2014 01 14 /12:53

Susisiekimo ministro utopija apie saugų eismą Lietuvoje: 2050 m. bus 0 žuvusiųjų?

Per avaringumo situacijos šalyje 2013 metais pristatymą policijos generalinis komisaras Saulius Skvernelis pasidžiaugė, kad karas keliuose faktiškai yra jau baigtas, o susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasidalijo utopiškai skambančia vizija, kad XXI amžiaus viduryje Lietuvoje nežus nė vienas vairuotojas, keleivis ar pėsčiasis.
Įvykio vietoje
Asociatyvinė iliustracija / Nojaus nuotr.

Vairuotojams girtis, kad nuvažiavo iš Vilniaus į Kauno per 30 minučių, Lietuvoje tapo nebemadinga. Taip antradienį Policijos departamente (PD) pareiškė generalinis komisaras Saulius Skvernelis, dalyvaudamas eismo situacijos šalies keliuose 2013 metais pristatyme.

Anot PD vadovo, kelerius metus Lietuvoje vykdyta eismo saugumo kampanija, populiariai vadinta „Karas keliuose“, jau davė apčiuopiamų rezultatų.

S.Skvernelis pateikė pavyzdį, kaip vairuotojai išmoko reaguoti į policijos vykdomas saugumo priemones: pareigūnams savaitgaliais vykdant specialius girtuoklių gaudymo reidus, jų metu kelių ereliai beveik nebeįkliūna, tuo tarpu šiokiadieniais neblaivūs važinėja dar gana drąsiai. Juk reidų bijoti esą reikia tik savaitgaliais.

Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius

Beje, likusius itin nedrausmingus ir neatsakingus eismo dalyvius generalinis komisaras viešoje erdvėje siūlo vadinti ne ereliais, o kelių gaideliais.

Savo ruožtu šioje spaudos konferencijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pareiškė, kad Lietuva bandys iki 2050 m. pasiekti visoje Europos Sąjungoje trokštamo rezultato – nulis žuvusiųjų per metus keliuose.

„Noriu priminti tokią statistiką: 1991 metais Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 1 1 74 žmonės. Tos netektys – betikslės. Džiugu, kad žuvusiųjų per tą laikotarpį sumažėjo 4,5 karto. Palyginti su 2012 metais, pavyko išsaugoti apie 40 gyvybių. Žodžiu, tendencija yra gera. Bet rezultatas kol kas nepasakyčiau, kad yra džiuginantis. Bendra Europos Sąjungos nuostata – nulis žuvusiųjų 2050 metais. Į tą ir mes turime orientuotis, ir į tą bandome orientuotis“, – pareiškė ministras R.Sinkevičius.

Pasak ministro, jei norime pasiekti gerų rezultatų saugumo srityje, eismo dalyvių įgūdžiai turi būti pradėti vystyti nuo darželinukų amžiaus.

Policijos departamento atstovų antradienį paviešintame pranešime pažymima, kad praėjusiais metais užfiksuotas mažiausias žuvusiųjų skaičius per pastaruosius 54 metus.

2013 metais mūsų šalyje eismo įvykiuose žuvo 258 žmonės, 44 eismo dalyviais mažiau negu 2012-aisiais. Tai mažiausias žuvusiųjų skaičius ne tik per 23-ejus mūsų šalies Nepriklausomybės metus, bet ir nuo 1959-1960 metų, kai eismo įvykiuose žuvo po 279 eismo dalyvius.

2013 m. žuvo 197 vyrai ir 61 moteris. Tarp žuvusiųjų – 11 nepilnamečių (3 mažiau negu 2012 metais). 5 žuvę buvo pėstieji, 2 – dviratininkai, po 1 – mopedo vairuotoją, automobilio keleivį ir motociklo keleivį. 

Policijos generalinis komisaras S.Skvernelis pabrėžė pasikeitusį valstybės ir visuomenės požiūrį į eismo saugumo problematiką. „Jei anksčiau pažeidinėti elių eismo taisykles ir tuo viešai girtis būdavo madinga, tai pagaliau nustojome tuo didžiuotis ir tai tapo gėdinga“ – kalbėjo S. Skvernelis. 

Eismo įvykiuose žuvo 98 pėstieji (7 mažiau negu 2012 metais), daugiau kaip pusė jų, 63 pėstieji, žuvo tamsiuoju paros metu. Iš visų eismo įvykiuose žuvusių pėsčiųjų, 15 buvo neblaivūs. Taip pat žuvo 69 vairuotojai, tarp jų 13 motociklų vairuotojų, 51 keleivis, 18 dviračio vairuotojų, 4 mopedo vairuotojai, po 1 – keturračio motociklo ir traktoriaus vairuotoją.

2013 metais mūsų šalyje eismo įvykiuose žuvo 258 žmonės, 44 eismo dalyviais mažiau negu 2012-aisiais. Tai mažiausias žuvusiųjų skaičius nuo 1959-1960 metų, kai eismo įvykiuose žuvo po 279 eismo dalyvius.

Daugiausia žmonių žuvo lapkritį – 38, sausį – 29 ir birželį – 27.

Per metus užregistruota 3 418 eismo įvykių, 26 mažiau negu 2012 metais. Sužeista 4 040 žmonių (88 žmonėmis daugiau). Eismo įvykių daugiausia įvyko lapkričio mėnesį – 361, spalio – 340 ir gegužės bei rugpjūčio – po 335.

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 279 eismo įvykiai, 40 įvykių mažiau negu 2012 metais. Juose 25 žmonės žuvo (15 mažiau) ir 392 sužeisti (26 mažiau). Dėl išgėrusių vairuotojų kaltės daugiausia eismo įvykių – 35 – įvyko spalio mėnesį, po 31 – liepą ir birželį.

Daugiausia žmonių žuvo Vilniaus apskrityje – 64. Kauno apskrityje eismo įvykiuose žuvo 40 žmonių, Klaipėdos apskrityje – 26, Panevėžio – 33, Marijampolės – 24, Utenos – 16, Telšių –15, Tauragės – 14, Alytaus ir Šiaulių apskrityse – po 13.

Avaringiausios savaitės dienos: penktadienis – užregistruota 578 eismo įvykiai ir ketvirtadienis – 527 įvykiai.

Daugiausia eismo įvykių, kaip ir pernai, įvyko tarp 17.00-18.00 val. – 318, tarp 18.00-19.00 val. – 274 įvykiai ir 16.00-17.00 val. – 228.  

Dažniausiai į eismo įvykius pateko „Volkswagen Passat“ markės automobiliai (1 633 įvykiai), „Volkswagen Golf“ (1 517 įvykių), „Audi 80“ (853 įvykiai), „Opel Astra“ (622 įvykiai) ir „Audi A4“ (471 įvykis).

Papildomų prevencinių priemonių ir toliau bus gausiai vykdoma kelyje „Via Baltica“, kuriame avaringumo situacija nors ir žymiai neblogėja, tačiau kelia susirūpinimą. Kelyje „Via Baltica“ 2013-aisiais įvyko 238 eismo įvykiai (2012-aisiais – 342), žuvo 14 (2012-aisiais – 22), sužeista – 62 žmonės (2012-aisiais – 73).

Palyginti su kitomis Baltijos šalimis, pernai Lietuvoje žuvo 14,6 proc. mažiau žmonių, Estijoje – 4,6 proc. mažiau, tuo tarpu Latvijoje žuvusiųjų skaičius padidėjo 0,5 proc.

2014 metais policija šalyje organizuos apie 70 prevencinių reidų, daugiausiai – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimus.

VIDEO: Pristatyta eismo situacija šalies keliuose 2013 metais

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai