Kraują gyslose stingdanti situacija – kai vienas automobilis sustoja prie perėjos praleisti pėsčiojo, o kitas tuo pat metu prazvimbia pro šalį – yra tapusi kasdieniu vaizdu Lietuvos didmiesčiuose.
Sostinės bendruomenę sukrėtusią avariją, kai antradienio pavakarę T.Narbuto gatvėje po „Opel Tigra“ ratais žuvo 19-metė, tiriantis prokuroras Rimas Juodis trečiadienį 15min.lt pareiškė, kad mieste turėtų būti panaikintos visos pėsčiųjų perėjos, kuriose žmonėms reikia įveikti daugiau nei vieną eismo juostą.
„Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos dviejų ar net trijų eismo juostų gatvėse yra absurdas. Tokios perėjos visada tampa masine žūčių vieta. Ten lavonas ant lavono, tačiau tai niekam neįdomu“, – emocingai kalbėjo Vilniaus apylinkės prokuratūros Trečiojo nusikalstamų veikų tyrimo skyriaus pareigūnas.
R.Juodžio įsitikinimu, tragiška situacija išliks ir ateityje, jei už eismo saugumą atsakingi specialistai nesiims esminių permainų. Mat tikėtis vairuotojų atidumo ir atsakingumo būtų naivu.
Eismo nelaimę, kuri nusinešė 19-metės studentės iš Pasvalio gyvybę, prokuroras vadina „elementaria tipine situacija“, kurios tyrime bent kol kas nėra jokių prieštaravimų.
Iš troleibuso T.Narbuto stotelėje išlipusi studentė ėjo per ryškiai pažymėtą, bet nereguliuojamą pėsčiųjų perėją, kryptimi iš dešinės į kairę. Tuo metu pirmąja eismo juosta judėjęs automobilis sustojo (arba bent jau pakankamai pristabdė), kad praleistų pėsčiąją.
Tuo tarpu antrąja juosta važiavusi 19-metė „Opelio“ vairuotoja I.K. (gimusi 1995 m.) pėsčią bendraamžę B.G. nubloškė.
„Ji net nestabdė. Prieš perėją nėra jokių automobilio stabdymo žymių“, – jaunos vairuotojos neatidumu stebėjosi prokuroras R.Juodis.
Vairuotojai – lyg akis išdegę
Pasak ne vieną tragiškos avarijos bylą kuravusio prokuroro, nesustojimas prie pėsčiųjų perėjos yra itin šiurkštus Kelių eismo taisyklių pažeidimas, verčiantis stebėtis nusikalstamu vairuotojų elgesiu. Šiuo atveju stebina tai, kad 19-metė vairuotoja, kuriai akivaizdžiai trūksta vairavimo patirties, visai neseniai išklausė kursą, kurio metu kalami į galvą teiginiai apie eismo dalyvių atsakingumą, vairuotojų pareigas pėstiesiems.
Tiesa, įvykio vietoje nesimatė, kad jaunos vairuotojos „Tigra“ automobilis būtų paženklintas, kaip tai reikalauja KET, žalio klevo lapo lipduku.
„Ten tos perėjos ženklai ryškiai mirksi. Buvo šviesus paros metas, geros eismo sąlygos“, – R.Juodis pabrėžė, kad aiškiau pažymėti pavojingą T.Narbuto gatvės vietą vargu ar įmanoma. Todėl, jei vairuotojams to negana, reikia radikalesnių sprendimų.
Gyvybes gelbsti perėjų naikinimas
15min.lt pašnekovas pateikė pavyzdį, kaip situacija pagerėjo Geležinio Vilko gatvėje, kai vienoje šios transporto arterijos vietoje vietoj nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos buvo įrengtas viadukas. Pėsčiųjų žūčių nebeliko. Kitoje Geležinio Vilko gatvės vietoje tokia pėsčiųjų perėja dar palikta – joje nuolat žalojami ar net žūsta žmonės.
Prieš kelerius metus drastiškai, tačiau sėkmingai buvo išspręsta perėjų avaringumo problema sostinės Ukmergės gatvėje. Šeškinėje, užkilus ant vadinamojo Šeškinės kalno ir dar truputį toliau, buvusios dvi perėjos buvo paprasčiausiai panaikintos. Pėstiesiems paliktas kelias atsidurti kitoje Ukmergės gatvės pusėje – tik per Ozo gatvės viaduką. Šimtai žmonių kasdien priversti vaikščioti ratais, tačiau jie – kas svarbiausia – vis dar gyvi.
Tragiška avarija sostinės T.Narbuto gatvėje įvyko antradienį apie 16 val., artėjant vakariniam judriausio eismo metui.
Spūstys paralyžiavo dalį Vilniaus
Merginos vairuojamas „Opel“ kilo į vadinamąjį Mėnulio kalną, nuo Vilniaus centro Spaudos rūmų link.
Nelaimė įvyko ties T.Narbuto visuomeninio transporto stotele. Parblokšta pėsčioji trenkėsi į mašinos priekinį stiklą, studentė patyrė sunkią galvos traumą. Greitosios pagalbos medikai netrukus konstatavo pėsčiosios mirtį.
Baudžiamasis kodeksas numato, jog tas, kas vairuodamas kelių transporto priemonę pažeidė kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisykles, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis, dėl kurio žuvo žmogus, baudžiamas laisvės atėmimu iki 8 metų.
Vakarykštė tragiška avarija ilgiau nei trims valandoms sutrikdė eismą dalyje sostinės. Vos ne vos judančios spūstys nusidriekė ne tik T.Narbuto, bet ir daugelyje aplinkinių gatvių. Tvarkaraščių nebegalėjo laikytis ir visuomeninio transporto vairuotojai.