Beveik prieš metus, vasario 1 dieną, sekmadienio ryte, logistikos kompanijos TMF darbuotojas pastebi, kad 2 pakrauti vilkikai dingo iš saugojimo aikštelės Serviano mieste, Prancūzijoje.
Vilkikai lengvai pasiekia sieną, tada liudininkai jį pastebi Belgijoje, o po 14 valandų – Vokietijoje, o jų sulaikyti niekaip nepavyksta.
Tai jau ne pirmas kartas, kai TMF nukenčia nuo vilkikų vagių. Prieš kelis mėnesius prapuolė kitas įmonei priklausantis vilkikas. Apie juos įmonė nesulaukė jokių žinių iš Prancūzijos policijos.
Šį kartą įmonės darbuotojas nesiruošė taip lengvai pasiduoti, todėl nedelsdamas leidosi į kelią, tikėdamasis atgauti vilkikus ir pričiupti įžūlius vagišius.
Įkalčiai veda į Lietuvą
Patyręs logistikos kompanijos direktorius pasirenka viena iš pagrindinių Prancūzijos magistralinių kelių, „A9 Orange“, kuriame apstu poilsio bazių ir servisų. Pakeliui jis nusiteikęs apžiūrėti kiekvieną iš jų.
Ir tą pačią vasario 1 dieną vėlai vakare jam nusišypso sėkmė. Vienoje serviso aikštelėje jis pastebi savuosius vilkikus. Kol vogtų vilkikų vairuotojai ilsėjosi, jų šeimininkas iškvietė policijos pareigūnus.
Nepaisant to, kad prie vilkikų vairo sėdėjo rusai, suklastoti krovininių automobilių dokumentai ir registracijos numeriai buvo lietuviški.
Pirmasis TMF kompanijos vilkikas galiausiai taip pat atsirado. Jis buvo rastas Lenkijoje.
„Policija pradėjo tyrimą dėl ypač gerai organizuotų krovininių automobilių grupuočių Prancūzijoje, – skelbė rytų Prancūzijos spauda dar praėjusiais metais. – Jie yra ginkluoti ir pasiruošę viskam.“
Šiuo metu Nansi mieste vyksta 4 lietuvių teismas, kuriame jie yra kaltinami krovininių automobilių vagių grupuotės organizavimu. „Lietuviai yra laikomi šios grupuotės smegenimis“, – skelbia vietinė Nansi spauda.
Nuoseklūs ir organizuoti
Prancūzijos policijos pareigūnai ištyrę krovininių automobilių vagių grupuotės nusikaltimus padarė išvadą, kad ši tarptautinė grupė yra nepaprastai organizuota ir patyrusi. Lietuvių teismo metu buvo atskleistos automobilių vagysčių detalės.
Pagal krovininių automobilių saugojimo aikštelių vaizdo įrašus matosi, kad vagys nuosekliai ruošėsi transporto priemonių pagrobimui.
Vaizdo įrašuose jie būna užfiksuoti kelias dienas stebintys aikštelės darbą ir jos silpnąsias vietas, kad vagystė užtruktų ne ilgiau nei keletą minučių.
Išaušus vagystės akimirkai, jie įsilaužia į saugojimo aikštelę, elektriniais pjūklais perpjovę tvorą, krovininių vilkikų saugumą turinčios garantuoti signalizacijos didesnių kliūčių vagišiams taip pat nesudaro.
Naudodami specialią įrangą jie atjungia net aukščiausius saugumo standartus atitinkančias signalizacijas.
Pasprukę kiek toliau nuo nusikaltimo vietos, vagišiai nepalieka nė menkiausios galimybės juos rasti, pašalindami visas ryšio priemones, kurios galėtų padėti susekti transporto priemonės buvimo vietą – radiją, navigaciją ir visas antenas.
Laisvai pasiekia Rytų Europą
Prancūzijoje pavogtų krovininių vilkikų savininkai patirtus nuostolius vertina šimtais tūkstančių eurų, tačiau didžiausią nepasitenkinimą jiems kelia faktas, kad pažymėtos transporto priemonės gali laisvai kirsti sienas, nepaisant paskelbtos tarptautinės paieškos.
„Vilkikai lengvai pasiekia sieną, tada liudininkai jį pastebi Belgijoje, o po 14 valandų – Vokietijoje, o jų sulaikyti niekaip nepavyksta“, – beviltiška padėtimi piktinosi transporto įmonės Prancūzijoje atstovas.
Policijos pareigūnų duomenimis, vogtų transporto priemonių pėdsakai dažniausiai nutrūksta Rytų Europos šalyse, nes jos yra gabenamos parduoti už Europos Sąjungos ribų, kur Vakarų teisėsauga yra bejėgė, todėl pastarąją sėkmingą krovininių vilkikų vagių sulaikymo operaciją Lietuvos pareigūnai įvardija kaip vieną svarbiausių pastarųjų metų operacijų kovoje su organizuotomis automobilių vagių grupuotėmis.