Komisija jau anksčiau paskelbė, kad savo išvadų dėl katastrofos priežasties nespės oficialiai paskelbti per aštuntąsias katastrofos Smolenske, per kurią žuvo 96 žmonės, metines.
Tačiau A.Macierewiczius, dar pernai pareiškęs, kad tragedija nebuvo nelaimingas atsitikimas, jau dabar skelbia, kad katastrofos priežastis buvo sprogimas. Esą keleiviai žuvo lėktuvui dar nenukritus ant žemės.
Gynybos eksministras pridūrė, kad plačiąja prasme katastrofos priežastį dar reikės aiškintis daug metų. Bet jis pabrėžė, kad jau galima skelbti, kaip žuvo lėktuvo Tu-154 keleiviai.
„Keleiviai žuvo po sprogimo lėktuvo centrinėje dalyje, dar prieš orlaiviui rėžiantis į žemę“, – kalbėjo A.Macierewiczius. Esą buvo pažeistas kairysis lėktuvo sparnas.
Praėjusiais metais komisija jau buvo paskelbusi, kad lėktuve „greičiausiai“ įvyko sprogimas ir kad rusai oro kontrolieriai specialiai klaidino lenkų lėktuvo pilotus, kai orlaivis artėjo prie Smolensko karinio oro uosto.
Komisijos pasamdyti ekspertai, visų pirma, britas Frankas Tayloras, esą nustatė, kad sprogimų buvo ne vienas. F.Tayloro išvados kertasi su pirmųjų tyrimų, kuriais ir Rusijos, ir Lenkijos atstovai buvo nustatę, kad suklydo pilotai, rezultatais.
Pernai Lenkijos užsienio reikalų ministerija irgi paskelbė, kad Rusija, neleidžianti lenkų ekspertams ištirti sudužusio lėktuvo nuolaužų, greičiausiai turi ką slėpti.
Be to, praėjusiais metais laikraštis „Gazeta Polska“ skelbė, kad Maskva „patarė“ ankstesnei lenkų komisijai „pašalinti dalį įrašo, liudijančio apie 4,5 sekundės trukusį staigų temperatūros šuolį“.
Kita vertus, pernai vasarį pats A.Macierewiczius pripažino, kad katastrofos Smolenske tyrimas yra tapęs politiniu įrankiu.
Atnaujinti tyrimą per 2015 metų rinkimų kampaniją žadėjusi partija „Teisė ir teisingumas“ po pergalės taip ir padarė.