Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pasieniečiai už ES lėšas įsigijo du greitaeigius laivus ant oro pagalvių (nuotraukos)

Lietuvos pasieniečių plaukiojimo priemonių parką papildo du modernūs laivai ant oro pagalvių.
Pasieniečių laivas ant oro pagalvės
Pasieniečių laivas ant oro pagalvės / VSAT nuotr.

Kaip informuoja Valstybės sienos apsaugos tarnyba, laivus Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) įsigijo atvirojo tarptautinio konkurso būdu iš UAB „Garant“, o laivus gamino Suomijos kompanija „Castello Boats“. 

Du Air Jet 3000 modelio laivai iš viso kainavo daugiau kaip 535 tūkst. Lt.  Lėšos jiems įsigyti buvo skirtos iš Europos Sąjungos (ES) Išorės sienų fondo.

Nedideli 5 m ilgio ir 2 m pločio laivai variklių traukos jėga suformuojamomis oro pagalvėmis gali judėti ne tik vandeniu, tačiau ir ledu bei sausuma.

Šiuos laivus patruliavimui naudos ES bei Šengeno išorės sieną saugantys VSAT padaliniai. VSAT Lazdijų rinktinės Kapčiamiesčio užkardos pasieniečiai juo patruliuos 17 km ilgio sienos su Baltarusija ruožu, einančiu Nemunu. Čia vietomis upė yra tokia sekli, kad vasarą ja praplaukti sudėtinga net baidarėmis. Laivas ant oro pagalvės šias vietas gali įveikti be jokių kliūčių.

Kitą Air Jet 3000 naudos VSAT Pagėgių rinktinės Vileikių užkarda, sauganti 27 km ilgio sienos su Rusija ruožą, einantį Nemunu bei Skirvyte.

Air Jet 3000 be sunkumų gali įveikti seklumas, judėti užliejamomis pievomis, todėl tikimąsi, kad šios plaukiojimo priemonės žymiai palengvins tarnybą Nemuno deltoje patruliuojantiems Lietuvos pasieniečiams.

Kiekviename laive yra po keturis gelbėjimosi liemenių komplektus, pripučiamas gelbėjimosi ratas, specialus lynas su šviečiančia buja (plūduru), specialus tinklas, kuris gali būti nutiestas palei laivo bortą ir naudojamas įlipimui į laivą iš vandens – pasieniečių įgula ne tik patruliuos palei valstybės sieną, tačiau esant būtinumui galės atlikti ir įvairius gelbėjimo darbus kiekvieną pavasarį pamaryje užliejamose vietovėse.

Naujieji Air Jet 300 pasižymi įspūdingomis greičio charakteristikomis: ledu ar sniegu skriejantis laivas nuo žemės gali trumpam pakilti apie 40 cm,  išvystyti iki 110 km per valandą greitį.

Vandenyje laivai ant oro pagalvės gali plaukti 85, o skrieti sausuma – iki 70 km per valandą greičiu.

Vieno laivo ekipažą gali sudaryti iki keturių pasieniečių, kurie taip pat gali naudotis stacionaria bei nešiojama ryšio įranga. Maksimaliai pakrautas laivas su pilnu degalų baku pažeidėjus gali persekioti 400 km.

VSAT Pakrančių apsaugos rinktinė nuo 2000 m. irgi naudoja laivą ant oro pagalvės „Christina“, tačiau jis yra gerokai didesnis už šiuos du naujus VSAT laivus.

Iš viso Lietuvos pasieniečiai pagal 2007 – 2013 m. Išorės sienų fondo programą įvairioms priemonėms gaus 54 mln. eurų.

Išorės sienų fondo tikslas – padėti veiksmingai organizuoti išorės sienų patikrinimus ir priežiūrą, veiksmingai valdyti žmonių srautus prie išorės sienų, užtikrinti, kad ES pasieniečiai vienodai taikytų sienų kirtimą reglamentuojančias teisės nuostatas, gerinti valstybių narių konsulinių įstaigų trečiosiose šalyse veiklą, skirtą trečiųjų šalių piliečių srautams valdyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos