„Atliekami ir mikrodalelių, ir biologiniai, ir autotechniniai tyrimai, šioms užduotims reikia nemažai laiko“, – trečiadienį 15min sakė Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento prokuroras Artūras Urbelis.
Plungiškės Ievos Strazdauskaitės pagrobimą, jos vairuoto automobilio atėmimą ir merginos nužudymą tiriantiems teisėsaugininkams ši transporto priemonė yra vienas svarbiausių įkalčių.
Tikimasi, kad iš „Audi A7“ gauta objektyvi medžiaga padės surinkti vėliau teisme esminę reikšmę turėsiančią informaciją, kuri leis atsakyti į svarbius klausimus: kas ir kaip sustabdė merginą greitkelyje, kokiu būdu brangi mašina buvo užvaldyta, kas po apiplėšimo sėdo prie „Audi“ vairo ir važiavo iki miško (kur galiausiai automobilis buvo rastas)?
Suteikė automobilį kelionei
Kaip žinoma, šis automobilis priklauso Vilniuje gyvenančiam I.Strazdauskaitės mylimajam, transporto priemonė registruota vienos su juo susijusios bendrovės vardu. 15min žiniomis, būtent ši „Audi A7“ buvo kasdienis vaikino automobilis. O kovo 4–5 d. savaitgalį jis davė automobilį sužadėtinei, kad mergina kuo saugiau ir patikimiau nuvyktų į Plungę aplankyti tėvų bei grįžtų į sostinę.
Kai sekmadienio pavakarę plungiškė keliavo į Vilnių, ties Kaunu ji pateko į nusikaltėlių akiratį. BMW važiavusi trijulė greitkelio atkarpoje tarp Kauno ir Elektrėnų kažkaip inscenizavo avariją, sustabdė „Audi“, automobilį pagrobė, o merginą nužudė.
Iš Kauno atvirai pervežė į Vilnių
Iki 50 tūkst. eurų kainuojančią transporto priemonę nusikaltėliai buvo laikinai paslėpę miške prie Žeimių (Jonavos r.).
Tą patį vėlų vakarą (naktį į pirmadienį) „Audi“ rado kriminalistai. Mašina buvo pradėta tirti jau radimo vietoje, miške.
Vieną dieną mašina buvo saugoma policijos aikštelėje Kaune.
Tačiau kovo 7 d. popietę I.Strazdauskaitės vairuotas automobilis faktiškai viešai buvo pervežtas iš Kauno į Vilnių, kur įsikūręs Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centras.
Apgadinimai menki, bet pastebimi
Jau kelionės metu nemažai liudininkų užfiksavo, kad „Audi A7“ yra apgadintas.
Policija iki šiol vengia detalizuoti, kaip ir kada tie apgadinimai buvo padaryti. Kol nėra teikiama detalesnė informacija, daugeliui atrodo visiškai nesuprantama, kaip įmanoma greitkelyje piktavališkai sustabdyti kitą automobilį, nesukeliant didžiulės avarijos, paliekant, galima sakyti, tik kosmetinius apgadinimus.
Prokuroras A.Urbelis ir trečiadienį 15min sakė dar negalintis smulkiau papasakoti I.Strazdauskaitės sustabdymo greitkelyje aplinkybių. Jis paaiškino, kad iki šiol didžiulės pareigūnų ir specialistų pajėgos kasdien dirba, tirdamos šį rezonansinį nusikaltimą.
Svarbi tyrimo kryptis susijusi konkrečiai su šiuo „Audi“ automobiliu.
„Tikrai dar nėra nuspręsta, kad automobilis gali būti grąžintas savininkui“, – patikino Generalinės prokuratūros atstovas.
Šios bylos ekspertizėms – pirmenybė
Pasak A.Urbelio, visi ekspertiniai tyrimai dėl jų sudėtingumo ir bylų gausos paprastai trunka labai ilgai. Šiuo atveju tik atsižvelgiant į visuomeninę tyrimo reikšmę, ekspertizės daromos gerokai sparčiau. „3–4 mėnesiai, jei be eilės“, – pagal prioritetinę tvarką vykstančių ekspertizių realius terminus įvardijo prokuroras.
Jis prasitarė, kad be minėtųjų mikrodalelių, biologinių ir autotechninių tyrimų dar yra duota užduotis dėl vadinamosios lyginamosios ekspertizės. Ar tai reiškia, kad ekspertams būtina tiesiogiai sugretinti „Audi“ su užpuolikų BMW automobiliu? „Ne tik automobilius galima lyginti, bet negaliu konkretizuoti“, – sakė 15min pašnekovas.
„Audi“ nuo pašalinių akių neslepia
Kas Policijos kriminalistinių tyrimų centre su „Audi“ automobiliu buvo daroma trečiadienį, neatskleidžiama. Tačiau šiandien buvo galimybė už tvoros matyti transporto priemonę gana aiškiai.
Tyrėjai dabar jau yra nuėmę automobilio valstybinius numerius – priekinį ir galinį.
Dešinys „Audi“ šonas iš pažiūros gali atrodyti nubrauktas kone per visą kėbulo ilgį – tokia siaura žymė galėjo atsirasti nuo prisigretinusios kitos transporto priemonės. Ar tai nėra tiesiog atspindys ant kėbulo, būtų galima pasakyti tik apžiūrėjus iš labai arti. 15min šaltiniai teigia, kad tokio apgadinimo ant „Audi“ šono iš tiesų nėra, tai tik optinė apgaulė.
Kur kas akivaizdžiau matomos sulankstytos priekinės keleivio pusės durelės. Šis apgadinimas padarytas kažkaip „minkštai“, tarsi su padanga – skarda įlenkta, tačiau dažų sluoksnis nesubraižytas.