Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pikti skambučiai BPC numeriu 112 vilniečiui kainavo 1000 eurų

Administracinėn atsakomybėn asmuo buvo patrauktas už skambinimą skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 žinant, kad pagalba nereikalinga, melagingus pranešimus apie sprogmenis ir už Bendrojo pagalbos centro darbuotojų garbės ir orumo pažeminimą.
Bendrosios pagalbos centras
Bendrasis pagalbos centras / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Prieš keletą dienų Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato nutarimu 38-erių vilniečiui buvo skirta 1000 eurų bauda.

Incidentas įvyko gegužės 25 d. Pirmą kartą 18 val. 34 min. skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 paskambinęs neblaivus asmuo pranešė apie Vilniuje, Katedroje, padėtą sprogmenį. Pokalbio metu asmuo keikėsi ir įžeidinėjo Bendrojo pagalbos centro pareigūnę – statutinę valstybės tarnautoją. Darbuotoja parengė pranešimą apie galimai melagingą kvietimą ir perdavė jį policijai.

Tokie skambučiai tik dar labiau didina Bendrojo pagalbos centro operatorių patiriamą emocinę įtampą.

18 val. 35 min. minėtas asmuo vėl paskambino. Šį kartą jis tvirtino esąs Rotušės aikštėje ir norįs pranešti apie sprogmenį Vilniaus rotušėje. Vėl keikėsi ir įžeidinėjo atsiliepusį operatorių. Kadangi girto asmens kalbos buvo prasilenkiančios su realybe, o ir mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo persiųsti duomenys rodė, kad asmuo skambina iš Šnipiškių, policijai buvo perduotas pakartotinis pranešimas apie galimai melagingą skambutį.

Tas pats asmuo dar skambino 18.38, 18.44 ir 18.52 val. Iš viso per nepilnas dvidešimt minučių iš jo sulaukta net penkių skambučių. Kitais kartais jis jau kalbėjo ne apie sprogmenis, bet prašėsi medikų pagalbos. Nepaisant to, ir toliau keikėsi bei įžeidinėjo į skambučius atsiliepusius operatorius, nesakė tikslaus savo adreso.

Bendrasis pagalbos centras, reaguodamas į pranešėjo elgesį, kreipėsi į Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, prašydamas nustatyti skambinusį asmenį ir patraukti jį atsakomybėn. Policijai buvo pateiktas abonento numeris, darbuotojų tarnybinių pranešimų kopijos, skambučio vietos nustatymo duomenys ir kita informacija.

Remdamiesi gauta informacija Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato darbuotojai nustatė, kad pažeidimus įvykdė policijai jau pažįstamas vilnietis.

Jis buvo patrauktas atsakomybėn iš karto pagal kelis Administracinių nusižengimų kodekso straipsnius, numatančius atsakomybę už Bendrojo pagalbos centro darbo trukdymą, specialiųjų tarnybų iškvietimą žinant, kad pagalba nereikalinga, bei Statutinio valstybės tarnautojo, kario ar žvalgybos pareigūno garbės ir orumo pažeminimą.

Išnagrinėjus administracinio nusižengimo bylą, vilniečiui buvo skirta galutinė 1000 eurų bauda.

Atkreiptinas dėmesys, kad toks neatsakingas ir piktavališkas kaip minėto vilniečio elgesys ne tik užima linijas, gaišina tarnybas ir trukdo prisiskambinti žmonėms, kuriems iš tiesų reikalinga pagalba.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad tokie skambučiai didina ir taip Bendrojo pagalbos centro operatorių patiriamą emocinę įtampą, BPC pranešime spaudai pažymi Vilma Juozevičiūtė, Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams.

Piktavališkas elgesys užima linijas: gaišina tarnybas ir trukdo prisiskambinti žmonėms, kuriems iš tiesų reikalinga pagalba.

Bendrasis pagalbos centras siekia, kad jo darbuotojai būtų atsparūs stresui, turėtų psichologinių žinių, konfliktų sprendimo įgūdžių, bet jie irgi yra „žmonės“.

Neigiamas psichologinis krūvis kaupiasi ir gali turėti įtakos operatorių savijautai, paveikti vėlesnių pagalbos prašymų aptarnavimo kokybę.

Todėl BPC primena, kad skambindami skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 dalį atsakomybės prisiima ir patys pranešėjai. Tik abipusiai geranoriškas bendradarbiavimas, pagarbus elgesys padeda priimti ir perduoti pagalbos prašymus skubiosios pagalbos tarnyboms ir greičiau, ir tiksliau. O už piktavališką elgesį gresia administracinė ar net baudžiamoji atsakomybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais