Po avarijos Utenos rajone: šiukšlynu virtusi 3 žmonių žūties vieta ir abejonės dėl „stulpų-žudikų“

Trijų jaunų vyrų gyvybes nusinešusi kraupi „Opel“ avarija neužmirštama ne tik dėl klausimų, į kuriuos atsakymų ieško profesionalūs tyrėjai – išlikę ir kitokio pobūdžio neaiškumų: nuo visiškai buitinių iki retorinių.
Praėjus daugiau nei trims savaitėms nuo avarijos
Praėjus daugiau nei dviem savaitėms nuo avarijos pieva, tapusi ir žuvusiųjų atminimo vieta, vis dar atrodė kaip šiukšlynas / 15min koliažas

Kol teisėsauga aiškinasi, kaip tiksliai įvyko avarija ir kas atsakingas už jos padarinius, kai kurie vietos gyventojai susirūpino vaizdu tragedijos vietoje. Gedulingų žvakių fone akis bado šiukšlynas – kas tokiu atveju yra atsakingas už tvarką?

Esą jei ne sudėti stulpai, kelyje nesuvaldytas „Opelis“ tiesiog būtų nuslydęs į pievą ir niekas nebūtų žuvęs?

Kiti iki šiol netylantys žmonių pasvarstymai, susiję su elektros stulpais, gulėjusiais pievoje ir atlaikiusiais nuo kelio slystančio automobilio smūgį – jau pirmosiomis valandomis po įvykio internete virė diskusija „kas būtų, jeigu būtų...“ Esą, jei tų stulpų ten nebūtų, kelyje Ripaičiai–Kirdeikiai nesuvaldytas „Opelis“ būtų tiesiog nuslydęs į pievą, o keturi juo važiavę vyrai galbūt būtų atsipirkę tik išgąsčiu.

15min išsiaiškino, kad dėl elektros tinklo atramų palikimo šalikelėje yra atliekamas vidinis patikrinimas.

S.Chadasevičiaus nuotr./Įvykio vietoje
S.Chadasevičiaus nuotr./Įvykio vietoje

Tiesa, ar jo rezultatai gali dominti baudžiamosios teisės aspektu šią istoriją vertinančius pareigūnus ir lemti jų išvadas, kol kas konkrečiai neatsakyta.

Suprasti akimirksniu

  • Pirminiais Policijos departamento viešintais ikiteisminio tyrimo duomenimis, gegužės 9 d. apie 10 val. 15 min. Utenos r., kelio Lamėstas–Plaučiškės–Kirdeikiai 5-ame km automobilis „Opel Vectra“, galimai vairuojamas vyro (g. 1997 m.), nuvažiavo nuo kelio ir, kliudęs šalia kelio pievoje gulinčius elektros stulpus, apvirto.
  • Per eismo įvykį žuvo vairuotojas, kartu važiavę vyrai (g. 1987 m. ir g. 1990 m.) bei sužalotas kartu važiavęs vyras (g. 1995 m.), kuris dėl kaklo traumos, suteikus medicinos pagalbą, gydomas ambulatoriškai.

Nors netrukus po įvykio kai kurie šaltiniai skelbė, kad visa „Opeliu“ keliavusi kompanija buvo atvykusi iš Utenos miesto, 15min išsiaiškino, jog du iš keturių ekipažo narių buvo jauni vyrai iš Kirdeikių (Utenos r.).

Automobilis nulėkė nuo kelio, judėdamas būtent Kirdeikių kryptimi. Atstumas nuo Utenos iki Kirdeikių (Saldutiškio sen.) yra maždaug 28 kilometrai, o nuo avarijos vietos iki dviejų žuvusiųjų gyvenvietės buvo likę vos apie kilometrą kelio.

Seniūnas stulpų nekaltina, stebisi netvarka

Utenos rajono savivaldybės administracijos Saldutiškio seniūnijos vadovą Bronių Šliogerį žinia apie tragišką eismo nelaimę pasiekė per atostogas. Seniūnas, kaip ir daugelis vietos gyventojų, neliko abejingas.

„Aišku, labai gaila jaunų žmonių. Bet yra, kaip yra. Kas šaukiasi nelaimės, tas ir prisišaukia“, – filosofiškai žvelgia seniūnas.

Tuo metu „filosofavimai“ apie esą ne vietoje padėtus stulpus seniūnui atrodo neprasmingi.

Seniūnas svarstė, jog pievoje po avarijos likus nukentėjusiųjų asmeninių daiktų, svetimiems žmonėms būtų neetiška juos tvarkyti.

„Yra kelias, juo reikia ir važiuoti. Ten netoliese buvo atliekami darbai, tuos stulpus reikėjo kažkur padėti, jų gulėjo ir kitose vietose. Viršuje kabantys elektros laidai irgi yra pavojingi, bet jeigu prie jų nelįsi, tai nieko ir neatsitiks. Kas būtų, jeigu būtų – negalima taip spėlioti. Gal visi būtų likę invalidais visam gyvenimui“, – kategoriškai buvo nusiteikęs B.Šliogeris, ir pats nejučia pasidavęs galimų scenarijų aptarimui.

VIDEO: „Opel“ avarija Utenos rajone pareikalavo trijų gyvybių

Apie netvarką vyrų žūties vietoje seniūnijos vadovas nebuvo girdėjęs. Jis tvirtino tik žinantis, kad pieva, kurioje gulėjo apvirtęs automobilis, yra ne valstybinė, o privati nuosavybė. Tad galbūt pačiam šio sklypo savininkui galiausiai ir teks tvarkytis, samprotavo seniūnas.

Kita vertus, B.Šliogeris stebėjosi, kad įvykio vietoje dirbusių tarnybų atstovai tarsi nepadarė savo darbo iki galo. Jei visi reikiami duomenys įvykio vietoje buvo surinkti, sudaužytas automobilis išvežtas, galiausiai darbininkai išgabeno ir nelemtus stulpus, tai galbūt kažkas galėjo surinkti ir nuolaužas, šiukšles.

Seniūnui spontaniškai kilo ir kita idėja: galbūt avarijos dalyvių artimieji galėtų ten susitvarkyti? Jei tarp nuolaužų yra ir žuvusiųjų asmeninių daiktų, galbūt iš tiesų svetimiems žmonėms nėra etiška po juos knaisiotis?

15min gautose nuotraukose yra užfiksuota, kad praėjus porai savaičių po įvykio, avarijos vietoje, be kita ko, mėtėsi vyriška kepurė, lūžę saulės akiniai, plastikinis butelis gazuoto gėrimo, sudužusių butelių stiklai, vienkartinė stiklinė.

Prisideda prie tvarkos ir saugumo

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) atstovai 15min paaiškino, kad paprastai už tvarką keliuose po eismo įvykio yra atsakingas to kelio šeimininkas arba jo samdoma kelius prižiūrinti bendrovė. Įvykio vietoje dirbantys specialiųjų tarnybų atstovai tvarkosi tik tiek, kiek tai yra būtina, labiausiai atsižvelgiant į eismo saugumo kriterijų.

Pavyzdžiui, jei ant važiuojamosios dalies yra išsilieję tepalų ar kitų pavojingų skysčių, ugniagesių gelbėtojų prašoma juos nuplauti, kad cheminis purvas netaptų naujų eismo įvykių priežastimi. Panašiai yra ir su stambiomis nuolaužomis, kurios gali tapti kliūtimis sklandžiam eismui: patys policininkai jas bent patraukia į šoną arba pažymi, apsaugo įvykio vietą, kol, pavyzdžiui, atvyks tokius ūkinius reikalus galinti sutvarkyti brigada.

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorius „Litgrid“ nedelsdamas sudarė komisiją ir pradėjo vidinį tyrimą.

LKPT papildomai pateikė 15min tokio turinio komentarą: „Skubiosios pagalbos tarnybos yra įvardytos Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme, t. y. policija, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, greitosios medicinos pagalbos tarnyba, aplinkos apsaugos pajėgos.

Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 operatoriai, reaguodami į pranešimus apie įvykius ir pagalbos poreikį, pasitelkia minėtas pajėgas ir tarp šių tarnybų vyksta bendradarbiavimas ir komunikavimas.

Jūsų minėtu atveju svarbiausias dalykas būtų etiškumas, moralės ir dorovės principų laikymasis, artimųjų, bendruomenės narių, žemės sklypo savininko geranoriškumas ir pagalba.

Mūsų nuomone, reikėtų kreiptis į AB „Kelių priežiūra“, kurios pagrindinė veikla – valstybinių kelių priežiūra pagal sutartį su pagrindiniu užsakovu – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. AB „Kelių priežiūra“ teikia kitas su kelių priežiūra susijusias paslaugas (tiek juridiniams, tiek fiziniams asmenims): žiemos priežiūra, žvyrkelių profiliavimas, medžių genėjimas, sugadintų kelio ženklų atnaujinimas, pakelės statinių ir želdinių priežiūra, avarijų ir vandalizmo padarinių likvidavimas, kt.“

Komisija ėmėsi vidinio tyrimo

15min kreipėsi į AB „Litgrid“ – Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorių, kuris valdo elektros energijos srautus Lietuvoje ir palaiko stabilų visos elektros energetikos sistemos darbą.

Prevenciškai rangovai buvo perspėti dėl būtino saugumo užtikrinimo rangos darbų atlikimo vietose.

Bendrovės komunikacijos projektų vadovė Jurga Eivaitė informavo, kad nurodytoje vietovėje tinklo rekonstrukcijos darbus vykdo „Litgrid“ rangovas, kurio veiksmų įvertinimui „Litgrid“ nedelsiant buvo sudaryta komisija ir pradėtas vidinis tyrimas.

„Pažymime, jog prevenciškai „Litgrid“ rangovai buvo perspėti dėl būtino saugumo užtikrinimo rangos darbų atlikimo vietose.

Esame pasirengę bendradarbiauti su teisėsaugos institucijomis, joms vykdant įvykio tyrimą.

Labai apgailestaujame dėl nelaimingo autoįvykio Utenos rajone“, – teigiama „Litgrid“ komentare.

Pasak J.Eivaitės, situacijos vertinimą bendrovė galės pateikti, kai nurodytas tyrimas bus baigtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis