„Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvas, kuriame buvo 295 žmonės, nukrito rytų Ukrainoje, o Amerikos žvalgybos ekspertai įsitikinę, kad laineris buvo numuštas raketa „žemė-oras“.
Keturiais mėnesiais anksčiau šios oro bendrovės lėktuvas, skraidinęs 239 žmones, dingo praėjus maždaug valandai po to, kai pakilo iš Kvala Lumpūro. Jokių to lainerio pėdsakų iki šiol nerasta, o šis faktas kelia didelį nerimą keleiviams ir aviacijos sektoriui.
Keturiais mėnesiais anksčiau šios oro bendrovės lėktuvas, skraidinęs 239 žmones, dingo praėjus maždaug valandai po to, kai pakilo iš Kvala Lumpūro.
„Negaliu sugalvoti, kaip jie galėtų išsigelbėti“, – sakė Kvala Lumpūre įsikūrusios finansų grupės „Maybank“ aviacijos sektoriaus analitikas Mohshinas Azizas.
„Tai skaudus smūgis įvaizdžiui, – pridūrė jis. – Tai didžiulis iššūkis. Labai sunku kovoti su neigiamu nusistatymu.“
Dar prieš MH370 katastrofą valstybinė oro bendrovė „Malaysia Airlines“ buvo pakliuvusi į sunkią finansinę padėtį. Sektoriuje, kuris yra žinomas kaip nuostolingas akcininkams ir nepateisinantis klientų lūkesčių, „Malaysia Airlines“ seniai išsiskyrė savo daugelį metų trukusiais restruktūrizavimais ir nuostoliais.
MH370 katastrofa ir „Malaysia Airlines“ bei vyriausybės nenoras teikti informacija smarkiai pakenkė bendrovės reputacijai. Tačiau dabar buvusias prestižines nacionalines avialinijas sukrėtė nauja neįsivaizduojama tragedija.
Prieš katastrofą Ukrainoje „Malaysia Airlines“ patirdavo apie 1,6 mln. JAV dolerių (4,1 mln. litų) nuostolių per dieną, todėl šiai bendrovei neverta tikėtis „jokio stebuklo“, pažymėjo Mohshinas Azizas. Dar prieš ketvirtadienį įvykusią tragediją jis prognozavo, kad bendrovė neturi galimybių išlikti ilgiau negu metus.
Penktadienį „Malaysia Airlines“ akcijos nuvertėjo 11 procentų.
Penktadienį „Malaysia Airlines“ akcijos nuvertėjo 11 procentų.
Kitaip negu MH370 katastrofa, dėl kurios laikoma atsakinga „Malaysia Airlines“, antroji tragedija atrodo mažai priklausoma nuo bendrovės sprendimų.
Tačiau „Malaysia Airlines“ gali sulaukti klausimų, kodėl jos lėktuvai toliau skraidė virš Rytų Ukrainos – ginkluoto sukilimo prieš Kijevo centrinę vyriausybė židinio – kai dalis oro bendrovių pakeitė savo maršrutus, aplenkdamos tą šalį.