Nelaimė įvyko penktadienį pavakarę Panevėžio rajone.
Pakilęs iš Stetiškių aeroklubo aerodromo, maždaug už 2 kilometrų sudužo ultralengvasis lėktuvas. Jo pilotas žuvo iškart.
„Tik antrą kartą skrido šiais metais, o pilotams ilgų pertraukų daryti negalima.“
Dvivietis orlaivis prie elektros linijos tikriausiai tapo nevaldomas. Vis dėlto krisdamas lėktuvas elektros laidų, pirminiais duomenimis, nekliudė.
Lėktuvo sudužimo vietoje matyti ir parašiutas. Tyrėjai aiškinasi, ar vienas skridęs pilotas mėgino jį išskleisti, ar ši gelbėjimosi priemonė tiesiog iškrito iš lėktuvo per avariją.
Į nelaimės vietą atvykę medikai tik konstatavo vyriškio mirtį.
Žuvusiojo tapatybė jau žinoma. Yra nustatyta, kad tai Lietuvos pilietis, vietinis skraidymo entuziastas.
Sudužęs lėktuvas gamintas Šveicarijoje, registruotas Lietuvoje. Iš Stetiškių aeroklubo jis pakilo apie 18 val.
„Pagal tai, ką matote įvykio vietoje, kaip manote, kas galėjo lemti avariją?“, – 15min nelaimės vietoje paklausė ilgamečio Panevėžio aeroklubo vadovo Broniaus Zaronskio.
– Dar daug yra neaiškumų, dar daug ką reikia aiškintis. Kokia galėjo būti priežastis, dabar negaliu tiksliai pasakyti.
– Ar žuvęs pilotas buvo patyręs?
– Pilotas tikrai patyręs, tiesa, būtent šiais metais jis labai mažai skraidė. Tai galėjo būti viena iš problemų, lėmusių nelaimę. Tik antrą kartą skrido šiais metais, o pilotams ilgų pertraukų daryti negalima.
Aplinkui vien laukai, pievos, puikiausios sąlygos avariniam nusileidimui.
– Kaip paaiškintumėte šalia sudužusio orlaivio matomą parašiutą?
– Parašiutas neišsiskleidęs, jis galėjo iššauti lėktuvui atsitrenkus į žemę. Panašu, kad pačiam pilotui nebuvo tikslo to parašiuto skleisti. Čia galėjo ant lauko nusileisti. Jei sugedo ar užgeso variklis – aplinkui vien laukai, pievos, galėjo ant lauko nusileisti, puikiausios sąlygos avariniam nusileidimui. Jo metu blogiausiu atveju galima ratą nulaužti. Šiuo atveju turėjo nutikti kažkas išties rimto – pavyzdžiui sugesti vairavimo mechanizmas. Ar skrydžio metu galėjo sutrikti piloto sveikata, sunku pasakyti.