Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Tarnybas į neviltį varanti kauniečių šeima – pernai BPC skambino mažiausiai 123 kartus, šiemet – jau 63

Viename Kauno Pramonės prospekto daugiabučių gyvena moteris, prižiūrinti du protinę negalią turinčius sūnus. Jie, o kartais ir pati moteris, nuolat skambina prašydami policijos pagalbos, sulaukta ir melagingų pranešimų apie gaisrus. Vien šiemet tokių skambučių iš skirtingų 4 numerių būta 63. Tarnybos neviltyje – nėra jokių veiksmingų priemonių kovai su tuo.
Bendrosios pagalbos centro spaudos konferencija
Bendrosios pagalbos centro spaudos konferencija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip informuoja Kauno priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, kovo 29 dieną 18.32 valandą gautas melagingas pranešimas, kad Pramonės prospekte, kieme, dega šiukšlių konteineris.

Ugniagesiai gelbėtojai teigia, kad šiuo adresu melagingi iškvietimai gaunami kone kasdien.

Kauno priešgaisrinė gelbėjimo valdyba šia tema pasiūlė kreiptis į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC), kai kurios detalės žinomos ir Kauno apskrities policijai.

Skambina moteris ir du jos sūnūs

Kaip 15min paaiškino Vilma Juozevičiūtė, BPC atstovė viešiesiems ryšiams, viename Pramonės prospekto daugiabučių gyvena moteris, turinti du protinę negalią turinčius sūnus: vienam jų šiuo metu yra 20 metų, kitam – 18.

Šie vaikinai, o kartais ir pati jų mama, nuolat skambina BPC, prašydami policijos pagalbos dėl neva prie jų priekabiaujančių įvairių asmenų, prievartaujamų ar pavogtų pinigų ir pan.

Taip pat sulaukta melagingų pranešimų. Pavyzdžiui, kaimynų vardu buvo pranešta apie neva jų bute kilusį gaisrą, taip pat ne kartą informuota apie kieme degančius požeminius konteinerius.

„Pirmą kartą apie degančius konteinerius galimai pranešta 2022 metų gruodžio 20 dieną. 2023 metais tokių pranešimų užregistruota jau 10. Visais atvejais skambina minimi protinę negalią turintys vaikinai, o prisistatoma išgalvotais vardais (tais atvejais, kai kviečiama policija, prisistatoma tikrais vardais). Iš tikrųjų to daugiabučio kieme požeminių konteinerių net nėra, yra tik antžeminiai“, – situaciją nupasakojo BPC atstovė.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Bendrasis pagalbos centras
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Bendrasis pagalbos centras

Skundžiasi tarnybos ir kaimynai

Pasak BPC atstovės, dėl melagingų minėtų asmenų skambučių ne kartą skundėsi Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties darbuotojai, techninės pagalbos kelyje darbuotojas.

Dėl piktybinio skambinėjimo į duris gauta skundų ir iš kaimynų.

Skambinama, pasak V.Juozevičiūtės, iš kelių skirtingų numerių. BPC pavyko nustatyti mažiausiai 4 šiai šeimai priklausančius telefonų numerius: 1 jų – stacionaraus, 3 – mobiliojo ryšio.

Štai iš stacionaraus telefono numerio 2022 metais skambinta 16 kartų, 2023 metais – jau 11.

Iš pirmojo mobiliojo telefono numerio 2022 metais skambinta 15 kartų, šiemet – 19. Antrojo mobilaus telefono numerio pernai skambinta 83 kartus, šiemet – 10, trečiojo – 9 ir 23.

„Tokiu būdu minėti asmenys 2022 metais skambino mažiausiai 123, o 2023 metais – jau 63 kartus. Mažiausiai, nes praėjusiais metais atnaujinome programinę įrangą ir dabar galiu matyti archyvą tik nuo 2022 metų kovo“, – skaičiais nustebino BPC atstovė.

Nežino, kaip sustabdyti

Tokių skambintojų su melagingais pranešimais, anot jos, yra ne vienas.

BPC atstovė negalėjo pasakyti, ar kuri nors skubiosios pagalbos tarnyba – policija, priešgaisrinė gelbėjimo ar greitoji medicinos pagalba – bandė patraukti minimus jaunuolius ar, jei jie nepakaltinami, jų mamą administracinėn atsakomybėn.

2022 metais skambino mažiausiai 123, o 2023 metais – jau 63 kartus.

„Iš patirties žinau tik tiek, kad, jei BPC piktybiškai trukdo protinę negalią turintys žmonės, jokių veiksmingų priemonių kovai nėra. Sulaukę kelių pasikartojančių skambučių, galime tik kuriam laikui juos nukreipti į specialų filtrą ir užlaikyti“, – paaiškino V.Juozevičiūtė.

BPC atstovės teigimu, tarnybos į pasikartojančius melagingus skambučius reaguoja įvairiai: kartais nevažiuoja, kartais pasitelkia policiją.

Policija tokiais atvejais reaguoja nuotoliniu būdu (D kategorija).

BPC į policiją kreipiasi tik dėl trukdančių skambučių ar dėl BPC darbuotojų garbės bei orumo pažeminimų.

Dėl melagingų pranešimų apie įvykius į policiją kreipiasi pačios tarnybos ir tik jos pačios, pasak V.Juozevičiūtės, gali pasakyti, kiek valstybės biudžetui kainuoja toks reagavimas į nebūtus iškvietimus.

Tyrimas nepradėtas

Nei Kauno apskrities policija, nei Kauno priešgaisrinė gelbėjimo valdyba 15min neatsakė, kiek kainuoja jų tarnybų reagavimas į melagingą pranešimą, kai laikas sugaištamas be reikalo.

„Pas mus pagal jūsų užklausą nustatyti du skambinantys asmenys – 2002 ir 2004 metais gimę vyrai, bet joks tyrimas nepradėtas, ugniagesiai spręs dėl protokolo surašymo“, – ar taiko kokias baudžiamąsias ar prevencines priemones šiai Pramonės pr. gyvenančiai ir skambučiais tarnybas atakuojančiai šeimai, atsakė Kauno apskrities policija.

Iki šiol Kauno ugniagesių gelbėtojų atstovai buvo tik susisiekę su policijos pareigūnais dėl konsultacijos, ką daryti kone kasdien gaunant melagingus pranešimus tuo pačiu adresu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi