Galima tik įsivaizduoti, ką jautė Australijos pigių skrydžių bendrovės lėktuvo „Airbus A330“ keleiviai, kai jiems buvo pranešta, kad dėl pilotų kabinoje kilusio gaisro teks leistis nedidelėje Guamo saloje Ramiajame vandenyne. Ne ką geriau tikriausiai jautėsi ir Rusijoje vidaus reisu skridę žmonės, kai „Airbus“ lėktuvas avariniu būdu tūpė Novosibirske, ar norvegų turistai, iškart po pakilimo iš Ispanijos Kanarų salų dėl variklio gedimo turėję grįžti į tą patį Las Palmo oro uostą.
Visiems šiems keleiviams pasisekė daug labiau negu 228 žmonėms, kurie birželio 1 dieną keliavo iš Rio de Žaneiro į Paryžių kompanijos „Air France“ lėktuvu „Airbus A330“ ir pražuvo su juo Atlanto vandenyne.
Teko gesinti gaisrą
Australų bendrovės „Jetstar“ įgula netikėtai pastebėjo liepsną greta dešiniojo pilotų kabinos lango, kai nuo skrydžio pradžios buvo praėjusios vos keturios valandos. Vienas lakūnų sėkmingai užgesino gaisrą, tačiau nusprendė nerizikuoti ir vidury nakties nutupdė lėktuvą JAV priklausančioje Guamo saloje. Nė vienas iš 203 keleivių ir įgulos narių nenukentėjo. Šiuo laineriu iš Osakos į Australijos Gold Kousto miestą skrido daugiausia japonai.
Lėktuvas, kuris yra tokio pat modelio, kaip ir pradingęs „Air France“ orlaivis, pagamintas vos prieš dvejus metus. Iš Guamo jis pakils tik tada, kai specialiai iš Australijos atvykusi komisija nustatys gaisro priežastį.
Stiklas ir variklis
Beveik tuo pačiu metu kitas nemalonus incidentas įvyko Rusijoje. Bendrovės „Aeroflot“ lėktuvas „Airbus A320“, kuriuo iš Irkutsko į Maskvą skrido 122 žmonės, ketvirtadienį buvo priverstas tūpti Vakarų Sibire esančiame Novosibirske, nes įskilo orlaivio priekinis stiklas. Šįkart taip pat niekas nenukentėjo, tačiau „Airbus“ prestižas smuko dar labiau.
Trečiadienį keleiviams baimės įvarė dar vienas „Airbus A320“ lėktuvas. Vos jam pakilus iš Kanarų salų Las Palmo miesto įgula pastebėjo variklio veiklos sutrikimą ir buvo priversta grįžti ant žemės. Laimė, niekas iš 189 keleivių ir įgulos narių nenukentėjo.
Užėmė gynybines pozicijas
Vakar „Airbus“ atstovai kategoriškai paneigė pranešimus, kad kompanija planuoja kuriam laikui, kol bus pakeisti greičio matavimo prietaisų davikliai, uždrausti eksploatuoti visus tolimais reisais skraidančius lėktuvus A330 ir A340. Jų pasaulyje yra ne vienas tūkstantis. Remdamiesi oficialiu Europos aviacijos saugumo agentūros patvirtinimu, kad „visi A330 ir kiti „Airbus“ lėktuvai yra patikimi ir saugūs eksploatuoti“, bendrovės atstovai grasina imtis teisinių veiksmų prieš visus, kurie teigia priešingai.
Šiuo metu „Airbus“ kartu su didžiausiu konkurentu „Boeing“ yra nusiteikusi kovoti dėl JAV oro linijų kompanijos „United Airlines“ užsakymo – 150 keleivinių lėktuvų gamybos. Sandorio vertė gali siekti daugiau kaip 13 mlrd. dolerių (31,85 mlrd. litų), todėl „Airbus“ tikrai yra suinteresuota išlaikyti gerą vardą.