09 16 /12:32

Į Lietuvą sugrįžo degėsių tvaikas: atslinko užteršto oro masė

Į dalį Lietuvos kartu su atslinkusia šilta bei sausa oro mase iš pietryčių atslinko gaisrų dūmais ir dulkėmis užterštas oras.
Oro tarša Vilniuje padidėjusi
Oro tarša Vilniuje / Vilniaus savivaldybės nuotr.

„Nežinau, kaip kitur, tačiau Alytuje išėjus į lauką gerai jaučiasi dūmų kvapas. Dangus neskaidrus, oras miglotas, todėl matomumas truputį sumažėjęs. Oro užterštumas juntamai išaugęs, todėl pravartu užsidaryti langus ir geriau vengti ilgesnio buvimo lauke, ypač jeigu turite kvėpavimo problemų“, – „Facebook“ paskyroje „Orai ir klimatas Lietuvoje rašo meteorologas Gytis Valaika.

Anot jo, bent į dalį Lietuvos kartu su atslinkusia šilta bei sausa oro mase iš pietryčių atslinko gaisrų dūmais ir dulkėmis užterštas oras (kietosios dalelės).

Praėjusį kartą buvo tik dūmai, o dabar, kaip rodo modeliavimai, ore yra ir dulkių. Kas nepatingėjo atsikelti anksti ryte galėjo pamatyti tekančią raudoną Saulę.

G.Valaika skelbia palydovinę nuotrauką, kuri padaryta pirmadienį 8 val. ryte. „Galima matyti ne tik debesis, bet ir teršalų šleifus. Teršalai, priešingai nei debesys, geriausiai matosi iš palydovo tekant arba leidžiantis Saulei (dėl kitokio apšvietimo kampo ir šviesos išsklaidymo)“, – rašo jis.

Aplinkos apsaugos agentūra taip pat įspėja, kad rugsėjo 16-17 d. užteršta oro masė iš pietryčių, rytų vėl darys įtaką šalies oro kokybei.

Rugsėjo 16 d. bei rugsėjo 17 d. naktį gali vėl labai išaugti kietųjų dalelių KD10 ir KD2.5 koncentracijos aplinkos ore.

Visą ateinančią savaitę prognozuojami sausi orai, todėl oro užterštumas gali padidėti ir dėl vietinių taršos šaltinių poveikio.

Taip pat išliks didelė tikimybė, kad oro užterštumą didins atneštinė tarša (remiantis dabartine prognoze, rugsėjo 16-19 d. vyraus rytų krypčių vėjas).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis