančią tvarką, tokiais atvejais iš paciento ligoninėje tyrimui imamas kraujo mėginys. TV3 Žinios skelbė, jog apsvaigęs buvo abu į šią avariją patekę vairuotojai. Tačiau kokie tikslūs duomenys yra nustatyti, nei policija, nei žiniasklaida kol kas neskelbia.
Beje, atsigaunantis BMW vairuotojas suskubo užtikrinti ir tai, kad remontuojame kelio ruože drastiškai greičio tikrai neviršijo.
Kalbos apie lėkimą 150 km/val. greičiu galėjo skambėti įtaigiai, vien matant, kaip žiauriai buvo sumaitotas seno modelio 5-osios serijos BMW universalas. Tačiau atidesni vertintojai iškart pastebėjo, kad toks ar bent panašus greitis nebūtų leidęs lengvajam automobiliui likti prie pat ekskavatoriaus – kėbulas ir jo nuolaužos išsibarstytų kur kas didesniu spinduliu. Kita vertus, nepriklausomai nuo greičio, galingas ir sunkus kaušas tiesiog sustabdė BMW kelyje kaip žaislinę mašinėlę.
Iš anksčiau internete pasklidusio, apgailėtinos kokybės vaizdo įrašo sunku buvo susidaryti įspūdį apie BMW greitį. Geresnio vaizdo medžiagoje aiškiau matyti, kad BMW juda gana greitai – tolsta nuo automobilio, kuriame įrengtas vaizdo registratorius.
„Tikrai nebuvo gal 50, gal 80, gal 90, aš nepasakysiu tiksliai“, – kalbėdamas apie savo greitį susidūrimo momentu, prisipažino pats BMW vairuotojas.
Suprasti akimirksniu
- Avarija įvyko liepos 13 d. apie 13.25 val. remontuojame kelyje Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys ties Kalnaberžės kaimu (Kėdainių r., Surviliškio sen.).
- Pirminiai pranešimai iškreipė įvykio vaizdą: policija skelbė, kad BMW viso labo „kliudė stovintį ir žvyro lyginimo darbus atlekiantį ekskavatorių.“ Ugniagesių platintoje informacijoje rašyta, kad remontuojamame kelio ruože BMW atsitrenkė į ekskavatorių.
- Įspūdį apie BMW vairuotojo atsakomybę sustiprino vietinės žiniasklaidos publikaciją, kurią galima reziumuoti taip: liudininkai esą matė, kad šis BMW vairuotojas, tikriausiai būdamas girtas, lėkė apie 150 km/val. greičiu (juolab ir anksčiau jis pagarsėjo kaip kelių erelis, tiesa, policijai niekaip neįkliūdavęs).
- Gelbėtojams teko traukti iš suknežinto BMW 530 prispaustus žmones. PAGD žiniomis, viena keleivė buvo netgi be sąmonės. Dėl patirtų sužalojimų į gydymo įstaigą pristatyti BMW vairuotojas (g. 1981 m.) ir keleiviai (moterys g. 1986 m. ir 1964 m. ir vyras g. 1970 m.), o ekskavatorininkas (g. 1986 m.) nesužeistas.
Užduoties nustatyti kuo tikslesnį automobilio greitį gali sulaukti teismo ekspertai. Šie duomenys itin svarbūs siekiant įvertinti tiek aplinkybę, ar ekskavatoriaus vairuotojas turėjo galimybę matyti BMW, tiek ar lengvojo automobilio vairuotojas teoriškai galėjo sustoti, kuomet kelyje atsirado tokia kliūtis.
Beje, remontuojamuose kelio ruožuose greitis dažnai ribojamas iki 50 km/val., kartais vairuotojų primygtinai prašoma sulėtinti važiavimą net iki 30 km/val., tad vairuotojo minimas greitis bet kuriuo atveju (juolab žinant įvykio padarinius) nebuvo saugus.