15min.lt jau skelbė, kad ketvirtadienio vakarą vėl buvo bandyta lazerio spinduliais akinti besileidžiančių lėktuvų pilotus. Tai buvo jau trečias vakaras iš eilės, kai kažkas lazeriais taikėsi į orlaivius.
Pirmą pranešimą apie lazerį, kuriuo taikytasi į Vilniaus oro uoste besileidžiantį lėktuvą, pilotai skrydžių valdymo centrui perdavė apie 21.44 val. Lakūnai paprašė apie įvykį pranešti policijai.
Po dviejų minučių kito lėktuvai pilotai irgi pranešė apie bandymą juos apakinti lazeriu.
Iš 15min.lt turimų pokalbių tarp lėktuvų pilotų ir skrydžių valdymo centro specialistų įrašų (įrašai gauti iš visiems viešai prieinamų šaltinių internete – red.past.) aiškėja, jog aviatorių vertinimu, kažkieno bandymai naktiniame danguje pasišvaistyti lazeriais nėra vien tik vaikų žaidimai.
Pirmojo lėktuvo pilotai dispečeriams pranešė, kad lazeriu kažkas šviečia maždaug už 2 mylių (apie 3,2 km) į kairę nuo skrendančio orlaivio.
Netrukus apie lazerį, kuriuo taikytasi į lėktuvą pranešė ir kito orlaivio pilotai, kurie paprašė apie įvykį informuoti policiją. Lakūnai taip pat pranešė, kad jų vertinimu, lazeriu buvo šviečiama iš Rasų g. arba Dunojaus g.
Redakcija savo skaitytojams pateikia šių pokalbių garso įrašus. Juos galite išklausyti šiek tiek žemiau. Redakcija patrumpino originalius įrašus ir paliko tik tas pilotų ir dispečerių pokalbių vietas, kuriose tiesiogiai kalbama apie lazerius.
Žemėje esantys skrydžių valdymo specialistai apie incidentus informavo policiją. Vėliau pareigūnai sulaikė keturis neblaivius jaunuolius. Ar jie iš tiesų prisidėję prie pilotų akinimo lazeriais, kol kas nežinoma. Įrenginio pas juos nebuvo rasta.
Dar ketvirtadienį po pietų Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas 15min.lt žurnalistams sakė, kad, nepaisant vis dažnėjančio lėktuvų „puolimo“ lazerio spinduliais, pilotai nėra įspėjami, jog jiems leidžiantis Vilniaus oro uoste vertėtų būti atidiems dėl galimo apakinimo lazeriu.
„Nesiruošiame pilotų įspėti. Tai būtų neracionalu. Net diskusijų apie tokią galimybę nėra. Tikimės, kad policija vakarais atkreips dėmesį, o patys dirbame įprastu režimu“, – sakė A.Šumskas.
Jis pripažino, kad lakūnai apskritai nėra mokomi, kaip saugotis tokio apakinimo ir pabrėžė, kad to nedaroma niekur pasaulyje.
Jau tos pačios dienos vakarą, po vėl pasikartojusių chuliganų bandymų apakinti pilotus, vis dėlto buvo nuspręsta lakūnus informuoti apie grėsmę.
„Mes turime problemą“, – iš Kopenhagos atskridusio ir Vilniuje besileidusio bendrovės SAS lėktuvo pilotus įspėjo skrydžių valdymo specialistai. Jie lakūnų paprašė pranešti, jei tik vėl bus pastebėtas nuo žemės į dangų kylantis žalias lazerio spindulys.
Apie galimas lazerių atakas buvo informuoti ir kitų lėktuvų pilotai. Šiuos garso įrašus galite išklausyti žemiau.