Pasak Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Tarptautinio bendradarbiavimo valdybos Dvišalio bendradarbiavimo skyriaus vyr. specialisto L.Okockio, šis vizitas – pirmasis Europos Sąjungos programos „Horizontas 2020“ tarptautinio projekto „D4FLY“ (Tapatybės ir dokumentų klastojimo nustatymas keliaujant, angl. „Detecting Document frauD and iDentity on the fly“) partnerių susitikimas Lietuvoje. Pasienio kontrolės inovacijų kūrimui skirtą projektą, vadovaujamą Vokietijos bendrovės „VERIDOS GMBH“, vykdo 18 partnerių iš 11 Europos šalių, kurie siekia pagerinti keliaujančių asmenų tapatybės dokumentų patikros kokybę ir veiksmingumą, sutrumpinti proceso trukmę ir sumažinti klastotų dokumentų skaičių.
„Biometrinių duomenų patikros sistema, skirta Europos Sąjungos išorinę sieną kertančių trečiųjų šalių piliečių patikrai, ženkliai padidino pasienio patikros procedūrų greitį ir patikimumą. Vis dėlto, norėdami užtikrinti laisvą ir saugų asmenų judėjimą Šengeno erdvėje bei užkirsti kelią naujausiems dokumentų klastojimo metodams, turime nuolat tobulinti technologijas“, – sako L.Okockis.
Tarp projekto partnerių – net dvi organizacijos iš Lietuvos: VSAT ir Baltijos pažangių technologijų institutas (BPTI). BPTI tyrėjai projekte dalyvauja kaip inovaciniai partneriai ir vysto automatizuotos dokumentų patikros, naudojant vaizdo atpažinimą, galimybes. VSAT specialistai prisidės nustatant reikalavimus technologijoms, taip pat vykdys projekto metu sukurtos įrangos testavimą (bandymus). Technologijų bandymai iš viso bus atliekami keturių Europos Sąjungos valstybių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose Jungtinėje Karalystėje, Lietuvoje, Graikijoje ir Nyderlanduose.
Anot BPTI direktoriaus dr. Tomo Žalandausko, automatizuota ar pusiau automatizuota dokumentų patikra – tik viena iš diegiamų inovacijų. Kitos projekto tyrimų temos apims 3D veido atpažinimą, išmaniųjų telefonų aplikacijų kaip atpažinimo priemonės naudojimą, suklastotų dokumentų aptikimą ir apgaulės prevenciją.
Europos Sąjungos finansuojamas projektas D4FLY pradėtas šių metų rugsėjį, pirmieji bandymai Lietuvoje planuojami jau 2021 m. pradžioje.