Ahmadinejadas didele persvara laimėjo prezidento rinkimus Irane, kilo riaušės

Irane oficialiai paskelbta, jog prezidento rinkimus laimėjo Mahmoudas Ahmadinejadas. Vidaus reikalų ministras Sadeqas Mahsouli, atsakingas už rinkimų organizavimą, pranešė šeštadienį, jog už dabartinį prezidentą balsavo 62,63 proc. rinkėjų.
Po Irano prezidento rinkimų Teherane kilo riaušės
Po Irano prezidento rinkimų Teherane kilo riaušės / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Antroje vietoje – nuosaikių pažiūrų buvęs premjeras Miras Hosseinas Mousavis, už kurį balsavo 33,75 proc. rinkėjų, sakė ministras.

Penktadienį visoje šalyje balsavo 39,1 mln. rinkėjų – arba 85 procentai. „Žmonės atsakė „taip“ į aukščiausiojo lyderio kreipimąsi“, – pridūrė jis.

M.Ahmadinejadui teko 24,5 mln. balsų, o M.H. Mousavi – 13,2 mln. S.Mahsouli pažymėjo, kad Teherane M.H.Mousavi šalininkų buvo daugiau negu jo varžovo, bet konkrečių skaičių neminėjo.

Buvęs Revoliucinės gvardijos vadovas Mohsenas Rezai yra trečias – už jį balsavo 678 240 arba 1,73 proc. rinkėjų.

Reformų šalininkas, buvęs parlamento pirmininkas Mehdi Karroubi liko paskutinis – jį parėmė 333 635 rinkėjai, arba 0,85 proc.

Dar iki oficialių rezultatų paskelbimo M.Ahmadinejadas buvo vadinamas „akivaizdžiu nugalėtoju“, o jo rinkimų kampanijos vadovas pareiškė, kad bet kurias abejones dėl M.Ahmadinejado pergalės liaudis priims kaip pajuokavimą".

Kruvini protestai

Teherano centre susirinko tūkstančiai įpykusių žmonių, remiančių pralaimėjusį Irano prezidento rinkimus kandidatą M.H.Mousavi ir nepatenkintų skelbiamais rinkimų rezultatais.

„Šalin diktatorių", – skandavo minia vienoje pagrindinių sostinės aikščių, kai paskelbti naujausi rinkimų skaičiavimo rezultatai parodė ryškią ligšiolinio prezidento M.Ahmadinejado pergalę.

Šimtai žmonių, atėjusių ir prie Vidaus reikalų ministerijos pastato, taip pat šaukė: „Mirtis diktatoriui".

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis