Policija nesitikėjo, kad per karantiną Lietuvoje dvigubai išaugs žmogžudysčių skaičius

Lietuvos kriminalinės policijos biuro viršininkas Rolandas Kiškis sako, kad pareigūnai nesitikėjo, jog karantino metu šalyje taip išaugs nužudymų skaičius – palyginti su pernai metų laikotarpiu nuo kovo 16-osios iki gegužės pradžios, jų padaugėjo net 122 procentais.
Kriminalistai tiria nužudymą Palangoje
Asociatyvi iliustracija/Nužudymas / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

Pasak R.Kiškio, didžioji dalis nužudymų yra susiję su konfliktais artimoje aplinkoje ir alkoholio vartojimu.

„Kiek analizavome nužudymus, jiems visiems padarė įtaką būtent smurto artimoje aplinkoje pasekmės. Kiek susipažinau, praktiškai visuose nužudymuose buvo vartojamas alkoholis, praktiškai visuose nusikaltimuose asmenys buvo rizikos grupėje, asmenys galimai buvo asocialūs“, – penktadienį Lietuvos policijos surengtoje konferencijoje sakė jis.

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla anksčiau šią savaitę sakė, kad karantino metu Lietuvoje buvo įvykdytos 22 žmogžudystės, o per tą patį laikotarpį praėjusiais metais buvo fiksuota 10 žmogžudysčių.

Anot R.Kiškio, policija prognozavo, kad karantino metu padaugės smurto artimoje aplinkoje atvejų ir ši prognozė pasitvirtino.

Palyginti su 2019-ųjų pavasariu, su smurtu artimoje aplinkoje siejamų nusikaltimų – nežymaus sveikatos sutrikdymo ir grasinimo nužudyti ar sužaloti – padaugėjo, atitinkamai, 10,7 ir 16,5 procento.

Tiesa, bendras nusikalstamumo lygis karantino metu šalyje krito daugiau nei 7 procentais, o kai kurių dominuojančių nusikalstamų veikų sumažėjo itin ryškiai.

Viešosios tvarkos pažeidimų, nesunkių sveikatos sutrikdymų, pinigų padirbinėjimų ir neteisėto mokėjimo priemonių panaudojimo sumažėjo daugiau nei 40 procentų. Taip pat įvykdyta 17 procentų mažiau vagysčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis