Apie tai LRT RADIJO laidoje „10–12“ laidoje pranešė Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis, atkreipęs dėmesį į pirmojo šių metų tragiško eismo įvykio automobilių būklę.
Suprasti akimirksniu
- Policijos departamento užfiksuotais pirminiais bylos duomenimis, 2019 m. sausio 1 d. apie 3 val. Marijampolėje, susidūrė automobiliai „VW Golf“ ir „Audi A4“. Per eismo įvykį žuvo automobilio „VW Golf“ vairuotojas (g. 1978 m.) ir kartu važiavusi keleivė (g. 1980 m.) bei nukentėjo kartu važiavę trys nepilnamečiai, kurie dėl įvairių kūno sužalojimų pristatyti į ligoninę.
- Vienas nepilnametis (g. 2002 m.) nuo gautų sužalojimų netrukus mirė.
- Automobilio „Audi A4“ vairuotojas iš įvykio vietos pasišalino, tačiau buvo surastas laukuose ir pristatytas į ligoninę dėl sužalojimų, patirtų eismo įvykio metu.
- Kariuomenės atstovai suskubo visuomenę informuoti, kad sausio 1-osios naktį skaudų eismo įvykį galimai sukėlęs asmuo yra Vytenio bendrosios paramos logistikos batalione (Marijampolė) tarnaujantis profesinės karo tarnybos vyresnysis eilinis, tarnybą pradėjęs 2016 m.
- Štabo ir aprūpinimo kuopos Remonto būrio vyresniajam eiliniui nustatytas 1,26 promilės girtumas.
- Marijampolės teismas trečiadienį mėnesiui leido suimti 28 metų karį, per avariją pražudžiusį sutuoktinių porą ir jų paauglį sūnų.
Kaip žinoma, kario „Audi“ ir šeimos VW automobiliai Marijampolės Šermukšnių gatvėje susidūrė kaktomuša. Tyrėjai aiškinasi, kuri transporto priemonė atsidūrė priešpriešinio eismo juostoje, ir kodėl. Jei paaiškėtų, kad nedideliame posūkyje „Audi“ slystelėjo vien dėl apgailėtinų padangų, vairuotojui beliktų graužtis.
Ekspertų vertinimu, „Audi“ greitis turėjo būti tarp 60–80 km/val. Vairuotojui belieka graužtis, jei nedideliame posūkyje mašina slystelėjo vien dėl apgailėtinų padangų.
„Nustebino tai, kad net trys iš keturių „Audi“ automobilio padangų neatitiko nustatytų reikalavimų, buvo per daug nusidėvėjusios, o variklio galingumas – 130 kW (174 AG). Buvo nustatyta, kad eismo įvykio metu buvo įjunta penkta pavara ir, ekspertų vertinimu, greitis turėjo būti tarp 60–80 km/val. nors eismo įvykis nutiko mieste, kur greitis ribojamas iki 50 km/val.
Tačiau iš vieno automobilio vairuotojas po eismo įvykio išlipo, o kitame žuvo trys žmonės. Automobilių susidūrimo plotai buvo labai panašūs, o pasekmėms įtaką darė automobilių saugumo lygis“, – laidoje „10–12“ kalbėjo V.Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas.
Susisiekimo ministerijos atstovas V.Pumputis pridūrė, kad kitame eismo įvykyje, kur SAAB automobilis susidūrė su „Volkswagen Golf“, pastarojo vairuotoja ir keleivis žuvo, tuo metu SAAB vairuotojas ir keleivis atsipirko sužalojimais ir tai dar kartą įrodo, kad automobilio saugumas turi ypač didelę reikšmę avarijos atveju.