„Kažkas pasikeitė – kadangi globalizacija pažengė, (politiniai) debatai vyksta visiškai naujoje žiniasklaidos aplinkoje. Nuomonės nebėra formuojamos tokiu pat būdu kaip prieš 25 metus“, – sakė ji.
„Mūsų dienomis esama netikrų tinklapių, interneto botų, trolius – reiškinius, kurie patys atsinaujina, stiprindami nuomones tam tikrais algoritmais, ir mes privalome išmokti su jais kovoti“, – pridūrė ji.
62 metų A.Merkel sakė, kad iššūkis demokratams yra „pasiekti ir įkvėpti žmones – privalome pasipriešinti šiam reiškiniui ir, prireikus, jį sureguliuoti“.
Ji sakė, kad remia savo dešiniųjų ir kairiųjų koalicinės vyriausybės iniciatyvas sunaikinti „neapykantą kurstančias kalbas“ socialiniuose tinkluose, kai visuomenę, anot kanclerės, apėmęs „nerimas dėl mūsų įprastos tvarkos stabilumo“.
„Vakarų demokratijose stiprėja populizmas ir politinis radikalizmas “, – perspėjo ji.
Praėjusią savaitę „Google“ ir „Facebook“ nusprendė nukirsti fiktyvių naujienų tinklapių pajamas už reklamą, baiminantis, kad dezinformacijos malūnas galėjo paveikti anksčiau šį mėnesį vykusių JAV prezidento rinkimų rezultatus.
Tačiau žiniasklaidos stebėtojai teigia, kad norint panaikinti šį gajų reiškinį, kai kurių netgi laikomą keliančiu grėsmę demokratijai, reikia padaryti daugiau.
A.Merkel konservatyvūs krikščionys demokratai yra neabejotini kitąmet rugsėjį arba spalį vyksiančių nacionalinių Vokietijos rinkimų favoritai.
Vis dėlto stiprią konkurenciją jos partijai sudaro dešiniojo sparno populistų partija „Alternatyva Vokietijai“ (AfD), nusistačiusi prieš kanclerės liberalią politiką pabėgėlių bei migracijos atžvilgiu.
Šiuo metu AfD partijos reitingai siekia 12–13 proc. – taigi, po rinkimų ji galėtų apsunkinti ir taip sudėtingą koalicijos formavimo procesą.
Visos pagrindinės Vokietijos partijos šiuo metu laikosi pozicijos, kad su AfD aljanso neformuotų.