Ar tikrai Japonijoje atsirado lauko reklama, raginanti sustabdyti V.Zelenskį?

Socialiniuose tinkluose platinamame vaizdo įraše rodoma, kad Japonijos gatvėse neva atsirado reklamos, kviečiančios „sustabdyti karą“ ir Ukrainos prezidentą Volodymyrą Zelenskį. Jomis dalijasi ir Lietuvos internautai.
Kasdien tūkstančiai žmonių pasibaigus darbo valandos suplūsta į Tokijo gatves
Kasdien tūkstančiai žmonių pasibaigus darbo valandos suplūsta į Tokijo gatves / 123RF.com nuotr.

„Reklama Japonijoje. Nes japonai nepamiršo, ką reiškia branduolinė bomba“, – skelbia žinutė socialiniuose tinkluose“, – toks buvo prierašas prie vaizdo įrašo.

Jame rodoma, kaip ant vieno Tokijo dangoraižių esančiame reklaminiame stende žybsi užrašas „Ne karui“, kurį pakeičia kitas užrašas – „Ne Zelenskiui“.

15min aiškinosi, ar iš tiesų Japonijoje galėjo atsirasti tokie stendai, ir jei taip, tai iš kur?

Užuominos ir grasinimai

Nuo pat karo pradžios V.Zelenskis tapo nuolatiniu klaidinančios vaizdo medžiagos, kuria dalijamasi socialinėje žiniasklaidoje, taikiniu.

Platinant dezinformaciją, siekiama įrodyti, kad Vakarų šalių žiniasklaida ar piliečiai tapatina Ukrainos prezidentą su karu, vykstančiu šalyje, jo nepalaiko ar atvirai pašiepia.

Prieraše prie Tokijo įrašo neatsitiktinai yra frazė „nes japonai nepamiršo, ką reiškia branduolinė bomba“ – tai užuomina į nuolatinius Rusijos grasinimus panaudoti prieš Ukrainą šį masinio naikinimo ginklą.

Itin ciniškai užsimenama ir apie tai, ko japonai „nepamiršo“. Iki šiol branduoliniai ginklai buvo panaudoti du kartus: 1945 m. rugpjūtį JAV numetė bombas ant Japonijos miestų Hirošimos ir Nagasakio.

Žuvo nuo 130 000 iki daugiau negu 200 000 žmonių. Daugybė mirė vėliau nuo sužalojimų arba spinduliuotės sukeltų ligų.

Pigi klastotė

Kaip ir kiti prieš tai buvę, prieš V.Zelenskį nukreipto reklaminio stendo vaizdo įrašas nėra tikras.

Tai prieš dvejus metus „YouTube“ vaizdo įrašų platformoje paskelbto įrašo montažas.

Jį pristatė virtualius turus po Japoniją ir tiesiogines transliacijas iš šios šalies rengianti bendrovė virtualjapan.tv.

Į originalų įrašą, pavadintą „Naktinis pasivaikščiojimas po Šibują“, buvo įterpta netikra reklama.

Šibuja – vienas judriausių ir populiariausių Tokijo rajonų.

Beveik dviejų valandų trukmės vaizdo įraše demonstruojama, kaip atrodo naktinis šio ir kitų aplinkinių rajonų naktinis gyvenimas.

Maždaug 21 įrašo minutę ekrane pasirodo vaizdas, kuris vėliau ir buvo suklastotas.

Ekrano nuotr. /Socialiniuose tinkluose platinama klastotė
Ekrano nuotr. /Socialiniuose tinkluose platinama klastotė

15min verdiktas: Manipuliacija. Originaliame vaizdo įraše nebuvo užfiksuota reklama, kurioje minimas V.Zelenskis.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis