Praėjusį trečiadienį į skambutį atsiliepęs Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorius Linas pagalbos prašymo neišgirdo. Buvo tylu. Tačiau vidinė nuojauta neleido padėti ragelio. Jis dar kelis kartus pakartojo: „Vienas vienas du, klausau.“
Ir tada, maždaug penkioliktąją sekundę, kažkur tolumoje pasigirdo moters verksmas, gal ir smūgis. Skambino smurto auka? Bet su operatoriumi ir toliau niekas nekalbėjo, o dar po kelių sekundžių telefonas išsijungė.
22 sekundės, nėra nei adreso, nei pagalbos poreikio – tik telefono numeris. Bet į pakartotinius operatoriaus skambučius niekas nebeatsiliepė.
Nors operatorius Linas dar gana neseniai dirba Bendrajame pagalbos centre (nėra net pusės metų, kai jis savarankiškai priima skambučius), įtemptų situacijų jo praktikoje jau būta ne vienos. Teko gelbėti net savižudžius, kai svarbi kiekviena sekundė.
Todėl ir šį kartą Linas nepasimetė: nedelsdamas patikrino telefono numerį informacinės sistemos kvietimų archyve, tikėdamasis rasti nors vieną prieš tai buvusį pagalbos kvietimą. Ir rado. Nuojauta neapgavo – iš to numerio skambinusi moteris jau buvo kvietusi policiją dėl prieš ją smurtaujančio sugyventinio.
Tuokart skambinusios moters įvardintą adresą Elektrėnuose Linas sutikrino su šį kartą mobiliojo ryšio telefono atsiųstais vietos nustatymo duomenimis – jis sutapo.
Adresą ir spėjamą kvietimo priežastį jis nedelsdamas perdavė policijai. Po skambučio buvo praėjusios vos kelios minutės.
Kai nurodytu adresu nuvyko policininkai, paaiškėjo, kad smurto artimoje aplinkoje iš tiesų būta. Smurtautojas buvo išvežtas į policijos komisariatą. Bus pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Taigi, net tylus skambutis gali būti labai iškalbingas, jei į jį atsiliepia mokantis klausyti ir girdėti Bendrojo pagalbos centro operatorius.
Bendrasis pagalbos centras primena, kad pranešti apie teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir išsikviesti pagalbos tarnybas galima skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.